Actualitate

Ce se întâmplă cu strada Dinu Lipatti și axa Gării – Decebal – A. Mureșanu – Năsăudului

”Țin să prezint scuze publice pentru că strada Dinu Lipatti nu a fost amenajată în acest an, așa cum am promis. Motivele sunt mai puțin importante, dar pot aminti că e nevoie de studiu de coexistență, e nevoie de avize de la Electrica Cluj și Electrica Bistrița. Suntem în procedură de încredințare a reabilitării străzii, iar la începutul anului viitor se va face lucrarea. Scuzele publice apreciez că sunt necesare în condițiile în care am făcut o promisiune”, a spus primarul Bistriței, Ioan Turc, într-o conferință de presă.

În ceea ce privește licitația pentru lucrările din proiectul cu fonduri europene “Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului”, pentru care se luptă firmele Dimex și MIS Grup, care a contestat licitația, Ioan Turc a afirmat: ”Lucrările trebuie terminate până în august 2023. Eu apreciez că MIS Grup, este un punct de vedere subiectiv, luați-l ca atare, nu are în momentul de față capacitatea de a gestiona acest proiect. Este punctul meu de vedere”.


În Bistrița, firma MIS Grup este constructor în proiecte precum restaurarea Bisericii Evanghelice, modernizarea Corpului A de la Colegiul Național ”Liviu Rebreanu”, Linia Verde.

Lucrările pe axa str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului constau în: realizarea de benzi dedicate transportului public, realizarea pistelor pentru bicicliști, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă pe coridorul de transport, realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal în zona pieței, iluminat public cu sistem de telegestiune, modernizarea stațiilor de transport public existente, realizarea de sisteme de monitorizare video. Capacități: stații de transport – 10, lungime piste bicicliști – 4.596 m, lungime trotuar – 4.435 m, lungime carosabil reabilitat – 2.347 m.

9 comentarii

  • Anulați acum acum când încă mai puteți bazaconia cum îngus
    tarea străzilor Gării – Decebal- Andrei Mureșanu- Năsăuxulu!!!!!!!!!!!

    • Pai lamureste-ma, Quijote, adică dacă nu se platește parcare pe axa respectivă înseamnă că nu avem dreptul la parcare? Pai daca tu platesti taxa de parcare si te frustreaza aspectul asta, vorbeste cu cei responsabili sa lase naibii parcarile alea in pace si sa platim taxe pentru parcare de resedinta. Te cred si eu ca ti-e usor de vorbit. Sa te vad pe tine cat de mult ti-ar placea sa locuiesti pe unul dintre bulevardele respective si sa vezi ca fizic nu ai unde sa iti parchezi masina pentru ca au busurile benzi dedicate sa aiba unde circula goale. Pai unde se cred idiotii astia, in Cluj? Acolo da, e flux mare de oameni, nu 3 oameni care circula cu busurile de la Tranxmixt. Mai bine sufera cateva mii de oameni care locuiesc de la gara la han, decat sa lase naibii parcarile in pace. Dupa mentalitatea ta, daca nu platesti parcare, inseamna ca nu ai dreptul. Pune-te in situatie inainte sa vorbestim, pentru ca la urma urmei nu e vorba de 20 de parcari, ca e vorba de sute daca nu mii. Cu parcarea asigurata de primarie in fata blocului si de la calculator, te cred si eu ca ti-e usor.

    • De acord, nu parchez aproape niciodata spre deloc, masina pe locuri „pe unde se poate”, pentru ca am vazut ce inseamna sa incurce sau sa blocheze alti participanti la trafic. Dar faptul ca „nu imi iau masina ca nu am unde parca”, mi se pare exagerat. Si cred ca nu e cazul acestei axe, deoarece nu e o pozitie centrala pietonala unde sa zici ca nu ai unde parca de locurile amenajate pentru pietoni (doar un exemplu). Este totusi vorba de una dintre principalele cai de traversare a orasului, cale pe care se intampla sa locuiasca un numar semnificativ de oameni ai Bistritei. De cand e orasul asta se putea parca pe marginea drumului, nu stiu daca ai prins inclusiv aranjamentele florale de pe mijlocul drumului , cele decorative albastre, din anii 90. Sigur ca atunci erau mai putine masini, dar solutii se gaseau. La fel trebuie si acum, trebuie sa se gaseasca solutii pentru ca nu iti poti bate joc de atatia oameni. Vii ca administratie noua si nu ti se pare un proiect „pentru cetateni”? Anulezi proiectul, la fel cum s a facut centru intermodal. Refaci structura de beton de pe strada si trotuare, dar asiguri loc de parcare pentru atata amar de oameni, nu iti bati joc. Eu de exemplu daca stau in Decebal cu ce ma ajuta parkingurile de pe Crinilor si Nasaudului? Apropo, ati vazut ce locuri de parcare s-au facut dupa demolarea punctelor termice? un asfalt si niste marcaje cu spray. Nu tu o parcare chiar si pe schela metalica supraetajata sau orice altceva. Cateva locuri de parcare in plus. Nu e rau nici asa decat deloc, dar asta nu e mentalitate de viitor. Sper sa se faca 100 de contestatii pentru ca mai bine imi sparg masina de la gara pana la han pe drumul ala infect, decat sa ajung sa o parchez pe strada Lupeni in centru. E o problema serioasa, atat de serioasa incat doar cei afectati direct va pot spune. Acum tace toata lumea si le convine o strada dupa ultimele standarde, preturile apartamentelor creste, devine o zona de „lux”, dar e ca atunci cand esti imbracat in Adidas si nu ai 2 lei de o paine. Faci zona de 5 stele si tu nu ai unde parca o masina. PSD-PNL = aceeasi mizerie.

  • Scuze poate sa-si ceara si la anul si lucrarile sa nu fie terminate . Si cu asta ce-am facut ? Scuzele nu ne incalzesc cu nimic. Eu astept sa-si puna si „cenusa in cap”! Inca o data , d-le primar , nu trebuie sa va spuneti punctul de vedere ci sa gestionati legal contestatia iar apoi sa urmariti (la sange) executia lucrarilor , atat in ce priveste calitatea acestora , respectarea documentatiei cat si termenele de executie . Iar daca nu se incadreaza (in termene) , ca o fi DIMEX ca o fi MIS APLICATI LEGEA! Revenind la punctul de vedere al domnului primar , comisia de licitatie se pare ca avea alt punct de vedere , atata timp cat a fost admisa firma MIS la licitatie. Dotarile , angajarea personalului lipsa , este in grija celor care doresc sa faca lucrarea. Sunt absolut convins ca un punct de vedere chiar si al primarului nu „bate” legea iar firma MIS Grup va poate da in judecata pentru intentia de influentare a deciziei comisiei care analizeaza contestatia. O simpla opinie.

  • MIS Grup ar trebui penalizata pentru fiecare zi de întârziere în derularea lucrarilor la care s-a înhamat.
    La CNLR nu se lucreaza de foarte mult timp, copiii fac ore de dupa-masa, asta în timp ce niste nesimtiti îsi bat joc de mai bine de doi ani de renovarea unui colegiu a carui constructie de la zero a durat în 1908 aproape 3 ani.
    Astia trebuiau sa ramâna la nivelul de taietori de lemne si atât.

  • Despre neasfaltatea străzii Vasile Lucaciu este vorba tot de coexistănță etc… sau în cazul ăsta este vorba doar de indolență și incompetență ?!

  • lasa ca i fain asa ca in Evul Mediu. AUZI LA EL CICA SE INGUSTEAZA. OARE CEVA NU E DEJA PREA INGUST DE NU INTELEGI SI POSTEZI MEREU ACEEASI PROSTIE!!!

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui citizen Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS