Actualitate

Ce riscă șoferii care opresc pe Linia Verde și Axa de transport public

Electrica

Poliția Locală Bistrița atrage atenția că, din 1 iulie, oprirea sau staționarea autovehiculelor pe benzile rezervate mijloacelor de transport în comun de pe Linia Verde și Axa de transport public, sau ”parcarea la bordură” cum se mai spune, atrage după sine amenzi drastice, de la 400 la 1.000 de lei, puncte amendă, ridicarea mașinii plus taxa aferentă.

Poliția Locală avertizează că din 1 iulie va derula acțiuni de control pe arterele respective, pentru fluidizarea circulației.

Până atunci, se va desfășura o campanie de informare în rândul șoferilor bistrițeni.

Comunicatul Poliției Locale Bistrița:

”Restricții de oprire/staționare a vehiculelor începând cu 1 iulie 2025!

În vederea implementării proiectelor

– ”Linie verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă”

– ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul Str. Gării – Bulevardul Decebal – Str. Andrei Mureșanu – Str. Năsăudului”

Poliția Locală Bistrița atrage atenția conducătorilor auto că oprirea sau staționarea autovehiculelor este STRICT INTERZISĂ (în afara locurilor special amenajate) pe următoarele trasee:

𝐋𝐢𝐧𝐢𝐚 𝐕𝐞𝐫𝐝𝐞:

• Unirea – Calea Moldovei – General Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Unirii – Liviu Rebreanu – Dornei – Piața Centrală – Gheorghe Șincai – Bulevardul Independenței – Libertății – Calea Dejului – Viișoara – DN 17

𝐀𝐱𝐚 𝐝𝐞 𝐭𝐫𝐚𝐧𝐬𝐩𝐨𝐫𝐭 𝐩𝐮𝐛𝐥𝐢𝐜:

• Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului

Oprirea sau staționarea vehiculelor pe 𝐛𝐞𝐧𝐳𝐢𝐥𝐞 𝐫𝐞𝐳𝐞𝐫𝐯𝐚𝐭𝐞 𝐞𝐱𝐜𝐥𝐮𝐬𝐢𝐯 𝐦𝐢𝐣𝐥𝐨𝐚𝐜𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐭𝐫𝐚𝐧𝐬𝐩𝐨𝐫𝐭 𝐩𝐮𝐛𝐥𝐢𝐜 (în afara locurilor special amenajate) este STRICT INTERZISĂ și va fi sancționată contravențional, conform Ordonanței de Urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, după cum urmează:

• Oprirea neregulamentară – cu amendă între 𝟒𝟎𝟓 𝐥𝐞𝐢 și 𝟔𝟎𝟕,𝟓 𝐥𝐞𝐢 (2-3 puncte amendă), conform art. 99 alin. (2);

• Staționarea neregulamentară – cu amendă între 𝟖𝟏𝟎 𝐥𝐞𝐢 și 𝟏.𝟎𝟏𝟐,𝟓 𝐥𝐞𝐢 (4-5 puncte amendă), conform art. 100 alin. (2).

În completarea sancțiunii contravenționale, poate fi dispusă măsura administrativă complementară a ridicării autovehiculului, în conformitate cu reglementările legale în vigoare.

Taxa de ridicare este de 𝟒𝟏𝟔,𝟓 𝐥𝐞𝐢, sumă ce va fi suportată integral de către contravenient.

Pentru o bună informare a cetățenilor, Poliția Locală Bistrița va desfășura, în perioada următoare, o campanie de informare publică privind noile reguli de circulație și restricțiile aplicabile pe aceste trasee.

Poliția Locală Bistrița va intensifica acțiunile de control pe aceste artere pentru a asigura o circulație fluentă și condiții optime pentru transportul public și pentru menținerea siguranței rutiere.

Vă mulțumim pentru cooperare și pentru respectarea noilor reguli începând cu data de 1 iulie 2025!”.

17 comentarii

  • Forte bine, ca se aplica legea,doar amenzile drastice vor ajuta. Nu sunt suficiente locuri de parcare dar niciodata nu o sa fie! Cauti pe stradutele laterale ín spatele blocurilor! Dar nu unora le palace la vedere. Azi de exemplu pe Nasaudului arata 40 locuri libere, dar pe laterale pe AXA era plin de masini! Ma intreb de ce nu ati parcat ín parcare? De lene! Politia locala sa faca verificari pe strazile laterale unde se ascund rablele de numere straine, sa le ridice sa oblige proprietari sa le mute ín curte,sí sa elibereze pt parcare pt cei cu vigneta s-au cei care platesc pt un loc de parcare. Propun marcarea pt parcare tuturor strazilor unde este permis parcarea, asa nu mai exista confuzia de parcare neamenajata! Nu se permite parcare pe str respectiva,nu sunt locuri marcate nu parchezi ,cauti ín alta parte ,simplu! Apropo sunt sofer, sí fac tot posibilul sa nu ma abat de la legea circulatiei( gen parcare, stationare,depasire,viteza,acod de prioritate…) drumuri bune fara evenimente.

    51
    15
  • Dar balastierele care distrug albiile minore ale râurilor care deversează în râuri ce riscă?
    De câteva săptămâni bune, nu mai plouă dar apa este tot timpul tulbure de la balastiere…

    29
    14
    • Esti baut sau ai citit invers articolul?! Indiferent cum ai fi, tot e aiurea sa postezi despre balastiere cand esti atentionat ca primesti amenda ptr parcare neregulamentara! Poate si cand primesti amenda, tu o sa crezi ca politistul ti-a inmanat o invitatie la teatru!!!

      32
      5
    • A vrut sa atraga atentia ca balastierele isi fac de cap si nimeni nu le ia la control. Asa este in romania, statul se face ca lucreaza si afaceristii fac ce vor. Bolizii trebuie cumparati si intretinuti. Obrazul subtire cu cheltuiala se tine.

      18
      5
  • Șoferule, și eu sunt un susținător al liniei verzi, a pistelor de biciclete etc, dar în situația dată ești prea drastic. Totuși se desființează 3000 de locuri de parcare, acele mașini există, undeva trebuie parcate, nu le poți duce la Remat. Că sunt 40 de locuri pe Năsăudului, că se mai fac 80 la Biserica Romano-Catolică, aia e nimic, desființezi 3000 de locuri și tu ai creat 300. Între blocuri doar ziua poți parca, după ora 15:30 nu se mai poate și oricum între blocuri dacă faci o plimbare vei vedea că pe fiecare colțișor, pe fiecare trotuar este deja parcată o mașină, nu există locuri unde ai putea parca, chiar și ilegal. Efectiv și fizic nu vom avea unde lăsa mașinile peste noapte. Bieții oameni care lăsau mașinile la bordură nu le pot duce acasă în sufragerie, oricât ar vrea.

    30
    6
    • Am scris, sa se faca verificari ,sí sa se ridice masinile fara ITP ( rable) care ocupa locurile de parcare. Pe toate strazile laterale , intre blocuri gasasti astfel de masini. Daca vreti eu te duc pe o strada unde sunt 30 de astfel de masini.

      14
      7
  • Și cum bine a zis cineva, interzicerea opririi va falimenta zeci de mici întreprinzători, au fost deja exemple și vom mai vedea multe. Iar aprovizionarea cum se va face? Oprește duba cu iaurturi în parcare pe Năsăudului și de acolo le duce cu roaba la magazin? Din păcate această măsură înseamnă FALIMENT pentru 50% dintre magazinele aflate pe acest traseu căcăniu.

    32
    11
    • Alice tarea magazinelor se face ín spatele. Fiecare magazin mare de pe Nasaudului,Láma aveau ín spate usa pt alime ntare! Nu trebuie sa parcheze ín soseaua principala pt alimentarea magazinelor.

      14
      19
    • Lafel sa întâmplat şi pe strada Liviu Rebreanu cu pietonalizarea imbecilă.

      17
      2
  • Pistele de biciclete coroborate cu cele doua linii , au in mod neoficial dublu scop: reducerea nr de autovehicule din oras ( nu ai unde sa-ti mai parchezi masina) si falimentarea micilor magazine ( n-ai unde stationa) în avantajul mall-urilor si a marilor magazine care au parcari!

    16
    7
    • Vorbesti de magazinele mici de pe AXA gari- A Muresanu- Nasaudului. Uite eu stau la Lama , pana la Han s-au Lidl eu ma duc pe jos la cumparaturi . La magazinele de cartier de ce-ti trebuie masina? Ori cum din aceste magazine cumpara doar cei din zona (80%). Daca dau faliment dau pentru ca au preturi mai mari decat marile magazine. Nu ca nu ai unde parca. Nu cred CA vezi sa iasa cineva de la aceste magazine cu baxuri de alimente. Eventual cu o plasuta.

      11
      2
  • Cred ca vom parca pe axul drumului ca pe acolo nu circula autobuzele,daca pe lateral nu mai putem parca!!!!Trebuiau gasite solutii si pe urma aplicate sancțiuni!!!

    18
    6
    • Dar unde scrie ca toata lumea trebuie sa aiba masina? Dar nu… romanul trebuie sa aiba, daca are 500euro merge si isi cumpara. Nu conteaza ca dupa aceea nu are loc de parcare, bani de taxe, reparatii, combustibil.

      5
      6
  • Toți primarii din Bistrița au fost cialadăi.Pe locul 1 Crețu cu 3 mandate,numai măgării,pe 2 Turc care a pus tâmpeniile lui Crețu in practică in doar jumătate de mandat(ăsta a fost și rapid),locu3 Tânu ,Vasile ,care a dat liber la spart parterul la blocuri ,impânzind tot orasul cu tot felul de dughene obscure cu aspect de bâlci irakian de frontieră, dupa cât l-a dus capul și buzunarul pe fiecare,favorizând evaziunea si munca la negru.

    16
    4
  • Inca un exemplu de accesare a fondurilor europene cu orice pret. Niste prostani care le-au proiectat stiind ca mai mult vor incurca decat sa ajute si altii care le aplica, stiind ca e o prostie. Amajindu-se(ne) cu “verdele” si alte bazaconii cu bicicleta, caruta si calul, dand apa la moara la toti frustratii fara masina. Daca toate masinile ar fi electrice, unde ar parca? De ce sa mai platesc impozite daca nu mai pot sa folosesc bunul? Iar pentru papagalul cu parcarea intre blocuri> daca matematic, masinile inmatriculate depasesc numarul de parcari amenajate/neamenajate, unde naiba sa merg intre blocuri? Cu vigneta albasta ce sa mai spun? Daca toti primarii pana la Oradea ar impune treaba asta, in teorie, nu ai mai avea unde sa opresti fara sa te arda la buzunare. Ilegal si abuziv. Cu bani, orice prost stie sa faca ceva. Si-a atins limita dl. fost manager, sperietoarea asistentelor. Nu este cu nimic mai destept daca rostogoleste prostia altora si stie doar sa bage mana in buzunarele altora, fara sa gandeasca solutii cu ce are la dispozitie.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.