Preşedintele CJ a menţionat că este ”dezamăgit de modul cum funcţionează lucrurile în România”: ”Sunt doi factori care influenţează acest lucru: salarizarea dezastruoasă în sistemul de administraţie şi funcţionarea greoaie. Cred că fac 10% din timp ceea ce trebuie să facă preşedintele CJ, am devenit un fel de miliţian care toată ziua merge de la un birou la altul de la un serviciu la altul, să vadă dacă s-a iniţiat documentul, în ce stadiu suntem şi aşa mai departe. Toată lumea e foarte speriată de ceea ce se întâmplă şi oamenii au foarte mari reţineri în tot ceea ce fac. Mă bucur foarte mult că judeţul Bistriţa-Năsăud, şi aici mă refer la aparatul cu care lucrez, nu este supus cercetărilor pentru diferite fapte care survin la momentul încălcării legii. Am mare încredere în colegii mei de la CJ, cu care am reuşit să facem nişte lucruri. Aşa, cu chiu cu vai, cu toate piedicile. E foarte greu să performezi fără pârghii. În momentul de faţă, un preşedinte de CJ are foarte puţine pârghii. Este foarte greu să stimuleze un funcţionar pentru a face performanţă, este aproape imposibil să-l sancţioneze pe unul care nu face nimic. Respo0nsabilităţile sunt foarte multe, salarizrea – foarte slabă. Sunt tineri de bună calitate care au ajuns la CJ în urma concursurilor, dar cu 700 de lei pe lună ce să faci? Cât de tare ne putem bate în procesele pe care le avem cu nu ştiu ce case de avocatură? Avem jurişti foarte buni, dar plătiţi mizerabil. Semnalele sunt pozitive, sper ca noua lege a salarizării în sistemul bugetar să fie finalizată până la sfârşitul anului. Astăzi avem 111 trepte de salarizare, o nebunie totală, nu se mai înţelege om cu persoană, dar se va ajunge la cinci”.
Radu Moldovan a menţionat că în momentul de faţă este mulţumit de ceea ce a reuşit să facă în calitate de preşedinte al Consiliului Judeţean. ”Suntem în linie dreaptă, mai am un an de zile din mandatul obţinut prin vot uninominal al cetăţenilor, pregătesc la modul foarte serios raportul de activitate care va fi o analiză având ca şi comparaţie oferta electorală cu care m-am dus în faţa oamenilor. Am realizat foarte mult din ceea ce am promis, în plus au apărut şi multe lucruri noi care s-au realizat între timp. M-aş declara satisfăcut în momentul de faţă de ceea ce am reuşit să fac”, a spus Moldovan.
El a explicat care sunt variantele pe care le ia în calcul în privinţa alegerilor din 2016. ”Vom vedea ce se întâmplă cu legislaţia electorală în Parlament şi, după o discuţie foarte serioasă cu colegii, voi vedea ce voi face în continuare din punctul de vedere al carierei administrative. Mi-aş fi dorit foarte mult să mă judece cetăţenii judeţului, nu un grup de consilieri judeţeni, Din păcate, majoritatea covârşitoare din Comisia de Cod electoral a luat o altă decizie. Oricâte întrebări am pus, nimeni n-a ştiut să mă lămurească de ce şi care e scopul. De ce, dacă alegem primarii şi parlamentarii într-un tur, trebuie să alegem preşedinţii CJ indirect? Legat de toată povestea asta care a circulat de-a lungul timpului vizavi de baroni, eu vă spun că baronii fiinţează de prin anii 1998-2000, când alegerile erau prin vot indirect, nu uninominal. Eu cred că un preşedinte e cu mult mai responsabilizat când avea de dat un raport în faţa cetăţenilor şi va avea o altă responsabilizare când alegerea sa va depinde de un număr de 16 consilieri judeţeni. Dacă rămâne această soluţie de vot, mă gândesc cu mari rezerve, dar n-aş da un răspuns categoric, va depinde foarte serios de discuţia cu colegii mei. Dar mare tragere de inimă nu am. Nu ştiu dacă mă reîntorc în Parlament în această situaţie, există şi varianta cu mersul acasă. Iau în calcul toate variantele: mersul acasă, rămas cu partea politică şi activitate în altă zonă… Vă spun la modul serios că analizez toate variantele”, a comentat şeful CJ.
Mare paguba! Dezamagit, Raducu nu stie ce sa faca in anul viitor. Sa mai candideze sau nu la Consiliul Judetean. Iata dilema chelnerului Raducu: „Dar mare tragere de inimă nu am. Nu ştiu dacă mă reîntorc în Parlament în această situaţie, există şi varianta cu mersul acasă. Iau în calcul toate variantele: mersul acasă, rămas cu partea politică şi activitate în altă zonă… Vă spun la modul serios că analizez toate variantele”. Cea mai inteleapta alegere ar fi „mersul acasa”, sau poate intoarcerea la prima meserie.
Chelnerul mai mult sta pe la vanatoare decat pe la serviciu. S-a ingrasat ca un porc dupa atat carne de mistret ingurgitata . Tu esti bun de padurar mai chelnere nu de militian . Militienii , asa prosti cum erau aveau totusi mai multa scoala , facuta pe bune , decat tine .
Chelnere eu zic sa iei in calcul varianta DNA – retinere – arest – bulau – puscarie . E mult mai realista decat aia cu candidatura de anul viitor .
Chiar sunt 2 lucruri perfect adevarate ce sustine dl Moldovan.
Cu salariile din administratie cam greu sa ceri performanta functionarilor desi in CJ la momentul de fata chiar cu salarii mici se munceste pe branci
Iar alegerea presedintelui CJ trebuie sa ramana in mana cetateanului.
Sa nu uitam ca legea salarizarii unitare in sistemul public a fost conceputa pe vremea guvernarii BOC. Tot atunci cand s-au dat mii de oameni afara in toata tara. Tot atunci cand TVA-ul a fost majorat. Tot atunci cand litrul de carburant s-a scumpit cu 2 lei. Inevitabil celor care au venit dupa BOC si MRU, le-a fost extraordinar de greu sa repare dezastrul lasat in urma. Dar in mare parte Guvernarea Ponta si administratia Moldovan au reusit acest lucru.
Liviu Rusu si camarila PDL au bagat tara in faliment. Norocul lor a fost ca l-au avut pe Base alaturi, care a fost cel mai smecher presedinte baietas pe care l-a avut tara asta. TOcmai de aia au putut da oameni afara si creste taxe si fura, fara ca cineva sa le poata face ceva.