Două pasaje rutiere subterane vrea Primăria Bistrița să amenajeze în zonele de risc sau intens circulate. Unul se vrea a fi construit între str. Gării și Tărpiului cu 42 de milioane de lei, iar altul pe strada Ioan Slavici pe sub calea ferată. În acest sens, în buget a fost prevăzută suma de 250.000 de lei pentru elaborarea documentațiilor.
Pentru pasajul subteran Gării-Tărpiului – care să înlocuiască centrul intermodal la care municipalitatea a renunțat – Primăria Bistrița a depus o solicitare de finanțare prin programul guvernamental Anghel Saligny, Ioan Turc fiind încrezător va primi bani de la bugetul de stat.
”Avem toate șansele să obținem finanțare. E principalul proiect pe care l-am depus pe Anghel Saligny, valoarea proiectului aproape că se suprapune pe valoarea prefinanțată, adică 42 de milioane de lei. Lucrăm la documentații și sigur voi insista la București ca lucrarea să fie finanțată”, a spus Turc.
Întrebat cât de repede s-ar putea întâmpla acest lucru, primarul a răspuns: ”În primul rând să înceapă programul, deocamdată sunt în analiza documentațiilor depuse. Fiecare autoritate locală a depus un draft de documentație, nu neapărat SF-uri”.
În ce privește pasajul subteran de pe strada Ioan Slavici, primarul a spus că este un proiect ”dezirabil” care se poate finanța din bani europeni pe componenta de siguranță a circulației.
”Pe Slavici, avem trecere la nivel cu calea ferată. Soluțiile sunt două: semaforizare sau realizarea unui pasaj auto. Din bani europeni, pe componenta de siguranța circulației, pot fi finanțate acest gen de lucrări. Studiile ne vor arăta dacă e posibil din punct de vedere tehnic. Eu spun că este dezirabil pentru că a separa traficul auto de cel feroviar sau velo de auto e foarte bine”, a menționat edilul.
În luna octombrie 2021, primarul declara: ”Intenţionez să demarăm un proiect, nu ieftin, un proiect scump legat de o subtraversare care să lege strada Gării de Tărpiului. Nu am fost de acord cu continuarea lucrărilor pe intermodal. Vreau ca bistriţenii să ştie: ce am putut stopa am stopat. Intermodalul era o altă pârtie de schi. Imaginaţi-vă ce însemna pentru oamenii care stau în blocul Dallas să tureze şoferii motoarele în geamurile lor sau care ar fi fost confortul celor care locuiesc pe strada Tărpiului, care ar fi rămas sub pod. Nu cred că Bistrița este un oraș în care să se petreacă asemenea lucruri. Nu cred în asemenea soluţii, cred în soluţiile noninvazive, care aduc rezolvări de probleme şi nu încurcă de fapt mai mult situația. Deci încercăm să construim un pasaj subteran”.
Contractul de finanțare aferent proiectului ”Centru intermodal de transport public strada Gării – strada Tărpiului – strada Industriei” a încetat prin acordul părților, conform unui proiect de hotărâre aprobat de Consiliul Local Bistrița în luna iunie. Investiția s-ar fi ridicat la 10,3 milioane euro, din care 6,3 milioane euro bani europeni. Conform proiectului, centrul intermodal presupunea realizarea unei stații de transport intermodal, supraterană, care să lege cele două zone separate de structura feroviară, respectiv zona de SV – str. Gării, str. Rodnei, Aleea Trandafirilor și zona de NE – str. Tărpiului și str. Industriei. Această platformă urma să includă și o clădire cu rol de terminal intermodal, pentru a deservi transportul public local și cel extern și pentru a asigura conexiunea cu stația CFR Bistrița Nord.
Din ciclul “ne dorim” și “am vrea”
Primarul și primăria Bistrita, vorbe peste vorbe, planuri peste planuri …
Realizări ZERO
Pasajul subteran este destul de aiurea face parte din ciclu musai să atragem fonduri europene nu conteaza că pentru lucrări care vor deteriorarea circulația din oraș ( funcționari doar au sporuri babane dacă atrag fonduri europene ).
Dacă se realizează un pasaj subteran nu vor mai putea fi interconectate cum ar fi firesc străzile Slavici-Eroilor-Poieni și Slavici-Arțarilor-Colibiței.
Așa că soluție este amplasarea urgentă a unor semnale luminoase pentru a fluidiza circulația.
Semnale luminoase sunt și mult mai ieftine și foarte rapid de instalat decât un ipotetic pasaj subteran.
https://timponline.ro/dintre-cele-251-de-treceri-la-nivel-cu-calea-ferata-din-judet-80-sunt-semnalizate-doar-cu-indicatoare-rutiere/
Asta se intampla când incompetenții sunt votați! În loc sa fie făcut centrul intermodal care nu doar că avea proiect dar avea și finanțare se încearcă realizarea unei imbecilitate care în primul rand nu poate fi realizata datorita distantei foarte scurte dintre sensul giratoriu și calea ferata pe o parte și str. Tarpiului pe de alta parte! Acum am si eu o întrebare: prietenul primarului edte de acord cu pasajul subteran? Sau pur și simplu este o vorba aruncata în vânt card o sa fie trecuta la capitolul mari realizări?
am vrea totusi sa vedem o cat de mica schita a dorintelor minunatului primar! cam cum ar arata aceste pasaje? pe unde vor trece, de unde vor incepe si unde vor iesi pe partea cealalata!!! cat de late? cate masini? trotuare? pista bicileta? ce vor avea aceste pasaje? va sunem noi! nimic, este imposibil, ar trebui sa intri in pasaj prin fata pe la politie si sa iesi pe la CPL, ca sa fie panta rezonabile! plus ca va fi inundat tot timpul! pe pariu!!!! intermodalul era mult mai eficient!!!
@ Bistrițianul, Toată prostia a apărut din cauza că ” doctorul ” amicul primarului PNL vrea să pună mâna pe clădirea Autogării doar dă și el ceva parandarât înapoi la partid.
Dacă se făcea itemodalul clădirea Autogării se înlocuia cu acesta și vax clădire, vax afaceri pentru amicul PNL-ului.
Pun pariu pe ce vreți voi că imediat primăria va veni cu propunerea de mutare a Autogării peste linie. Și uite așa mai apare încă o escrocherie imobiliară.
Sunt curios cum vor asigura accesul auto la poprietatile din dreptul rampelor pasajului. De exemplu, cum va fi asigurat accesul in curtea de la Directia Agricola? Sper ca acei proprietari sa constientizeze cat sunt de afectati si sa ceara Primariei sa le rezolve problema. Ei, aici am marea curiozitate, cum vor proceda?
Pasajele astea subterane vor nemultumi pe multi riverani. Ma intreb daca nu era o varianta mai buna Centrul Intermodal? Eu unul nu voi sti niciodata, n-am vazut nici o schita sau prezentare in detaliu a acelui proiect. Doar primarul stie ce era acolo, decizia a luat-o si la fel nu voi sti niciodata daca a luat o decizie buna sau nu.
O prostie și încă o prostie. Un miracol este faptul că un asemenea personaj, purtat de valurile politicii a ajuns primar.
Aveți mare dreptate un pasaj subteran pe Tărpiului mai mult încurcă traficul din oraș fiindca nu vor mai putea fi interconectate străzile pe care acum se circulă foarte bine Gării cu Arțarilor și cu Rodnei și deasemenea Tărpiului cu Industrilor și Dimitrie Cantemir.
Poate că printrun sitem de pasarele s-ar putea interconecta toate aceste străzi. În concluzie mai bine nu faci nimic decât să faci ceva care va f* circulația din tot orașul.
In ce ma priveste , stiam (pana acum) ca un proiect poate fi din punct de vedere tehnico-economic , fezabil sau nefezabil . Recunosc deschis ca nu am auzit pana acum ca termenul „dezirabil” sa caracterizeze un proiect tehnic. Acest calificativ nu cred ca are de-a face cu tehnicul si economicul ci mai degraba cu filozofia si cu visele frumoase ale primarului nostru. Cuvantul provine (din cate stiu) din limba lui Voltaire (franceza) si cred ca inseamna in limba noastra un „ceva” care merita sa fie dorit…Da , fara indoiala , merita sa fie dorite , amandoua proiectele. Acuma ca vor fi sau nu fezabile vom vedea , intrucat intervin in ecuatie , banii , bata-i vina , care nu s-ajung niciodata. Ar trebui intrebat computerul predictor… Ieri , in finala de la Australian Open , dupa primele doua seturi si primul ghem din setul al treilea , castigate de Medvedev (un fel de Ursulescu , Ursescu sau chiar Ursoiu , romanesc) acel calculator care le stie pe toate acorda doar 4% sanse de castig pentru Nadal. Rezultatul l-ati aflat cei mai multi dintre dumneavoastra si s-a vazut inca o data ca se poate castiga cu inima si creierul impotriva repetitivitatii obsedante. Eu , nefiind computer predictor si putin (spre deloc) informat asupra puterilor d-lui Turc in influentarea deciziilor la nivel inalt , as zice ca sansele sunt de 50%. Mai mult sau mai putin. Desigur , dezirabil mai mult…Altele ar fi fost sansele daca d-l Ludovic Orban ar fi ramas ce a fost sau mai mult de-atat , dar dragilor asta e alta poveste. La buna vedere!
@ Leo, Dacă tot ai adus vorba de cuvântul ” dezirabil ‘. Întrebarea care merită să fie pusă este :
Dacă cineva își dorește acest pasaj înafară de primar și amicul lui ăla cu Autogara ?
Că tot veni vorba tu îți dorești acel pasaj ?
Sunt curios să văd și eu măcar o schiță a acelor pasaje ! Bănuiesc că când propui toate ” bazaconile ” ai măcar o schiță și te bazezi pe ceva sau sunt SECRETE ca și ” expertiza” lărgirii imposibilă a străzilor Calea Clujului și Drumul Cetății, sunt SECRETE ca și planurile Liniei Verzi pe perete, sunt SECRETE ca și Planuri îngustării străzilor Gării-Decebal-Andrei Mureșanul-Năsăudul. Eu știu că când ( cacofonia este intenționată ) intenționezi să faci o lucrare prezinți măcar o schiță beneficiarului în cazul de față cetățenilor Bistriței.
Atat de preocupati sunteti cu pasaje de parca in Bistrita ar trece toate trenurile. Merita atatia bani aceste lucrari pentru 2 vagoane de 2 ori pe zi cu viteza melcului?
sansa vacii de-a zbura!
Sanse minime…..
Vad ca toti avem aceeasi parere.
Sper sa fiti la fel de deschisi ca o sa strangem semnaturi sa anulam tampeniile astea.
E prea mult deja.
De cât să insisiști în tot felul de proiectr aiurea nu este firesc așa cum este prevăzut si în actualul PMUD Bistrița să realizeze treceri de cale ferată Gheorghe Bozga – Grigore Pletosu, Valea Rusului, Sergiu Celibidache și Romană ?!
Dacă se va face pasajul subteran cel mai rău o să o pățească chiar cei pentru care sa renunțat la internodal adică cei de pe Tărpiului și blocul Dalas aceștia vor fi complet blocați și nu vor mai putea ieși cu mașinile. Casa Someșană probabil că va fi demolată . Nu se va mai putea ajunge la Gară și Autogară numai pe lângă policlinică pe Împăratul Traian și pe Înfrățirii. Intrarea pe bulevardul Decebal va fi blocată și ea. Deci numai avantaje …..
O ,,lucrare” SF , care nu se justifica si nu ii vad in stare de asa ceva.Spun asta pentru ca inca, dupa fiecare ploaie nu poti circula ca pieton in Bistrita, si aici e vorba de solutii de captare a apei pluviale , inventate de mii de ani , nu de pasaje subterane ,pasarele si alte bazaconii.
Pasaj subteran, imi pot imagina ploile de vara, cum se inunda zona de jos a orasului. Probabil e pescar domnul primar altfel…….Se putea pe sus face, la altii trec autostrazi pe langa blocuri. AU FOLOSIT PANOURI ABSORBANTE PENTRU ZGOMOT……
Bine, si creierul, altfel cum te poti gandi cand la fiecare ploaie mare nu face fata canalizarea, sa treci cu masina pe dedesupt….
bine, pana va fi realizat, apar masinile waterproof, electrice,,,,cu elice de inaintat prin apa.
Poți să-ți imaginezi și iarna derdelușu de pe rampele pasajului plus gropile din asfalt. Nici nu îți trebuie multă imaginație pentru asta trebuie doar să arunci o privire pe fereastră la străzile din oraș :o)
ce sanse sunt sa repare gropiile de pe drumurile din Bistrita pentru ca sunt in continua crestere domnule Turc, cam atatea sanse sunt si cu pasajul
Vor pasaje subterane pe care nu le vrea nimeni din Bistrița dar în schimb iarna zăpada este până la cornișă și vara iarba este până la cornișă :o) .
De ce zăpada nu este adunată din oraș cu am ar fi normal și dusă în afara orașului de exemplu pe pășunea Cocoșu unde nu încurcă pe nimeni ?!!!!!!!!!!!!
Acum zăpada este doar mutată dintr-un loc în altul, zăpada este împinsă cu plugul de pe șosea pe trotuar sau pe pistele de biciclete sau pe mașini. Cei ce vor să iasă cu mașina o împing la rândul lor pe șosea înapoi la fel fac și cei ce își curăță intrările și trotuarul o împing înapoi în stradă . Și ciclul ăsta de mutat zăpada dintr-o parte în alta durează până ce se încălzește vremea și se topește zăpada atunci apare altă belea apar inundațiile și Bistrița devine o nouă Veneție.
Asta este pentru cei ce gândesc în schimb la noi zăpada trebuie împinsă și frăgezită să iasă la prinăvară noroiul de calitate așa noroiul capătă calități mai bune ca asfaltul și va astupa craterele din oraș.
Este mai greu ca Supercomul și Primaria să mute zăpada din oraș la Cocoșu că nu au bani deoarece tarifele și taxele nejustificate pe gunoi sau micșorat așa cum au spus în campania electorală sau poate nu hi, hi
Cosmonauții de la program spatial Artemis vor avea niște probleme de orientare când se vor uita la cratere nu vor mai ști care este Luna și care este Bistrita :o).
Mai mereti mai la pesti cu soba!
Întrebarea ie avem de fapt nevoie de calea asta ferata care nu duce nicăieri ? Investiții aiurea .
Primarul Turc a spus chiar el că Trenul Urban are șanse minime să fie realizat fiind în coada liste la cei din București. Se poate realiza numai dacă se trișează la criteri și le luăm fața la orașele care chiar au nevoie de un tren urban.
La noi la Bistrița nu prea circulă lumea nici cu autobuzele dar să se mai cocoațe într-un tren .
De unde să fie pasageri pentru trenul urban.
După cum însuși primarul implicit recunoștea nu sunt pasageri nici pentru benzile de transport în comun de pe ” Linia Verde ” care să justifice costurile și ca urmare pentru a acoperi aceste pierderi care se vor face cu transportul în comun pe Linia Verde face transportul public GRATUIT care nu va fi deloc gratuit TOATE ACESTE PIERDERI vor fi plătite de NOI TOȚI prin taxe și impozite.
Renuntarea la Centrul intermodal, o aberatie „marca Cretu”, ca atatea altele, a fost necesară deoarece ar fi creat mai multe probleme decât ar fi rezolvat in privinta fluidizarii circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma suspendată peste peroanele de tren presupunea construirea unor rampe care complicau si mai mult circulatia, intrucât strazile din jurul gării sunt destul de inguste. Din păcate si pentru un pasaj subteran sunt necesare rampe care sunt dificil de construit fără a afecta circulatia auto pe străzile din zonă.
De aceea, o solutie mai realistă si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevră care ies din gară spre Unirea, astfel incât să rămână doar linia principală care duce spre Bistrita Bârgăului. Operatiunile de manevră feroviară ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. De asemenea, dacă se mută si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, pe locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogară. Astfel, gara Bistrita devine cap de linie si ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori. Circulatia feroviara spre Bistrita Bargaului fiind extrem de redusă si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-o trecere la nivel. In felul acesta s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.
Așa cum sa mai propus activitatea transcontainere pe calea ferată să fie mutată într- un triaj lângă Sărata.
Ghici ciupercă ce-i pe „Linia Verde” ?
Dacă nu va fi nici autobuz nici tranvai răspunsul evident că va fi METROU !
https://timponline.ro/modificari-la-linia-verde-nici-autobuz-nici-tramvai-ghici-ciuperca-ce-i/
Pe Linia Verde pe Perete s-ar cadra construirea unui METROU am putea pretinde chiar că este ecologic dar și ăsta este electric deci nu este ecologic.
Tot le plac celor din primărie subteranul și întunericul ( vezi bezna de pe aproape toate străzile din oraș ) atunci cu bani care vor să fie cheltuiți aiurea pe cele două pasaje care vor strica circulația din oraș și pe care nu le dorește nimeni, se poate face tot în subteran primul tronson de Metro pe sub DN17/E85 Libertății prima stație va fi la Petrom și următoarea la magazinul Mere, lungimea ar tot cam așa de mare cât rampele pasajelor subterane, iar șoseaua de deasupra nu va fi stricată și va rămâne bună ca și acum.
Cu bani care se vor a fi cheltuiți inutil pe Linia Verde pe Perete să se construiască al doilea tronson de METROU pe sub DN17/E85 Independeței de la Stația Mere până la Statia Poșta Veche iar șoseaua de deasupra să nu fie stricată să rămână bună ca și acum.
Ca în orice oraș civilizat care se respectă METROUL duce la Gară, Autogară și Aeroport ( noi încă nu avem un aeroport , de ce nu ?! dar asta este altă discuție ) prin urmare cu banii care vor să fie irosiți pe îngustarea stăzilor Gării-Decebal- Andrei Mureșanu- Năsăudului se poate construi tronsonul de METROU pe sub strada Gării de la stația Poșta Veche până la o stație de METROU între Gară și Autogară iar străzile de deasupra să nu mai fie stricate să rămână bune ca și acum.
Cu alți bani care se vrea să se cheltuiască inutil pe Alpin Coaster , Mutarea Autogării etc se poate construi alt tronson de Metro pe sub străzile Decebal și Andre Mureșanu de la stația Autogară până la stația Lamă iar străzile de deasupra să nu mai fie stricate să rămână bune cum sunt acum.