contact@timponline.ro
  • Prima pagină
  • Știri din Bistrița
  • Știri din județ
  • Timp de gândire
  • Dezvăluiri

TimpOnline.ro

Prima pagină   »   Recomandări   »   Centrul intermodal de transport Bistrita, peste 9 milioane d ...

Centrul intermodal de transport Bistrița, peste 9 milioane de euro. Care sunt planurile


28 ianuarie 2018 de Eugen Gheorghe   11 comentarii

trehos.ro

Documentația tehnică pentru Centrul intermodal de transport public Bistrița (str. Gării, Rodnei, Tărpiului, Trandafirilor, Arțarilor), pentru care municipalitatea vrea să acceseze bani europeni, a fost finalizată.

În proiectul de hotărâre pentru aprobarea studiului de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici, care se va afla pe agenda Consiliului Local din 31 ianuarie, se arată:

”Orașul Bistrița este fragmentat de calea ferată care divide municipiul în două zone majore cu ponderi ale suprafețelor de circa 30% în nord-vestul orașului (preponderent zonă industrială) și 70% în sud-vestul orașului (preponderent zone de locuire, activități comerciale și instituții de interes public). Pentru traversarea auto a căii ferate există 3 treceri la nivel cu calea ferată pe arterele Sigmirului, Cuza Vodă și I. Slavici. Conform studiului de trafic, cererea estimată de trafic, de traversare a căii ferate, însumează la nivelul unei zile circa 33.400 vehicule echivalente în ambele sensuri (valoare MZA).

După o analiză a ciculației în zonă s-a constatat că circulația din zonă este gâtuită, zona fiind foarte aglomerată. Poziția Autogării foarte aproape de Gară, suprafața relativ mică a Pieței Gării, faptul că accesul la și de la gară și autogara se face prin aceeași intersecție (str. Gării cu str. Rodnei), depozitul de containere a Societății Naționale CFR Marfă SA aglomerează foarte mult circulația auto din zonă. Din aceste motive este absolut necesară o fluidizare a circulației auto în aceasta zonă, o descongestionare a acesteia și astfel scurtarea timpilor de călătorie pentru transportul în comun.

În vederea asigurării conexiunii transportului feroviar de călători cu cel auto, precum și restructurarea și descongestionării traficului din zonă se dorește realizarea unui centru intermodal situat pe o platformă supraterană care să lege cele două zone separate de structura feroviară și care să asigure legătura între transportul feroviar, a întregului transport în comun local cât și cel extern, să facă o legătură directă și facilă între partea de NE și partea SV a orașului cu o relație foarte bună cu toate ieșirile din oraș și cu principalele artere ale orașului, este un obiectiv de mare importantă pentru întreg orașul.

Pentru rezolvarea problemelor mai sus menționate, din lipsa spațiului, este necesară realizarea unei platforme supraterană CF, care să lege cele două zone separate de structura feroviară, respectiv zona de SV strada Gării, strada Rodnei, aleea Trandafirilor şi zona de NE strada Tărpiului, strada Industriei. Această platformă va fi conectată la rețeaua stradală prin două rampe de acces. Această platformă va include și o clădire cu rol de terminal intermodal și va deservi întregului transport auto în comun local cât și cel extern și va asigura conexiunea cu stația CF Bistrița Nord. Proiectul „Linia verde de transport public”, împreună cu proiectul „Centru intermodal de transport public str. Gării – Tărpiului – Industriei”, contribuie la reducerea emisiilor de echivalent CO2 din transport și crează condițiile adecvate transportului durabil și sustenabil.

În cadrul proiectului se propune realizarea unei platforme intermodale, supraterane CF, care să lege cele două zone separate de structura feroviară, respectiv zona de SV strada Gării, strada Rodnei, aleea Trandafirilor şi zona de NE strada Tărpiului, strada Industriei. Prin realizarea acestei platforme, se va realiza o legatură directă și facilă pentru transportul public, între partea de NE și partea SV a orașului cu o relație foarte bună cu toate ieșirile din oraș și cu principalele artere ale orașului.

În vederea stabilirii soluțiilor tehnico-economice au fost analizate mai multe variante însă datorită constrângerilor locale (existența obiectivelor CFR în zonă), precum și constrângeri financiare (suma maximă ce poate fi accesată de municipiul Bistrița în cadrul exercițiului financiar POR 2014 -2020), au fost selectate pentru studiul de fezabilitate două variante: Varianta I – clădire S+P+2E, Varianta II – clădire S+P (la nivelul platformei). Varianta recomandată de proiectant pentru platforma intermodală și terminalul intermodal este varianta II. Pentru varianta II costul de realizare este cu aproximativ 45,54% mai mic faţă de varianta I, iar datorită spaţiilor mai reduse pentru clădire costul de exploatare se reduce cu 35%.

Pentru varianta I valoarea investiției este:

Varianta I – Clădire intermodală S+P+2E Valoare ( fără TVA) TVA Valoare ( inclusiv TVA)
Mii lei Mii euro Mii lei Mii lei Mii euro
TOTAL GENERAL  

65,601.68

 14,126.11  12,262.05  77,863.73  

16,766.52

Din care C+M  

55,214.17

 11,889.36  10,490.69  65,704.86  

14,148.33

Pentru varianta II valoarea investiției este:

Varianta II – Clădire intermodală S+P(la nivelul platformei) Valoare ( fără TVA) TVA Valoare ( inclusiv TVA)
Mii lei Mii euro Mii lei Mii lei Mii euro
TOTAL GENERAL  35,733.57  7,694.57  6,723.41  42,456.99  9,142.33
Din care C+M  32,036.11  6,898.39  6,086.86  38,122.97  8,209.08

Din analiza comparativă a scenariilor (situația existentă și situația în care investiția este implementată) reiese faptul că influența construirii centrului intermodal asupra desfășurării traficului de călători și traficului auto este semnificativă.

Principalul indicator pentru traficul auto, viteza medie de circulație, crește cu aproximativ 35%, atât la nivelul anului 2020 cât și la nivelul anului de perspectivă 2030. De asemenea, durata întârzierilor se reduce cu 66%, acest lucru ilustrând îmbunătățirea fluenței circulației. Fluxurile de circulație se vor manifesta pe lungimi mai scurte, astfel rețeaua fiind încărcată mai echilibrat, având în vedere că în prezent, în vecinătatea zonei centrale există doar 3 traversări ale căii ferate, dintre care doar una este denivelată.

Pentru sistematizarea traficului în zonă, prin proiect se prevăd următoarele lucrări:

a) îmbunătățirea sensului giratoriu existent, la intersecția dintre strada Gării și bulevardul Decebal;
b) devierea străzii Gării pe zona afectată de rampa de acces și realizarea a două străzi de o parte și de alta a rampei;
c) amenajarea Aleei Trandafirilor, pe zona de racord cu strada Gării pe zona unde se deviază;
d) reamenajarea intersecției dintre strada Gării și strada Rodnei;
e) reamenajarea intersecției dintre strada Gării și strada Arțarilor;
f) amenajare sens giratoriu la intersecția dintre strada Industriei și strada Tărpiului;
g) reamenajarea intersecției dintre strada Tărpiului și strada Griviței;
h) devierea străzii Tărpiului pe zona afectată de rampa de acces și realizarea a două străzi de o parte și de alta a rampei;
i) amenajare sens giratoriu la intersecția dintre strada Narciselor și strada Tărpiului;

Pentru realizarea platformei intermodale se prevede realizarea unei platforme supraterane amplasată deasupra căii ferate. Pe platformă au fost prevăzute continuitatea drumului peste calea ferată și spațiu destinat transportului în comun la nivel local, cât și transport regional, inter-regional și chiar internațional, precum și stație pentru autobuze și 6 locuri pentru taxiuri. Platforma supraterană va fi amplasată la o înălțime de aproximativ 10,50 m față de nivelul superior al sinelor de cale ferată.

Colectarea și scurgerea apelor pluviale se va realiza prin amplasarea de guri de scurgere pe platformă, ce vor fi interconectate prin un sistem de tubulatură fixată de structura de rezistență, ce se va racorda la canalizarea existentă.

Structura clădirii centrului intermodal de transport Bistrița va fi o structură metalică cu regim de înălțime parter cu trei deschideri de 5,27 m (interax), cu travei de 5,17 m, respectiv 5,09 m pentru ultima travee. Construcția se va poziționa pe platformă. Clădirea va fi racordată la telecomunicații, electricitate, gaze naturale, alimentare cu apă, canalizare menajeră și canalizare pluvială.

Pentru transportul public, pe sensul dinspre strada Gării a fost prevazută o statie în partea de SE. Transferul pietonilor din această stație către centru intermodal se va face prin intermediul pasarelei pietonale amplasată deasupra platformei la o diferență de 5,00 m.

Pentru accesul persoanelor cu bagaje precum și persoanelor cu dizabilități au fost prevăzute două lifturi, câte unul la fiecare capăt al pasarelei pietonale.

Transportul public dinspre strada Tărpiului va intra pe platformă și va opri în fața centrului intermodal.

Spațiu destinat centrului intemodal va avea 10 locuri de îmbarcare – debarcare autobuze și două locuri de de îmbarcare – debarcare taxi.

Autobuzele și taxiurile nu vor parca pe platforma intermodală, pentru parcarea acestora se vor folosii locurile de parcare ale firmelor de transport din zonă.

Pentru accesul pietonilor au fost prevăzute scări de acces și lifturi in partea de SV. Conexiunea platformei intermodale cu stația CF se va asigura prin intermediul lifturilor de acces și a scărilor. Peroanele și trotuarele pentru deplasarea pietonilor au o lățime de minim 2,00 m și vor fi acoperite.

Pentru protecția pietonilor împotriva vântului, având în vedere că platforma este deasupra căii ferate, platforma se va închide pe exterior.

La nivelul solului pe zona unde în prezent este terminalul transcontainere se va realiza un spațiu ce va avea stație pentru două autobuze articulate utilzate pentru transportul în comun din municipiu, stație taxi – 4 locuri, loc de parcare pentru biciclete și spațiu pentru post TRAFO”.

  • Despre
  • Ultimele Postari
Eugen Gheorghe
Eugen Gheorghe
A absolvit Facultatea de Litere, Secția Română-Engleză, a Universității București. A debutat în presă în 1996 la publicația Steaua Sport Magazin. A lucrat, de-a lungul timpului, la ziarul ProSport, postul de radio Europa FM, agenția de presă Mediafax, dar și la clubul de fotbal Gloria Bistrița, unde a fost purtător de cuvânt. Din 2011 scrie la Timp Online.
Eugen Gheorghe
Ultimele postari ale lui Eugen Gheorghe (vezi toate)
  • La Bistrița se vor da tichete sociale pentru alimente și medicamente ca să nu mai existe cozi la pachete - 28 ianuarie 2021
  • Gloria, învinsă de CSM București în Liga Florilor - 27 ianuarie 2021
  • Tânăr prins drogat la volan, pe Bd. Republicii din Bistrița. Ce avea în mașină - 27 ianuarie 2021

Categoria:  Recomandări, Știri   Etichete:  Centru intermodal, gării, industriei, studiu fezabilitate, Tărpiului, transport
11 comentarii  Vizualizări: 5.782

GA – sub articol -responsive

Comentarii

  1. Cetatean

    28 ianuarie 2018 la ora 10:44

    De departe cea mai tare administratie in studii de fezabilitate , specialisti in cheltuirea banului public ma intreb cind o sa reusiti sa construiti o amarita de parcare sau e un proiect prea mic pentru voi

    0

    Răspunde
  2. Uterc

    28 ianuarie 2018 la ora 11:04

    Cretule, pe strada Romană, între Trandafirilor şi Arțarilor, când ne faci parcare, ca îi vai de capu’ nostru. În spatele blocului S2 de pe Romană s-ar putea construi lejer cel puțin 20-25 de locuri.
    Când repari străzile tentativei ăsteia de oraş???
    Când mai aduci încă vreo doi investitori de talia lu’ Leoni, aşa încât să mai crească salariile fraierilor care plătesc taxe şi impozite ca să te poți plimba prin Europa şi prin China? Că suntem cel mai sărac municipiu reşedință de județ din Ardeal!
    Probabil după ce faci şi „treaba” asta de la Gară…

    Vai de capu’ tău dar, mai ales, vai de capu’ ălora care te-au votat…Comunistule.

    0

    Răspunde
  3. Adi

    28 ianuarie 2018 la ora 11:16

    Alta tâmpenie marca Ovidiu Crețu!

    0

    Răspunde
  4. Balan Marius -ecologist PV

    28 ianuarie 2018 la ora 13:06

    O investitie inutila, pompieristica si foarte costisitoare. Explicatii 1. Pana in 2050 in Romania vor fi sub 15 milioane locuitori, din care trei sfert vor trai la limita saraciei cu bani de supravietuire de la Stat. Copii vor mai face doar o singura categorie defavorizata care v-a trai la randul ei din alocatiile primite. 2. Trenurile sunt goale , a se vedea cum s-a suspendat SAGEATA ALBASTRA (SIC) care se deplasa pe ruta ILVA MICA – RODNA. Urmeaza si alte desfintari. 3. In tara au intrat in ultimele 6 luni peste 550.000 de roajbe pe patru roti. Romanii chiar daca nu au bani, la masini si celulare si la blide TV nu renunta. Mai sunt cateva firme care transporta romanii care merg la strans CAPSUNI si care in fapt au locatiile lor cu parcari si curti interioare generoase si nu au nevoie de ditamai Autogara. 4. Cu noua(9) milioane de euro se pot face cateva parcari supraterane cu cate 200- 300 locuri de parcare supraterane. 5. Cand se va termina acest mastodont, in zona va fi o mare HARABABURA , si o inghesuiala de nedescris. 6. Ca sa se mai elibereze traficul este suficient sa se redeschida trecerea auto de pe str. ROMANA cu iesire pe str. D. CANTEMIR. 7. In locul trenului de pe Bargaie este suficient a se introduce un METROU modern de suprafata si care sa plece de la SARATEL la B-ta Bargaului si retur in functie de legaturile acceleratelor care pleaca din gara Saratel inspre sudul tarii. Cam asta e povestea pe scurt.

    0

    Răspunde
    • nelu

      29 ianuarie 2021 la ora 19:55

      Prezicatorule… pupate-as

      0

  5. Chinezu

    28 ianuarie 2018 la ora 14:10

    O sa constriasca mai multe parcari da numa dupa ce mai angajeaza niste psd-isti cu rang de inalti sefi. Cred ca amu nu prea mai are personal suficient, sa gandeasca si sa-nfaptuiasca….planuri marete!!!
    Traiasca Partidul Comunist, in frunte cu al sau conducator!

    0

    Răspunde
  6. Alin

    28 ianuarie 2018 la ora 16:29

    Primarul ăsta după ce că e … mai și semnalizează! Offff comentariu editat

    0

    Răspunde
  7. Adrian C.

    28 ianuarie 2018 la ora 17:55

    Nu cunosc toate detaliile pentru a mă pronunța, dar vreau să spun că:
    – este nevoie de o autogară modernă în apropierea statiei de cale ferată, de unde să plece TOATE cursele naționale şi internaționale. Este inacceptabil ca fiecare companie de transport să pornească spre Spania, Italia, Germania de unde vrea ea (adică de pe Bulevard, de la Han etc.)
    Despre statia Bistrita Nord ce pot să spun, din punct de vedere al importantei este sub Beclean şi sub Sărățel.
    Trenurile rapide, accelerate şi inter city trec prin Sărățel nu prin Bistrița.
    Din punctul meu de vedere, Sărățel este Gara Principală a municipiului. Trebuie găsite solutii pt. a asigura transferul bistritenilor spre „autostrada feroviară” care trece prin Sărătel. M-am săturat să vin de la Budapesta cu trenul, să cobor la Sărățel şi să dau telefon după TAXI.
    De la Bucuresti la Bistrita ai doar 1 tren pe zi (plecare seara din Bucuresti, ajunge la Bistrita dimineata).
    De la Bucuresti la Sărătel ai mult mai multe trenuri pe zi.

    0

    Răspunde
  8. wings of tomorrow

    28 ianuarie 2018 la ora 17:59

    Dle Bălan, trecerea de la str Romană n-ar rezolva mare lucru in materie de fluidizare, ba mai mult ar aglomera si ar bloca str Arțarilor… Problema s-ar rezolva simplu, ieftin și rapid prin construirea unei simple si banale pasarele, cu 1 banda/sens, atat si nimic mai mult. Daca ne punem pe treaba, în 3 luni tăiem panglica.

    0

    Răspunde
  9. Balan Marius -ecologist PV

    28 ianuarie 2018 la ora 18:10

    Si d-vs aveti multa dreptate. Puteti sa spuneti acest lucru la dezbaterea pe bugetul orasului pe 2018. Eu ma duc. Va rog sa va faceti si d-vs timp o ora.

    0

    Răspunde
  10. succes

    28 ianuarie 2018 la ora 19:12

    Pai daca o sa dureze cat podul berariei nu mai avem sanse decat sa fie inceputa investitia, doar daca mai candideaza, atunci sigur o sa l bata la fundulet pe Nicolae. Are toate sansele sa mai iasa odata. Succes.

    0

    Răspunde

Lasă un comentariu Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reguli pentru comentarii. Click aici.

Cautare

KissFM

KissFM

Carliont

Carliont

GA – Vertical

Ultimele articole

  • Industria județului a redus motoarele în pandemie și a rulat mai puțini bani
  • Incendiu puternic la acoperișul unui bloc din Rodna. 180 de persoane au fost evacuate (VIDEO)
  • Lumea Strâmbă a copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate. Drama unei fetițe din Josenii Bârgăului
  • Mașină în flăcări pe strada Mihai Eminescu din Bistrița (FOTO-VIDEO)
  • Elevii din anii terminali merg la școală chiar dacă localitatea este în scenariul roșu
  • Câți oameni din județ și-au pierdut locurile de muncă în primul an de pandemie
  • Lista zonelor galbene. Cei care vin din aceste 52 de țări intră în carantină

Cele mai citite

  • Cine era adolescentul din Parva mort în accidentul de la Rodna (FOTO)
  • Ultimul drum al tânărului din Parva, decedat în accident la Rodna, presărat cu durere și tradiții ve...
  • Accident tragic la Rodna. Un tânăr a murit, alți trei au fost răniți (FOTO-VIDEO)
  • Percheziții în Bistrița-Năsăud, patru tineri arestați / Taximetrist reținut
  • Bărbat surprins de jandarmi în timp ce arunca gunoaie în vale, amendat cu 4.000 de lei (FOTO)
  • Anca Cârcu a primit mandat de arestare: Nu credeam că cineva poate fi privat de libertate fără nicio...

Cele mai comentate

  • Primăria Bistrița primește 2,5 mil. de lei de la Guvern pentru strada Tărpiului. În ce fază e lucrar...
  • Undă verde pentru un nou bloc pe strada Năsăudului, însă cu o condiție
  • Mașinile parcate pe trotuare, pericol public atât pentru trecători, cât și pentru copaci (FOTO)
  • Pentru că ”încurcă” o investiție, trei nuci de lângă o intersecție aglomerată vor ajunge surcele...
  • Bătălia pentru apă continuă la Telciu: Avem cea mai multă pădure, putem să ne gestionăm singuri rețe...
  • Cine era adolescentul din Parva mort în accidentul de la Rodna (FOTO)

Info

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookie
  • Politica de confidențialitate

Facebook -static

FB

Copyright © 2021 · TimpOnline.ro - Știri din Bistrița