Actualitate Recomandări

Certificatul digital Covid va putea fi descărcat în mai puțin de 10 pași. Ce puteți face dacă nu reușiți

De la 1 iulie, vom putea descărca online certificatul digital COVID accesând platforma https://certificat-covid.gov.ro, în mai puțin de 10 pași, a anunțat Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcție de numărul de solicitări. Pot apărea însă și probleme la completarea și verificarea informațiilor și, e aceea trebuie ca certificatele de vaccinare să fie solicitate cu cel puțin 5 zile înainte de utilizare, iar cele de testare cu cel puțin 12 sau 48 de ore, în funcție de tipul de test efectuat – rapid sau PCR.

Portalul web de pe care cetățenii români sau străini își pot genera certificatele digitale UE privind COVID este pregătit pentru lansarea din 1 iulie 2021. Specialiștii STS, care au dezvoltat întregul sistem informatic, au anunțat că au făcut ultimele optimizări, în conformitate cu prevederile OUG adoptată cu o zi în urmă de Guvern.

STS susține că interfața aplicației este intuitivă, iar în mai puțin de 10 pași, poate fi obținut certificatul, astfel:

  • Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.
  • Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei.
  • Se accesează butonul verde „Certificat nou”.
  • Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.
  • Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui și tipul certificatului dorit. Cetățenii străini selectează opțiunea „Pașaport/Act de identitate” și completează câmpurile care cuprind: „Țara care a emis pașaportul”, numărul „pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.
  • În funcție de categorie, se completează: Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, județul în care a fost vaccinat și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.
    Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care persoana a fost confirmată pozitiv. Pentru generarea certificatului de testare, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.
  • Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.
  • Ulterior, în secțiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

Câteva precizări importante:
1. Certificatul este gratuit.
2. În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinților.
3. Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcție de numărul de solicitări.
4. În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail.
5. La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa și vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât și prin descărcarea efectivă, în format *pdf, a documentului, care se poate tipări.
Pentru suport în emiterea certificatelor sau obținerea altor informații privind utilizarea lor, a fost operaționalizat un Call Center la numărul de telefon 021.414.44.25. De asemenea, certificatul poate fi obținut în format letric prin intermediul primăriei în raza căreia își are domiciliul persoana, direcției de sănătate publică sau serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.
În situațiile în care apar inadvertențe între informațiile completate de o persoană și cele înregistrate în bazele de date conectate cu platforma https://certificat-covid.gov.ro trebuie realizate corecții de date. De aceea, solicitarea de eliberare a certificatelor de vaccinare trebuie realizată cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de momentul utilizării, iar pentru cele de testare cu cel puțin 12 sau 48 de ore, în funcție de tipul de test efectuat – rapid sau PCR.

În cazul în care apar probleme, oamenii trebuie să știe că vor fi ajutați inclusiv pe plan local.

”Joi ar trebui să înceapă procesul de descărcare a acelor certificate dintr-o platformă special dedicată și gestionată de cei de la STS. Așteptăm să apară OUG care reglementează toate aceste lucruri și le vom posta pe site-ul nostru ca lumea să fie informată. Va fi o platformă de pe care lumea își va putea descărca certificatul, fiecare în parte, fără ajutor. Se cer niște date personale, probabil buletin și CNP. Toate datele se iau din CoronaForms. În cazul în care apar erori, li se va spune că nu există în baza de date sau există o problemă, atunci vom avea un centru de colectare a informațiilor care va fi gestionat, credem, tot de cei de la Ministerul Apărării – cum a fost acel call-center pentru vaccinare- ei vor aduna toate documentele justificative și, în funcție de eroare se vor adresa diverselor instituții care să rezolve problemele, în speță nouă, la DSP – dacă vor descoperi probleme legate de testare sau de îmbolnăvire, la Institutul Național de Sănătate Publică dacă vor descoperi că e o problemă cu vaccinarea, la Evidența Populației dacă vor fi erori legate de datele personale. Pentru cetățenii străini care au făcut o doză în străinătate și a doua în România nu se va putea elibera acest certificat, ci se vor trimite datele la Ministerul Sănătății și, de acolo, la Ministerul Afacerilor Externe și vor obține doar din țările lor. Dacă au venit cu pașaportul, cum am avut numeroase persoane”, a declarat medicul Anca Andrițoiu, directorul Direcției de Sănătate Publică Bistrița-Năsăud.

Cei care nu au internet și nu știu cum să se descurce cu mijloacele moderne ei vor putea să se prezinte direct la Direcția de Sănătate Publică, iar acolo le va fi tipărit certificatul pentru ca să poată beneficia de el.

https://www.facebook.com/PrefecturaBN/posts/3838655292930599
Etichete

1 comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS