Au revenit cozile infernale care se creează la trecerile la nivel cu calea ferată de pe străzile Ioan Slavici și Lucian Blaga la ore de vârf în care părinții îi puc pe copii la școală, a atras atenția medicul Radu Elisei, consilier municipal PSD.
”De când s-au redeschis școlile sunt ambuteiaje la ore de vârf nefiind și se creează cozi extrem de lungi până aproape de centură. Pe Ioan Slavici, pentru că este stop și nu semnale luminoase, cozile sunt până în centură”, a spus medicul care a întrebat dacă anul acesta s-ar putea schimba situația.
Primarul Ioan Turc i-a răspuns: ”În privința semnalelor luminoase pe Ioan Slavici, vom lua în calcul acest lucru când vom discuta despre bugetul municipiului Bistrița pe anul 2021 alături de investiția pe care o preconizăm pe strada Lucian Blaga. Acolo unde urmează imediat după votarea bugetului să avansăm suma de circa un milion de lei pentru ca SNCFR să intervină și să monteze sistem de sistem luminos la trecerea cu nivel la calea ferată, evident urmând să fie realizate și lucrări la calea de rulare, montarea de coli elastice, lucrurile se pot îmbunătăți”.
Întrebat de dr. Elisei dacă se va începe investiția pe strada Ioan Slavici în acest an, primarul a răspuns: ”Este o discuție pe care o vom face pe buget. Costul este unul extrem de piperat. Pe Lucian Blaga urmează să avansăm suma de un milion de lei. Am să vă răspund la această întrebare odată cu prezentarea bugetului pe 2021”.
Despre montarea unor semnale luminoase la trecerea la nivel cu calea ferată se discută încă din 2017.
Între timp, s-a montat un astfel de sistem doar la Viișoara unde a avut loc o tragedie. În 2019, Primăria Bistrița a alocat 330.000 de lei pentru lucrări de modernizare a trecerii la nivel cu calea ferată de pe strada Ioan Slavici. Inițial modernizarea acestei treceri la nivel cu calea ferată a fost cuprinsă în proiectul de reabilitare a străzii Colibiței și crearea accesului auto între străzile Arțarilor și Colibiței.
Ulterior, SNCFR a inclus modernizarea trecerii la nivel cu calea ferată de la intersecția cu Ioan Slavici într-un proiect cu finanțare europeană însă în prezent acest proiect se află pe rolul instanței de judecată, fiind inclus într-un proces și că deocamdată lucrările nu pot fi demarare.
Administratii de c…at,sunt atatea firme private care si-au montat pe cheltuiala proprie acces cu bariere iar voi in 30 de ani nu ati fost in stare. Se subventioneaza transportul pe linia ferata chiar daca trenul este gol ca voi si sefii vostri de la Bucuresti sa poata capusa si sa va umpleti buzunarele,toti sunteti o apa si-un pamant politruci de 2 pitule, era unul care se lauda mai zilele trecute ca coboara in arena, sa coboare in arena cu tauri acolo i se vede barbatia nu la smecherii si tot felul de jocuri de culise, Rusine sa va fie la toti, nu ne-a mai ramas numai speranta ca intr-o zi va face trenul pana si nu veti mai avea cauciucuri ptr.acesta sau ca voi veti sarii cu totii inapoia trenului.
Este efectul pervers al legii propuse de Simionca (fostul deputat PMP, actual pesedist). In goană după like-uri acesta a blocat posibilitatea administratiilor locale de a finanța montarea de bariere, instituind prin lege exclusivitatea acțiunii Ministerului și a SNCFR.
„Trecerile la acelaşi nivel cu calea ferată ale tuturor drumurilor internaţionale „E” (mai corect spus drumuri europene), precum şi ale drumurilor naţionale care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor rutiere vor fi prevăzute cu bariere sau semibariere realizate de către administratorul căii ferate, cu avizul administratorului drumului şi al poliţiei rutiere”. Toată lumea l-a aplaudat atunci pe figurant. In trei ani de zile nu s-a făcut nimic și nu se va face nimic.
Primarul face promisiuni că nu-l doare gura însă nu știe legea. Când o să ajungă la juriști și la achiziții o să-i întoarcă aia orice inițiativă arătându-i în baza legii Simionca că nu e administrator al căii ferate și nu e treaba lui să realizeze barierele așa că nu poate să angajeze bugetul local pentru așa ceva. Încă o dată bravo Simionca, trăiască populismul!
Ba poate primăria să angajeze sume din bugetul local fiindcă strada Slavici nu este pe niciun drum european sau național. Dar pentru aceasta trebuie să ai cap ceea ce nu este cazul la actualii administratori ai orașului.
@ Politruci idioți din primărie nu pot aloca sume din bugetul local pentru bariera la nivel de cale ferată de pe str. Slavici care să asigure siguranța șoferilor și fluiditatea traficului fiindcă banii din buget trebuie irosiți pe inutilității tâmpite de genul rollercoaster pe pârtia de schi, reabilitarea ștrandului reabilitat, încercarea tâmpită de lărgire a străzilor Calea Clujului, Drumul Cetății și Simion Mândrescu.
Lărgirea străzii Lucian Blaga la patru benzi in mileniul 4…..
Nenea Niculae, spaima strazilor neasfaltate a promis ca in august 2019 rezolva problema de pe Blaga. A rezovat-o de numa….
Propun primariei ca ma ofer voluntar pentru suma de 5000 de lei pe luna cu contract ferm pe 20 de ani care se va indexa cu inflatia ca vin la orele de varf si le dirijez eu masinile pentru fluidizarea traficului din zona.
Dar de ce sa fac eu asta cand avem o persoana calificata sa faca asta, directorul de la aquabis, el a fost franar o viata, el sa vina sa faca ce o invatat
Trenul ala care circula pe Bargau nu poate fi desfiintat, inchisa linia si date jos indicatoarele de la treceri pe modelul liniei ce merge la Sangeorz Bai-Maieru? E asa importanta ruta asta sau e important profitul pentru operator, care-i explicatia?
La 10 trenuri care circula zilnic pe Bargau la care sunt 150 de elevi abonați, 70 de navetiști abonati plus 100 de călători de pe Valea Bârgăului care merg la cumpărături în Bistrița eu cred ca nu trebuie desființat, soluția fiind montarea barierelor în Bistrița, Livezile și Susenii Bargaului!
Mare minune. La cate trenuri trec pe zi ar trebui un orar de trecere cu un polițist care să oprească circulația 10 minute. In rest treceți fraților fara oprire. Costuri zero, că oricum polițistul bariera este platit.