Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va înainta, luni, Ministerului Finanţelor Publice o propunere privind stabilirea unor tarife pentru poliţele RCA la nivelul celor din luna martie a anului trecut, dar şi o altă propunere care vizează renunţarea la taxa de 1% aplicată companiilor de asigurări.
”Societăţile de asigurări vor folosi tarifele din urmă cu un an de zile. Am avut discuţii cu principalele societăţi de asigurări ca pentru următoarea perioadă să se raporteze la tarifele efectiv practicate în urmă cu un an de zile. Mai mult, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor care doresc să-şi facă o poliţă RCA, Autoritatea va renunţa la taxa de 1% pe care o aplică asigurătorilor. Cam astea sunt principalele propuneri pe care noi, luni, le vom înainta Ministerului de Finanţe. Vrem să avem stabilitate pe piaţa RCA, nu vrem să mai crească tarifele pe piaţă”, a declarat într-o intervenţie la Digi 24 Valentin Ionescu, director general în cadrul ASF.
Acesta a precizat, răspunzând unor întrebări, că tarifele ar urma a fie raportate la cele din luna martie a anului trecut, iar în aceste condiţii tarifele pentru poliţele RCA ar urma să fie „ceva mai mici” decât cele din ultimele luni.
Ministrul Finanţelor, Adrian Câciu a declarat vineri că sunt necesare o serie de soluţii care să conducă la o scădere a preţurilor pe piaţa asigurărilor, o diversificare a jucătorilor şi mai mult decât atât o întărire a acestor reglementări, pentru că nu este prima oară când România se confruntă cu o situaţie precum cea generată de decizia ASF de retragere a autorizaţiei de funcţionare a societăţii Euroins România.
Ministrul a mai spus că vor fi discuţii inclusiv cu Parlamentul, chiar săptămâna viitoare iar Autoritatea va veni cu mai multe soluţii din care să fie alese cele mai bune.
”La acest moment, ASF va trebui să propună o serie de soluţii pentru toţi asiguraţii din piaţa de RCA din România, soluţii care pot cuprinde diverse căi de acţiune, pe de o parte pentru cei asiguraţi la compania care a fost sancţionată de către Autoritate (..) deoarece este instituţia care reglementează şi monitorizează şi gestionează această piaţă, iar în funcţie de soluţiile propuse, pot să vă asigur că Guvernul va lua acele măsuri, cele mai bune măsuri, pentru că pot fi mai multe soluţii cu care să vină, astfel încât românii să fie protejaţi”, a spus ministrul.
”Toţi vedem că preţurile la aceste asigurări sunt extraordinar de mari şi cred că trebuie să venim cu o serie de soluţii care să conducă la o scădere a preţurilor pe piaţă, o diversificare a jucătorilor din zona aceasta şi mai mult decât atât poate o întărire a acestor reglementări pentru că nu este prima oară când România se confruntă cu această situaţie”.
În județul Bistrița-Năsăud erau înmatriculate la sfârșitul anului trecut 142.290 de vehicule.

CITEȘTE ȘI:
- Ionuț Simionca, reales secretar general al PMP: Pensiile speciale sunt un furt și trebuie anulate! - 27 martie 2023
- Start studiului de fezabilitate pentru centura ocolitoare a Bistriței - 27 martie 2023
- Circulație închisă pe anumite tronsoane de pe axa de transport. Cum decurg lucrările - 27 martie 2023
nelu
Solutii,
obligarea fiecarei conductor auto sa constitute un fond la trezorerie(in functie de varsta, antecedente, etc), nu mic, ex 10000 euro, din care sa se plateasca o eventuala paguba.
Analizat si implementat acest sistem, de ce sa platim salarii astronomice la toti sinecuristii ASF, etc. ?
Si cu toate astea, mai mereu ne trag cate o teapa, ca si acuma de fapt!
donQ
de ce să nu facă un fond de câteva milioane de euro? poate să se producă un accident cu daune permanente ale unei (sau a mai multor) persoane iar asiguratorul poate avea cheltuieli enorme!
Lie Ciocarlie
Daca manopera la service ar fi una reala si nu triplata poate ar fi mai ieftine RCA-ul. Daca nu s-ar face smecherii cu accidente si nu s-ar mai declara dauna totala la masini care necesita schimbata doar portiera, aripa sau capota. Unii fac smecherii pe banii asiguratilor.
Ana
Vorbiti sa va aflati in treaba.La o dauna cu vatamare corporala unde depagubirea poate ajunge la 200.000-300.000 eur de persoana accidentata ce face un om simplu???Voi vedeti doar daunele minore sau totale la o masina.
Adrian C.
Masinile s-au scumpit. O mașina care anul trecut costa 20.000€ se vinde acum cu 25.000 €.
Salariile mecanicilor au crescut, apa, curentul, taxele locale etc. la fel.
Si atunci de ce sa nu crească si RCA, ca sa poată asigura plata reparațiilo, care sunt din ce in ce mai scumpe?
Cum credeți ca o firma poate repara o masina daca asiguratul plateste doar 700 lei (140 €). pe an
In 10 ani plateste doar 1400€ !!!
Ce poate repara un Service Auto cu 1400€ la o mașina?
Plafonarea duce la falimente. – cheltuieli mari cu reparațiile, încasări mici datorită plafonări.
Faliment!
Ptr AC
Hai lasa ca tu tzi cu ursu’!!!
E exact cum ai spune ca in spitale e dezastru ca platim asugurari mici iar cand apare un spital privat PROSPERA!!!
E bine ca parea ta sa treaca la „asa nu comentariu” pentru ca vina e a celui ce Administreaza…
EU DE DXEMPLU PLATESC RCA SI CASCo fara sa beneficiez de ceva bani de zeci de ani…si ca mine sunt milioane!!!
Ptr AC 2
As fi de acord cu tine daca la sfarsit de an daca nu am avut nici un incident SA PRIMESC BANII INAPOI DE LA CARTELA RCA
donQ
@Adrian: de multe ori ai explicații corecte, însă o dai de gard cu concluziile!
Da, toate au crescut de aia asigurările pot să crească, dar plătitorul nu decontează o reparație ci plătește un risc!!!
Cum sa nu poată plati , Adriane ?
Ia bani de la mine !
Platesc trei asigurări (autoutilitara 3,5 t , mașina de teren pentru deplasare la ferma , mașina de familie ) , de 35 de ani niciun accident , nicio despăgubire , doar am cotizat , niciodata nu a platit asiguratorul niciun leu pentru mine !
Si ca mine sunt multi !
Pune-l sa plătească tarife mari pe ala care si-a luat ieri permisul si deja a spart patru garduri !
Paradox romanesc
La mine in restaurant DSP si DSV sunt prezente si nu pot sa fac nici o miscare gresita in bucatarie .
ASF ul reprezentatii statului sa verifice activitatea firmelor de asigurari cu zeci de mii de euro DIN BANII NOSTRI (avand procent din fiecare asigurare platita de noi) nu a facut nimic si 100%A STIUT de aceste dezastre lasand ca acesti hotzi sa ne jupoaie din toate partile.
Exact ca in energie: PROSTII PLATESC.
Nici o demisie….asta spune multe…SUNTEM SINGURI pentru ca,,, NU STIM O BOABA DE FRANCEZA.
alex alexandrescu
Adriane, în general le gîndești bine dar aici ai cam dat o în bară .Eu ,în 25 ani de permis, n am produs nici o daună .Și ca mine sînt ,cred , cel puțin 75% din cei care plătesc polițe. Deci nu te stresa pt. asiguratori că au bani berechet pt. reparații.România ,o știu toți , e o țară numai bună de muls și atunci de ce să nu bage prețurile astea nesimțite ,mai ales pt.ceva ce oamenii sînt obligați să plătească . Pt.mașina care aici î mi cer 1100 lei (200 și ceva €) în Spania plăteam 140 € un rca care includea și asigurare pt. geamuri ,furt , incendiu și ți trimiteau și platformă de cîte ori aveai nevoie . Deci ? Sîntem prostiți sau nu ??
Gagea
În ultima vreme, pentru aparținătorii unui decedat în accident de circulație s-au dat daune și de 500 mii euro. Și astfel de cazuri , incluzând și răniții, cu rentele lor, sunt mii. Un sigur caz grav mănâncă valoarea 5000 de polițe. Iar numărul accidentelor a crescut, valoarea pagubelor de asemenea, fără să vorbim de numărul șoferilor făcuți pe ochi frumoși – care au îmbătrânit și tot nu știu conduce preventiv. Au crescut toate prețurile la toate cele, astfel că și firmele de asigurări au argumente să ceară majorarea poliței.Altfel or să iasă de pe piața acestui gen de asigurări și rămâne cine rezită, instituind monopolul.
Soferul Dorel
Asta se intamla pentru ca politzistii care controleaza acest lucru pe drumurile publice, au ajuns sa fie exagerat de ” loiali ” acestui grup de ” smecheri ” , aplicand niste reglementari naroade si exagerate … Contravenientul primeste amenda, i se ridica si placutele de inmatirculare si certificatul masinii, fiind obligat sa-si lase masina acolo in drum, expusa furtului si distrugerilor , politia lasandu-l cu ochi-n soare si neluand nici o masura de paza masinii . I se elibereaza o dovada, fara dreptul de a-si duce masina macar pana acasa… de trebuie ” omul ” sa-si inchirieze un trailer / platforma … sa-i duca masina acasa .
In mod normal, ar trebui ca oamenii sa refuze sa-si mai faca asigurari, astfel incat ” smecherii si mafia asigurarilor ” sa intre in disperare”… cu pericolul sa moara de foame si sa vedeti voi cum ar aplica niste preturi decente si concorde cu salariile oamenilor din aceasta tzara si cum ar umbla disperati dupa noi, sa ne roage sa ne facem politza de asigurare …si cum ar negocia cu noi si ar accepta orice compromis, numai sa nu crape de foame …
Problema este ca societatile care fac parte din acest ” sistem de smecheri si de nesatui ” … probabil ca ” ung roata ” … acolo … ” sus „… unde trebuie… si au ” pus politia pe noi ” … sa nu miscam in front „… si sa sara pe noi ” ca ulii pe gaina” … Deci ” Calul… pe calul… pe calul… calare ” al lui Paunescu Dumnezeu sa-l odihneasca in buna pace , se aplica-n tocmai .
Este bine, este rau… va dati seama ca si da si ba . Oricum , in caz de accidente, constatam cu stupoare ca te poti c*** pe ele polite de asigurare, ca asiguratorii nu platesc atelierele mecanice si am ajuns ca ti se refuza reparatiile cu unele polite de asigurare RCA tocmai din aceasta cauza. Nu le vireaza banii luni de zile… si majoritatea ajung in Instantele de judecata , unde cauzatorul va fi obligat la plati suplimentare acestor polite , pentru ca nu acopera integral pagubele create, banii incasati de ei fiind folositi in cu totul alte scopuri. Nu speculam, dar tare ma tem io ca din ” profiturile uriase si nesimtzite ” pe care le au aceste societati de asigurare … ” trebuie unsa ROATA MARE „… ca sa nu scartzaie si de aceia, guvernele… nu ca ” le fac jocul ” … dar nu intervin si-i lasa in pace .
Noua ne trebuie M(arele)UE … unde ne tin cu salariile noastre de aici, dar cu preturile de acolo … si inclusiv asigurarile majoritatea cu capital din aceasta M(are)UE … Desi nu circulam in UE, este musai sa avem ” cartea verde „… ca o asigurare specific nationala ( adica noneuro si adaptata la banii nostri romanesti )cum era pe vremea lui Ceausescu nu este buna ptr smecheri .
Este periculos sa circulam fara asigurare, ca ne loveste in trafic un ” tem.bel de sofer diliu „… de plangem in pumni dupa aia, neavand cine ne despagubi, acesta neavand nimic decat ce-i pe el si-n valiza… ” Spaima ” de aceste pagube ne impinge spre asigurari , ca desi ” sar pe noi ca ulii pe gaina … ” nu de de frica politiei o facem ( si ei au masini, si ei sunt soferi si ei sufera de pe urma acestor ” smecheri ai sistemlui ” ) numai ca unii politzai cam ” sar calul ” , cand pe drum , dupa o reglementare de batjocura la adresa soferilor, asa cum am aratat mai sus , iti retrag certificatul si placutele de inmatriculare a masinii si iti da dovada fara drept de a mai merge cu masina macar pana acasa , trebuind s-o lasi acolo in drum, expusa hotilor si distrugerilor, fara ca politia sa iti asigure paza si securitatea morala, omeneasca si fireasca cum ar trebui… ca de… ” e-n slujba cetateanului ” ( cica ) .
Totusi… politzistii ar cam trebui sa aplice masurile legale cu mai multa ” omenie „si inteeere, ptr ca implicit concura si-i ajuta pe acesti ” smecheri ai sistemului ” sa ne jacmaneasca si sa-ti bata joc de toata ” soferimea” dupa cum vor muschii lor . Intreb… daca ” un avertisment „… cu ridicarea placutelor si al ertificatului … si cu dovada sa poata merge omul , sa-si ducamasina acasa , cu banii de amenda sa-si faca asigurare… nu-i ok ???
In acest sens, poate se gandesc politrucii nostri sa modifice aceasta masura cotraventionala idioata , iar politia sa-si faca treaba pentru care sunt platiti, dar nu cu rautate ci cu omenie si intelegere .
@dorel
Ai fost plecat mai mult timp… si acum ai ajuns acasa ?
Esti suparat pe noi?
Sau ai fost la biserica si ti a dat canon sa te descarci …?
Care e concluzia ta, da sau nu?
Toate Bune
Sunt de acord cu toate comentariile pro și contra. Dar doar în on-line nu putem să facem ceva. Cel puțin în România. Ne plângem, suntem revoltați,dar de plătit plătim. Plătim și ne plângem. Cu atât am mai rămas. Din păcate.
Platim
Platim zeci de mii de euro la nemernicii baieti destepti din AGENTIILE INVENTATE DE STAT _ STAT ESUAT ASA CUM SPUNEA MARELE SEF DE STAT _ SA NE REPREZINTE SI APERE INTERESELE CETATENILOR…cand colo ce sa vezi : pe langa salariile fff mari ne trage si teapa
Sa nu ti bagi toti dumnezeiii jn gura lor de hotzi in toate zilele de post???
Fiti buni macar in post ca jn rest astia isi bat joc tot anu
LEGI SI PARLAMENTARI DE KKKAT
DOAR SA FURE SA APERE JNTETESUL PRETENILOR
NOI?
De CARUTa fara ASFURI9
iosif
Am auzit că cei de la ASF nu au decât 16 salarii anual, bineînțeles de mii de euro. Nu pot să spun lunar, pentru că ei mai iau câte un salariu la Crăciun, Paște, de intrarea în vacanță. Cel de „performanță” se subînțelege!
Soluția este aruncarea peste bord a asemenea instituții și a celor care le votează asemenea salarii!
Apoi se poate discuta.
iosif
Dacă cei de ASF, pe lângă cei 12000 euro lunar/net, mai au încă 4 salarii, cum susține Claudiu Năsui – membru în comisia de buget finațe a Parlamentului, orice soluție venită de la ASF este o glumă amară.