Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud a dat publicității organigrama și structura organizatorică a instituției în anul școlar 2024-2025. Sunt prevăzute 14 posturi de inspectori pentru curriculum și inspecție școlară și 6 pentru management.
În fruntea instituției rămâne Cristian Nicula – inspector general, iar adjunct Deak Zoltan. Prof. Cosmin Sima a devenit inspector de limbi moderne în locul Elenei M. Cîmpan.
Inspectorul școlar pentru fizică are atribuții inclusiv pentru chimie și biologie, cel de istorie pentru geografie și științe socio-umane, iar cel pentru educație permanentă se va ocupa și de activități extrașcolare. Inspectorul pentru arte va răspunde de învățământul particular și alternativele educaționale.
Reamintim: Inspectoratele şcolare sunt organe descentralizate de specialitate, subordonate Ministerului Educaţiei Naţionale, având, în principal, următoarele atribuţii:
a) urmăresc modul de organizare şi de funcţionare a reţelei de învăţământ preuniversitar, în conformitate cu politica educaţională la nivel naţional;
b) asigură aplicarea legislaţiei în organizarea, conducerea şi desfăşurarea procesului de învăţământ;
c) asigură calitatea învăţământului şi respectarea standardelor naţionale prin inspecţia şcolară;
d) înfiinţează, cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale, unităţi şcolare ale învăţământului de stat: grădiniţe, şcoli primare, gimnazii, şcoli profesionale şi de ucenici;
e) propun Ministerului Educaţiei Naţionale reţeaua de şcolarizare din raza lor teritorială, în conformitate cu politica educaţională, a studiilor de prognoză, după consultarea unităţilor de învăţământ, a autorităţilor locale, a agenţilor economici şi a partenerilor sociali interesaţi;
f) asigură, împreună cu autorităţile administraţiei publice locale, şcolarizarea elevilor pe durata învăţământului obligatoriu;
g) coordonează încadrarea unităţilor de învăţământ cu personal didactic necesar, în conformitate cu prevederile Statutului personalului didactic;
h) organizează şi îndrumă activitatea de perfecţionare a personalului didactic, de cercetare ştiinţifică şi alte acţiuni complementare din învăţământul preuniversitar;
i) coordonează utilizarea, dezvoltarea şi protejarea bazei didactico-materiale din unităţile de învăţământ, împreună cu autorităţile publice locale;
j) coordonează organizarea admiterii şi a examenelor de absolvire din unităţile de învăţământ, precum şi a concursurilor şcolare;
k) controlează activităţile şi serviciile de învăţământ preuniversitar organizate de agenţi economici, fundaţii, asociaţii, culte şi de alte persoane juridice sau fizice de pe raza lor teritorială; constată eventualele încălcări ale prevederilor legale şi iau măsurile prevăzute de lege;
l) coordonează activitatea bibliotecilor din unităţile de învăţământ subordonate;
m) coordonează şi controlează activitatea Casei corpului didactic.
Inspectorii şcolari se numesc de către inspectorul şcolar general, prin concurs, pe baza criteriilor de competenţă profesională şi managerială, de regulă pe o perioadă de 4 ani, conform legii.
50% din posturile de inspectori din “departamentul management” nu-și au rostul .
Nu ajunge un “ inspector școlar pentru managementul resurselor umane “ , ne mai trebuie și un” inspector școlar pentru dezvoltarea resursei umane “ !
Ce atribuții speciale poate avea “ inspectorul școlar pentru educație permanentă “ ?
Te doare mintea când vezi ce titluri de circ și-au tras cei ce (pri)veghează învățământul românesc !
22 de inspectori =22 votanti 100/100.