Actualitate

Ce proiecte vor beneficia de finanțare nerambursabilă de la bugetul Bistriței

În sesiunea de depunere a proiectelor organizată în perioada 22 aprilie – 12 mai au fost depuse 35 de proiecte ale persoanelor fizice, asociaţiilor și fundaţiilor care solicită finanţare nerambursabilă de la bugetul local al municipiului Bistriţa, evaluate de către comisiile municipalității.

După finalizarea procedurii de evaluare, au fost propuse spre finanţare 28 de proiecte, în valoare totală de 339.825,13 lei.

Proiectul de hotărâre va fi supus aprobării Consiliului Local Bistrița în 27 mai.

Într-un comunicat de presă, Asociaţia Autism Europa Bistriţa – Centrul de Resurse şi Referinţă în Autism Micul Prinţ Bistriţa a anunță că renunță să mai participe la concursurille de proiecte pentru fonduri nerambursabile derulate de Primăria Bistrița și Consiliul Județean Bistrița-Năsăud.

”Vom renunța la aceste fonduri absolut irelevante pentru proiecte serioase în domeniul social până în momentul în care cele două instituții își vor regândi strategiile de susținere a proiectelor sociale. Motivele sunt mai multe. Enumerăm doar câteva:

  1. Fondurile alocate proiectelor pe domeniul SOCIAL sunt absolut rușinoase, un ONG putând accesa anual între maxim 5000 RON (CJ) – max. 15.000 RON (PMB). Bani cu care nu se poate face absolut nimic, decât poate să cumpărăm hârtie pentru imprimarea kilometrilor de hârțoage pe care trebuie să le completăm în vederea justificării proiectelor?! Spre comparație, JYSK Romania ne sponsorizează anual cu circa 50.000 lei.
  2. Ghidurile aplicantului se modifică de la an la an, sunt prost gândite, inflexibile și prost scrise, lăsând loc pentru joc de glezne din partea tuturor partenerilor. Și de interpretări la fiecare paragraf. În plus, fondurile alocate pe domeniile SPORT și Cultură sunt mult mai generoase.
  3. Deși factorii de decizie din aceste instituții și-au manifestat în repetate rânduri dorința de a îmbunătăți aceste aspecte birocratice, în fapt nu s-a schimbat nimic de ani de zile.
  4. Ghidurile se întocmesc fără consultarea ONG-urilor care sunt, în fond beneficiarii acestor proiecte.
  5. Domeniul SOCIAL este unul extrem de important și cu toate că din 2009 oferim servicii de terapie de recuperare esențiale și INEXISTENTE pe piață, nu ni s-a oferit niciodată șansa de a concura cu serviciile sociale din centrele de recuperare de stat. Cu toată modestia, suntem mai competenți și nici nu sugativăm bani publici.
  6. După 12 ani de la înființare și de activitate intensă cu rezultate foarte bune singurul sprijin financiar de care beneficiem este scutirea de chirie pe spațiul în care funcționează Centrul. Acesta este pus la dispoziție gratuit de către Consiliul Județean, grație implicării dl. președinte Emil Radu Moldovan. Veți spune că e și ăsta un ajutor și chiar așa și este, însă la un buget lunar de 47.000 de lei, 50 de beneficiari diagnosticați cu autism și 16 terapeuți specializați în tulburări de dezvoltare nu e suficient. Oferim de 12 ani servicii sociale și terapeutice profesioniste aproape exclusiv din fonduri private adunate de echipa Micul Prinț și de PĂRINȚII și așa greu încercați de soartă, cu vieți semidistruse de povara unui diagnostic pe viață.
  7. Majoritatea serviciilor pe care le oferim sunt gratuite și constau în servicii sociale, evaluare și psihodiagnostic, logopedie, terapie comportamentală, kinetoterapie, terapie prin muzică, integrare socio-școlară, formare terapeuți, formare cadre didactice, formare însoțitori școlari, lobby și campanii de conștientizare, consilierea familiei și grupuri de suport. Totul pentru copii și tineri cu dizabilități grave. Mai zic? Aș vrea să văd care dintre serviciile sociale coordonate și finanțate de cele două instituții se ridică la aceste standarde. Deși bugetele lor sunt uriașe.
  8. Ne-am săturat de birocrație, ne-am să facem totul SINGURI și ne-am săturat de praf în ochi și firmituri. Ni se rupe inima să vedem cum listele de așteptare ale centrului sunt tot mai lungi și mai încărcate de durerea părinților care văd pe zi ce trece cum scad șansele copiilor la recuperare și integrare pentru că nu primesc aceste servicii gratuite de la stat, așa cum ar fi normal, depinzând exclusiv de locurile disponibile la terapie pe care noi ar trebui să le avem, dar nu le avem. Și da, ne-am săturat să scriem proiecte aiuristice, doar ca să corespundă unor ghiduri idioate pentru doi lei. Cu care nu putem face nimic, cu atât mai mult să le oferim beneficiarilor noștri șansa la o viațâ decentă.
    Dacă ați citit până la capăt, vă mulțumesc. Înseamnă că ne sunteți alături.
    Dacă cei în cauză analizează acest text cu atenție, în cheia potrivită, și dacă le pasă realmente de viețile copiilor cu dizabilități și iau MĂSURI REALE pentru a-i sprijini, atunci acest text își va fi atins scopul”.

Comunicatul este semnat de Ana Dragu, președinte.

4 comentarii

  • Multe dintre instituțiile statului cu rol de protecție socială și destinate oferirii unor servicii sociale sunt depășite, singura lor menire este de-a pune la dispoziția unora niște locuri de muncă destul de bine plătite, muncă puțină și mimarea serviciilor și bunurilor furnizate categoriilor cărora li se adresează, vezi Doamne! Deși toate aceste servicii sociale ar trebui externalizate și oferite spre furnizare organizațiilor de profil, cu personal devotat și implicat, dar și pregătit în acest scop, statul se încăpăținează să nu facă nimic în acest sens, preferă să păstreze instituții-mamut, care au în fișa postului oferirea de servicii sociale, sub toate aspectele lor, dar, în realitate, după cum se observă și după cum cunoaștem cu toții cei care ne-am lovit de sprijinul solicitat acestora și de ignoranța primită, ele sunt neputincioase și total nepregătite pentru a corespunde acestui domeniu și nevoilor secolului în care ne găsim. Deși resursele consumate sunt însemnate (resurse materiale, resurse umane etc), cu larga complicitate a factorilor decidenți și sub oblăduirea acestora, nu oferă aproape nimic din ce ar trebui să ofere sau și ce oferă este de slabă calitate și insuficient pentru destinatarii acestor servicii, dar, culmea, deși calitatea serviciilor furnizate este precară, resursele consumate cresc de la an la an. Și atunci, pe cale de consecință, te întrebi, unde este caracterul social al statului? În oferirea de ajutoare sociale celor care nu le merită? Tocarea de resurse în van pentru a oferi niște servicii care în realitate nu prea există sau și în cazul în care ele există sunt de proastă calitate ori prost gândite? Sau, așa cum se întâmplă la noi, și instituțiile sociale sunt asemenea altor instituții, au menirea de-a furniza locuri de muncă și bunăstare pentru oamenii apropiați clicii politice? Mă întreb retoric, de ce toate aceste instituții nu sunt regândite, reașezate pe baze serioase și profesioniste, constituite într-un mod robust și eficientizate, astfel încât serviciile pe care le oferă chiar să existe, calitatea lor chiar să se observe, iar restul serviciilor să fie externalizate către organizații de profil, evident, să existe echipe de experți care la anumite perioade de timp să verifice eficacitatea și eficiența acestora și calitatea serviciilor puse la dispoziția beneficiarilor? De ce? Simplu, nu interesează pe nimeni acest fapt, caracterul social al statului nu este privit în cheia serviciilor și bunurilor furnizate categoriilor vulnerabile cu adevărat, ci vizează cu totul alte scopuri, scopuri care vizează în mod direct politicul și interesele acestuia. Toată această lipsă de reformă se datorează exact acelorași cauze pentru care nici restul reformelor nu sunt puse în practică, reformele ar moderniza statul, ar diminua influența politicului și avantajele acestuia, iar pe cale de consecință, așa cum se întâmplă la noi, ele nu sunt un obiectiv palpabil și real, ci doar declarativ și scop de campanie electorală. Tot ce le pricinuiește lor pierderi este trecut la și altele, tot ce privește avantajele și interesele lor este trecut pe ordinea de zi și transformat în lege. Deci, la fel ca toate celelalte domenii de activitate, domeniul social nu reprezintă o urgență pentru decidenți, va reprezenta un punct important pe agendă, fie când ei vor avea un interes, fie când celelalte domenii vitale ale statului vor reprezenta cu adevărat pentru ei priorități de reformă reală și nu imaginară. Nu o cunosc pe Ana Dragu, nu am întâlnit-o în viața mea, dar sincere felicitări pentru tot ceea ce face și pentru zbaterile sale în asigurarea de servicii sociale cu caracter medical și psihologic categoriei de beneficiari căreia i se adresează activitatea organizației sale. Sincere felicitări tuturor organizațiilor care activează în acest domeniu și furnizează servicii categoriilor vizate, Rușine statului, nu doar că nu-i sprijină pe cei ce le oferă, ci le pune și multe piedici.

  • Să înțeleg că Bistrița are toate străzile asflatate, fără gropi și petice?
    Așa se înțelege dacă bugetul este spart pe persoană fizică, înseamnă că Bistrița arată mai bine decât Elveția, și nu mai e nimic de făcut la infrastructură.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.