Actualitate

Ce întrebări le-au dat bătăi de cap candidaţilor la funcţiile de directori. „Ochii au obosit!” SUBIECTELE

„A fost un test interesant, dar nu ştiu dacă este relevant”, „ochii au obosit”, „pe mine nu a reuşit să mă convingă faptul că rezolvarea acelor tipuri de itemi demonstrează că eşti sau ai putea fi un manager de succes”. Au fost câteva dintre concluziile candidaţilor la funcţiile de directori şi directori adjuncţi de şcoli după testul scris, susţinut mieruri la Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” Bistriţa.

AICI GĂSIŢI SUBIECTELE DE LA TESTUL-GRILĂ şi AICI RĂSPUNSURILE CORECTE

Timp Online i-a întrebat pe câţiva dintre ei cum li s-a părut concursul. Iată răspunsurile:

Dorina Buia – director Clubul Copiilor Năsăud: „A fost un concurs în care itemii au fost aşa cum s-a spus: dorina-buia50% cognitive şi 50% manageriale şi de leadership. A presupus o atenţie foarte mare în sensul că itemii au fost foarte bine structuraţi, dar trebuia să fii foarte atent şi contra cronometru. A trebuit să fim pregătiţi mai ales la partea a doua unde întrebările erau foarte concise şi era nevoie de atenţie fiind trei variante. Consider că, în jur de 75 – 80 de puncte am făcut”.

Marioara Secheli – director Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” marioara-secheliNăsăud: „Faţă de ce am pregătit, testul mi s-a părut curios, interesant. Am pregătit nişte lucruri destul de complicate, iar ce s-a dat nu ne-a verificat din bibliografie. Au fost lucruri de cultură generală, trebuia să ne reamintim din liceu dacă mercurul este sau nu metal, din limba şi literatura figurineromână şi au fost foarte mulţi cei 20 de itemi referitori la poziţia spaţială a corpurilor. Ochii mi-au obosit, am renunţat la un moment dat, am făcut alţi itemi şi am revenit pentru că era foarte mic scris, tot pe o pagină, îngrămădit, aşa încât, la un moment dat, a deranjat. Nu că nu găseai varianta, o găseai, dar au obosit ochii. A fost un test interesant, dar nu ştiu dacă este relevant. Eu zic că am făcut bine, nu se pune problema să nu fac baremul, dar este irelevant concursul. Eu am fost avantajată fiindcă ştiam despre textul ficţional, de punctul comun al nuvelei cu filmul, dar câţi şi-au mai amintit despre nuvelă? Au fost lucruri care au avantajat anumite specialităţi”.

eniko-cupsaEniko Cupşa- director Şcoala Specială „Lacrima” Unirea: „Au fost 60 de itemi, 40 cognitivi. Dacă nu îţi erau foarte bune dioptriile puteai să greşeşti foarte uşor. Ne-am pregătit mult. Din management trebuia să surprinzi esenţialul. Şi experienţa a ajutat. Eu zic că e bine. Sincer, eu m-am gândit că va fi greu. M-am pregătit mult şi sper că voi trece de etapa asta ca să îmi pot demonstra calitatea de manager, dar încă am emoţii şi aştept. Eu vreau să cred că iau măcar 8”.

Iacob Niculai – director Liceul „Constantin Romanu Vivu Teaca”: „Din punctul meu de vedere a fost un examen dificil având în vedere că, până acum nu s-a mai experimentat iacob-niculaiun astfel de concurs. Itemii au avut un grad de dificultate destul de ridicat. Concursul nu trebuia organizat în această perioadă de început de an şcolar când noi, directorii, am fost foarte ocupaţi cu probleme administrative şi nu am avut prea mult timp să ne pregătim. Procedura de înscriere a fost groaznică. Mie mi-a luat vreo 4 zile să încarc documentele pe platformă fiindcă se tot bloca. În ultima vineri, cred că am stat vreo 18 ore să încarc documentele. S-a tot spus că se doreşte depolitizarea, ori, în cazul meu unde este şi învăţământ în limba maghiară, înscrierea a fost condiţionată de obţinerea unui aviz de la UDMR, ceea ce mi s-a părut anormal. Testul în sine a fost dificil spre foarte dificil. Pe mine nu a reuşit să mă convingă faptul că rezolvarea acelor tipuri de itemi cu figuri deemonstrează că eşti sau ai putea fi un manager de succes. Mai degrabă trebuia să fim puşi în situaţii de fapt prin care noi să ne demonstrăm talentul în viitoarea calitate de manageri şcolari”.

Felicia Măjeri – director Şcoala Gimnazială Josenii Bârgăului: „A fost un concurs interesant. Ofelicia-majeri nouă metodă de evaluare, nu ştiu dacă e reală şi corectă. Nu ştiu dacă să ai vedere în spaţiu înseamnă foarte mult pentru punctaj. Mi s-a părut destul de multă pondere pentru asemenea test de evaluare. Eu, care nu am vedere în spaţiu, mie îmi este greu să mă gândesc la asta. Sunt dezamăgită, sincer”.

Mihail Simion Forai – director Liceul Tehnologic Târlişua: „Din punctul forai-tarlisuameu de vedere a fost un concurs ok. Itemii au respectat structura din bibliografie. Din punctul meu de vedere au fost puţine întrebări din management şi mai multe pe cognitiv unde punctajul a fost mai mic. La partea de orientare în spaţiu erau chestiuni logice, figuri geometrice identice care aveau câte un colţişor sau o bulinuţă şi trebuia să urmăreşti în ce parte e stânga sau în dreapta şi să urmăreşti la celelalte cinci elemente unde e bulina sau colţişorul. Nu a fost probleme la partea cognitivă. Poate pentru bărbaţi e mai simplu. Eu sper să iau 9″.

La concurs au participat 122 de candidaţi dintre cei 126 înscrişi iniţial. Directorul Colegiului Naţional „Liviu Rebreanu” Bistriţa, Constantin Rus, şi cel al Colegiului Naţional „George Co0şbuc” Năsăud, Dorel Coc, nu s-au înscris la concurs, la fel şi Maria Şigovan, directoarea Şcolii Gimnaziale nr. 1 Bistriţa.

12 comentarii

  • d-le directoras de la Teaca! se pare ca sunteti neatent, cand cititi metodologiile… Daca jumatate din elevii din scoala la care sunteti dictator, pardon, director, ar recunoaste ca sunt rromi si si-ar cere drepturile, precum predare in limba materna, ati fi cerut aviz si de la Partida Rromilor… Daca ati fi elev rrom, poate nu v-ati dori un director rasist… Poate intelegeti aluzia…

  • testul din poza de mai sus nu verifică decât dacă îți curge sau nu scuipat din gură, cam atât poate acel test să facă…

  • Clariţa Rus, aflată până azi în fruntea Şcolii Gimnaziale nr. 7 din Viişoara, cea care a fost aleasă de Inspectoratul Bistrița, numai ei știu pe ce criterii, „Profesorul anului” și-a picat examenul cu un puncatj rușinos. Ceva explicații de dat doamna Inspector General?

  • MULTUMESC DAR CINE II INLOCUIESTE? MAINE DIMINEATA II MAI SPUNEM DOMN DIRECTOR SAU DOAR DOMN PROFESOR.DE URMARIT CAZUL DE LA SIEUT.INSEAMNA CA E DURERE MARE IN FAM. FISCUTEAN .ACUM SE VEDE REALITATEA SI SE VOR DESCOPERII ALTELE….MAI MARI..

  • Va dati seama ce invatamant avem daca directorii nu au trecut acest test si in unele cazuri sunt pe functie de 10 ani. Pensionare placuta

  • Multi dintre directori care conduc institutii mari sunt profesori de educatie fizica si sport,nu pot da mai mult, decat ceea ce au in mansarda,acestia conduc majoritatea scolilor,iar noi cerem performanta de la copii.Pacat ,de multe ori iti este sila de ei,la inceput de an scolar ,in fata copiilor si a parintilor nu pot formula o fraza din care sa intelegi ceva.rezultatul de la examenul de ieri ,dovedeste realitatea .

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.