Actualitate

Municipalitatea depune opt proiecte pe Programul ”Anghel Saligny”. Ce spune primarul Ioan Turc

ACTUALIZARE Consiliul Local Bistrița a aprobat într-o ședință de îndată cererile de finanțare și devizele estimative pentru opt proiecte pe care municipalitatea le va depune pe programul guvernamental ”Anghel Saligny”.

Primarul Ioan Turc a spus în ședința Consiliului Local: ”Programul Național de Investiții finanțează în principal lucrări care nu sunt eligibile pe fonduri europene, pe patru categorii: asfalt, apă, canalizare, gaze naturale. Pentru primele trei sesiunile de depunere sunt deschise, pentru gaze urmează. Suma minimă alocată pentru fiecare municipiu reședință de județ, deci suma garantată, este de 43 de milioane lei. Pentru valori suplimentare vom aplica pe apeluri competitive. Am împărțit străzile pe categorii de lucrări în funcție de anumite criterii. Vom solicita finanțare pentru un pasaj subteran care să lege străzile Gării și Tărpiului, asfaltarea unor străzi împărțite pe loturi în funcție de criteriul documentației existente la această dată, un lot de străzi care au proiect tehnic, un lot pentru care există studii de fezabilitate, un lot de străzi aflate în domeniul public dar pentru care nu există studii, precum și pentru extinderea rețelei de apă și canalizare. Lungimea străzilor rămâne aceeași, dar lista lor poate suferi modificări în funcție de modul în care ADI se va mișca pe investițiile prevăzute în Master Planul de apă și canalizare și de modul în care reușim să intabulăm anumite străzi. Este posibil ca pentru străzi cu regim incert să existe anumite modificări, dar lungimile rămân aceleași. Indiferent de sursa de finanțare, ”Anghel Saligny” sau din alte surse, este important să existe documentații, deci vom da drumul la documentații pentru străzile care nu au. Sunt probleme care își așteaptă rezolvarea de foarte mult timp, ne vom strădui ca dincolo de suma garantată să obținem cât mai mulți bani prin apeluri competitive. Față de suma garantată de 43 de milioane lei, depunem proiecte de 160.293.000 lei, dintre care 33 de milioane lei pentru apă și canalizare”.

Reabilitarea și modernizarea străzii Tărpiului (16,1 milioane lei)

Lucrări pe 2,73 km: reabilitarea, modernizarea și remodelarea străzii prin refacerea întregii structuri rutiere; amenajarea trotuarelor; amenajarea pistelor de cicliști; reamenajarea parcărilor existente; amenajarea stațiilor de autobuz; realizarea unei rețele de canalizare pluvială; realizarea unor drenuri longitudinale de-a lungul traseului; realizarea unor ziduri de sprijin din beton armat de debleu; reabilitarea podului existent de la km 0+005 prin realizarea unei plăci de suprabetonare, precum și amenajarea trotuarelor pe pod; înlocuirea instalației de iluminat public existentă; reamenajarea acceselor la proprietăți; realizarea unei canalizații subterane pentru cabluri de curenți slabi.

Amenajare de străzi în zonele noi – etapa 3 2,75 km (9,7 milioane lei)

Sunt prevăzute pentru amenajare străzile Orizontului, Dinu Lipatti, Gheorghe Dima, Vasile Lucaciu, Sergiu Celibidache, Remus Cristian Bucur, rămase din cele 24 cuprinse în această etapă de fosta administrație.

Amenajare de străzi în zonele noi – etapa 4 4,47 km (16,3 milioane lei)

Este vorba de străzile Bela Bartok, Ioan Pop Reteganul, Lempeș, Secundară 12 (Cimitir) și 16 (Nouă) din Viișoara, Secundară 17 (Școlii) și 23 (Morii) din Unirea, Tabără, Prundului.

Amenajare de străzi în zonele noi – etapa 5, lot 1 – 7,19 km (24 milioane lei)

Amenajare de străzi în zonele noi – etapa 5, lot 2 – 4,97 km (17,8 milioane lei)

Pentru proiectele de amenajări de străzi, lucrările prevăd realizarea părții carosabile cu îmbrăcăminte asfaltică, sisteme unitare și eficiente de colectare și evacuare a apelor, trotuare, accese la proprietati, semnalizare rutieră, iluminat public, noi locuri de parcare şi chiar spaţii verzi acolo unde permite limita domeniului public.

Pasaj rutier subteran str. Gării – str. Tărpiului (43,1 milioane lei)

Se propune realizarea unui pasaj subteran (450 m lungime și 7 m lățime) pe sub calea ferată care să lege cele două zone ale orașului separate de structura feroviară, respectiv zona de SV str. Gării, str. Rodnei, Aleea Trandafirilor şi zona de NE str. Tărpiului, str. Industriei, pentru o legatură directă și facilă a circulației rutiere.

Dezvoltarea infrastructurii edilitare, de tip apă și apă uzată în zonele urbane funcționale – etapa 1 (23,9 milioane lei)

Dezvoltarea infrastructurii edilitare, de tip apă și apă uzată în zonele urbane funcționale – etapa 2 (9 milioane lei)

Se urmărește extinderea rețelei de alimentare cu apă respectiv rețelei de canalizare în zone noi de locuințe.

Prin Programul Naţional de Investiţii ”Anghel Saligny”, aprobat de Guvern, sunt prevăzute alocări de cel puţin 140 de milioane de lei pentru fiecare judeţ, de minim 43 de milioane de lei pentru fiecare reședință de județ, de 4 milioane pentru fiecare comună şi de 7 milioane de lei pentru fiecare oraş.

31 comentarii

  • hopa, uite ca vine pasajul subteran si dispare partia lui cretu pentru autobuze:))))
    mai sa fie, harnici, bravoo!
    Felicitarile mele.

    • @interesant Măi propagandistul lui pește, rampele de urcare/coborâre în pasaj vor fi la fel de lungi ca și în cazul podului. Deci, în final, e același deranj pentru circulația în zonă doar că în loc de derdelușuri, vor apărea niște gropi. Impactul negativ al aglomerării suplimentare într-o zonă deja supra-aglomerată va fi același. Peneliști fără minte, faceți și voi zgomot să vă băgați în seamă. Mai aveți doi ani jumate și ajungeți în istorie lângă pnț. Eu zic să nu vă apucați să săpați gropi.

    • Cat de idiot poti fi ::::)))))) Adica un pasaj subteran are acelasi impact asupra locuintelor din zona fata de unul suprateran?! Mergi la somn cu tot cu gropile tale ca tare dezordonata si urat mirositoare iti este mintea

    • Dacă se va realizează acest pasaj subteran atunci sunt curios să ştiu cum se va putea păstra legătura actuală directă care acum este excelentă din străzile Industrilor – Dimitrie Cantemir respetiv Rodnei-Arțarilor.

      Fiindcă odată cu îngustare străzilor Decebal-Andrei Mureşanu şi Independeței traficul în surplus pe direcția Est -Vest trebuie să fie redirecționat pe aceste străzi .

      Pe lângă asta aceste străzi trebui conectate şi cu Tărpiului ceea ce presupune nişte intersecți serioase asta ar presupune demolarea Casei Şomeşană a Magazinului Depozit şi magazinului Bila sa gândit cineva şi la asta.

      Dacă se realizeaza o pasarelă supraterană toate legăturile dintre aceste străzi se pot face deasupra şi în laterul căi ferate dacă se face un pasaj subteran acest lucru se face mai greu.

    • Cu asemenea expertize subiectice de genu “aia e excelent” si cu “vasta” expertiza in managementul traficului ma intreb cum de nu profesezi in domeniu… ca daca ai face-o, nu ti-ai pierde timpul, in care ar trebui sa lucrezi, pe aici

  • Voia cetatenilor se implineste: asfaltari si proiecte noi. Oare pe astea cine le mai revendica? Suciu, Au gust a, cineva, oricine? Nimeni. Ok, adjudecat! Noile strazi asfaltate, pasajul subteran si extindere apa si canal sunt proiectele lui Nelu!

    • Și tu Vasile, tot consilier. Sau sunteți tot unul? Soferul, pozarul, consilierul, postacul. Bravo Vasile, bravo Nelu, vrednic peneleul, egalul pesedeului!

    • In incercarea de a arata cat de multe “sti”, dovedesti cat de putine “sti”, incurcand barfele intre ele. Nu iti e tie clar ce si cum, dar vrei sa pari interesant. Mmm, maybe next time

  • Daca le si face primarul Turc atunci face ce nu a facut Cretu in 12 ani doar cu pasajul ala…..dar miteni si apa canal si drumuri.

  • Pasajul rutier Garii- Tarpiului este cel mai necesar pt. a decongestiona traficul din zona.
    Nu este suficient si am cerut in repetate randuri la CL si redeschiderea traficului pe str. Romana. Asa a fost proiectata Bistrita candva dar au venit habarnistii din PD si PESEDE numiti consilierii lu Peste si au schimbat din pix trecerile si au blocat orasul. FRAIERILOR , acuma noul Primar are de lucru la greu dupa voi. Numa veverite si Wonderland ati avut in capusorul ala purtat de altul care a fost VATAFUL saf.
    Constat cu satisfactie ca Primaria liberala a readus prin marcaj trecerea de pietoni istorica in partea de sus a pietonalului spre Biserica Ortodoxa asa cum a fost dintodeauna.

    • Încă unul care se dă mare bistrițean și nu știe pe ce lume trăiește de parcă la adus pe lume maica Propaganda și tăicuțul Stalin. Despre ce biserică ortodoxă vorbești, rătăcitule?
      Biserica minoriților este cel mai vechi monument al Bistriței și ciuma roșie care s-a făcut stăpână pe edificiu în 1948 prin Decretul lui Groza nu va reuși niciodată să șteargă adevărul istoric cu toate strădaniile propagandiștilor de pripas.
      Cea mai timpurie mărturie a prezenţei franciscanilor în Bistriţa este un document din 1268. Biserica dedicată Sfintei Fecioare şi mănăstirea ordinului fusese ridicată în preajma aceleiaşi date. Construcţia corului a debutat pe la mijlocul veacului al XIII-lea, iar faţada vestică a fost finalizată ultima, în jurul anului 1270. Lăcaşul a suferit numeroase intervenţii ulterioare. În jurul anului 1444 s-au reparat se pare distrugerile cauzate de invazia turcească din 1438.
      „La 21 Decembrie 1893, la Arad s-a semnat contractul definitiv de cumpărare a catedralei catolice ce aparținuse ordinului minorit din Bistrița. Vânzarea, respectiv cumpărarea s-a făcut cu acordul Sfântului Scaun și a episcopiei greco-catolice de Gherla. Reprezentantul ordinului minorit din Ungaria a fost dr. Janosy Demjen în calitate de vânzător, în timp ce comunitatea greco-catolica din Bistrita a fost reprezentata de avocații Lica Daniel si Ciuta Demetriu în calitate de cumpărători. În afară de biserică au fost cumpărate toate clădirile care aparținuseră Mănăstirii Ordinului Minorit, în Bistrița și în împrejurimi, pentru o sumă de 35000 de florini. Martori au fost Gal Iosif deputat dietal și Oncu Nicolae – directorul băncii Victoria din Arad. Suma a fost plătită în ianuarie 1894 iar întabularea s-a facut cu numărul 419/1895, după ce ultimele încercări de a zadarnici proiectul au eșuat. Autoritățile locale încercaseră să împiedice intabularea bisericii pe parohia greco-catolica. Nu au reușit decât să amâne acest lucru. La 10 ianuarie 1895 protopopul Alexandru Silași dispunea să se restituie din conturile bisericii suma de 35.000 de florin următorilor: Danilă Lica, Gabriel Vârtic si Gabriel Tripon. Aceștia achitaseră în anul anterior întreaga sumă Ordinului Minorit. În acest scop casierul era împuternicit să ridice banii parohiei depozitați la “Districtssporcasa” si “Bistriteană”. De asemenea și creditul angajat la prima societate bancară, în suma necesara, pentru rezolvarea definitivă a problemei. În primăvara aceluiași an s-a încheiat un contract pentru “deplina reînnoire si parțial reconstituire” a bisericii. Altarul a fost mutat mai înainte și reconstruit în conformitate cu ritul greco-catolic. În total reparațiile din 1895 au costat parohia suma de 1200 de florin. Sumele împrumutate de la banci pentru cumpărarea bisericii au fost repartizate spre recuperare pe credincioșii greco-catolici din oraș, fiind restituite in anii urmatori.” Iosif Uilăcan “Biserica in perioada comitatului Bistrița-Năsăud 1876-1918″ aparut in Revista Bistritei XXI-2 2007
      Așadar, reperul din partea de sus a pietonalului este biserică ortodoxă doar pentru staliniști, comuniști, securiști, pesediști și peneliști o biserică furată în care se oficiază ceremonii politice.
      Pentru bistrițeni biserica a fost, este și va rămâne Biserica minoriților, proprietate de drept a Bisericii greco-catolice!

  • Nu am văzut nimic despre axa pe lângă calea ferată promisă de Turc în campania electorală. Oare o fi uitat de ea ?

  • Ce nume pompos i-au pus bandiții, auzi acolo, „Anghel Saligny”, când de fapt este PNDL/3, un mecanism de livrare de fonduri publice către baronetul de partid. Funcționează exact după aceleași reguli sau, după cum o spun analiștii în domeniu, după reguli chiar mai rele decât au funcționat și anterioarele PNDL-uri, care, din toate reportajele și dezvăluirile, au fost niște veritabile tunuri date de camarila de partid. Hai băieți, ce așteptați mai băgați niște programe strălucitoare pentru dezvoltarea României, dar care să deservească slugăraia de partid, pentru a-i păcăli pe naivi dați-le niște nume cel puțin la fel de iscusite, gen: Carol I, Ferdinand unificatorul, Ștefan cel Mare, Mihai Viteazul etc. Îmbrăcați-le frumos, iar după, știți voi mai bine ce e de făcut. Acest program pndl/3 este asemenea unui rahat puturos învelit în foiță de haur, doar că rahatul e pentru populime, iar banii din el pentru slugile de partid și firmele de casă. Frumoasă țară, mare potențial, păcat că e locuită de un astfel de popor! Inșii care generează aceste programe, evident, pe post de țepe frumos ambalate, sunt emanația semenilor noștri, cei care nu se învață minte niciodată, orice ar face exact aceiași nătărăi!

  • In urma cu multi ani, fostul primar Vasile Moldovan dorea sa faca o pasarela peste calea ferata, in zona Garii. A pierdut alegerile si urmatorul primar, Ovidiu Cretu, i-a aruncat ideea la cos. Dupa trei mandate, primarul Cretu pleaca si lasa un proiect de intermodal gata finantat si licitat. Actualul primar arunca la cos proiectul, fara sa arate niste planuri ca sa stim daca a procedat corect, si se hotaraste sa faca un pasaj subteran. Daca va pierde alegerile, probabil si ideea pasajului subteran va fi aruncata la cos. Asa ca nu va bucurati inca. Epopeea continua. Povestea-i veche, prostu-i nou.

    • Păi la ce prosti face Turc în oraş nici nu are cum să se prezinte să candideze pentru un nou mandat nici pomeneală să mai aibă o minimă şansă să câştige…. vezi aici ultima bazaconie asta cu pasajul …..

    • Sută la sută, așa se va întîmpla!
      Vezi povestea Aquaparc-ului!
      Turc renunță la ceva inceput și vrea bazin olimpic!
      😁😁

  • Vero fa-ti un control si vezi cum stai cu neuronii. Crezi ca eu nu stiu toata povestea catolicilor despre biserica. Esti plictisitoare pana la urma sa tot reiei aceasta poveste a carui dosar s-a incheiat in favoarea ortodoxilor. Du-te si fai zapaciti pe eia din Justitie care au judecat nu pe mine.
    ca atare in prezent ramane o BISERICA ORTODOXA si basta !
    Vero . Pentru bistriteni ramane BISERICA de la Coroana daca vrei sa sti realitatea.

  • Zona centrală oricum sughite şi nu se simte prea bine singura şansă să scape de faliment ar fi mutarea Autogări în Piața Centrală lângă primărie altfel prafu şi dezastrus se va alege….gândiți înainte să dați pe goarnă toate prostiile.

  • Strada Tărpiului este cu dedicație specială pentru fabrica germană Leoni, sasul va aproba această fiinațare, guvernul marionetă viitor va semna ca primaru oricum nu va avea niciun cuvânt de spus pe acest subiect şi va executa orbeşte ce vrea sasu.
    Problema este că acolo nu este loc pentru a se face nuşticâte benzi de circulație aşa cum vrea Leoni ?!
    Această ” modernizare ” a străzi Tărpiului se va termina fix în parcarea fabrici Leoni.

  • În curând vom vedea iarăşi pe marile ecrane idila reînodată dintre PSD şi PNL ha, ha.

    Se reface monstruoasa coaliție UDMR-PSD-PNL

    PNL-ul din Bistrița în campania electorală a avut doar două mesaje în rest 0 idei, primul a fost că PSD-ul este naşpa al doilea a fost că pârtia de schi este naşpa ca rezultat acum se aliază din nou cu PSD-ul cel naşpa şi despre pârtia de schi pentru a reduce din pierderi îl loc să o închidă şi să vândă instalția de telescaun şi restul echipamentelor acum până ce nu se uzează şi nu le va mai cumpăra nimeni în loc să facă asta primarul Turc PNL toacă alți bani pe alte investiții aiurea în zona pârtiei de schi pe care le vor lua alunecările de teren.

    În concluzia se interpretează greşit că simbolul PNL-ului este săgeată când colo simbolul PN-ului este ȚEAPA.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS