Actualitate Recomandări

Circulația rutieră pe strada Gen. Grigore Bălan, redeschisă

(FOTO) Azi se redeschide circulația rutieră pe strada General Grigore Bălan, inclusiv accesul spre strada Vasile Lupu, a anunțat primarul Bistriței, Ioan Turc. Lucrările nefiind finalizate, a fost trasat marcaj provizoriu (culoare galbenă).

Urmează intervenția la trotuare, iar de la primăvară șantierul se va muta pe segmentul cuprins între sensul giratoriu din capătul străzii Petre Ispirescu și zona Spitalului Judetean. Va fi tras apoi stratul de uzură pe toată lungimea străzii Gen. Grigore Bălan și va fi aplicat marcajul permanent.

Proiectul Liniei Verzi prevede reabilitarea infrastructurii rutiere pe o rută nouă de transport public, care traversează orașul de la est la vest, prin centru, operată cu vehicule electrice. Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) operat cu vehicule electrice, se prevede modernizarea părții carosabile şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul cu bani europeni implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale.

În iunie, bugetul proiectului Linia Verde a fost mărit cu peste 10 milioane de lei (peste 2 milioane de euro), de la 58.823.323,26 lei la 68.899.677,03 lei, bani care reprezintă cheltuieli neeligibile pe fonduri europene și care trebuie plătiți de municipalitate. Din valoarea totală neeligibilă de 14.719.236,78 lei, se va recupera TVA-ul de 3.740.105,43 lei, aferent cheltuielilor privind furnizarea de autobuze electrice.

Lucrările sunt realizate de MIS Grup Anieș, lider de asociere, alături de Drumserv din Mureș, Electrogrup din Cluj și o serie de subcontractanți.

8 comentarii

  • Acuma întreb si eu ca un simplu contribuabil: în afara de faptul ca la un moment dat aveam senzatia ca se sapa dupa ceva tezaur dacic la 2 m adâncime, ce anume s-a schimbat?
    S-au îngropat niste bani pentru generatiile viitoare? Pierdusera ceva aia de la muzeu?
    O decopertare simpla urmata de o asfaltare erau prea ieftine si dadea cu virgula la comisioane?

    • Tipic romanesc, invatat cu carpeli. Daca se face de ce se face, daca nu se face de ce nu se face. S-au „ingropat” niste bani PENTRU generatiile viitoare, pentru ca pentru o perioada de vreo 10 ani cel putin sa avem un drum bun, uita-te la Strada Dornei, strada care a fost refacuta in totalitate, tot asa cu sapaturi dupa tezaur undeva in anul 2012, si in ziua de azi strada se prezinta bine. La multi ani tuturor romanilor postaci care se pricep la de toate!!!
      PS: Lucrarea e pe fonduri europene, si noroc ca astia din UE mai gandesc si ei ca trebuie facute lucrarile sa fie noi, nu doar carpeli!!!

    • Adevărul este ca au săpat cât de adânc au putut, pentru a face ce??? Pentru a scoate material si a-l înlocui cu altul nou???
      Credeam ca pentru linia asta verde sapa pentru pune linii de tranvai electric sau tren(cum era vorba la un moment dat)
      Asa au săpat pe Bani degeaba!!!
      Cum face indemanarea langa capela, au săpat si ei Fosta intrare pe TaRpiului… Ca sa o umple la loc… Nu tu lărgire,egRe i sensul giratoriu, nimic…. Lucrează de 3 săptămâni sa strice ceva bun si sa inlocuiasca exact același lucru cu altceva!!!
      Aici, in Bistrița, vad nu se face nimic… Se lucrează in zadar!!!!
      SE schimba ceva cu altceva, exact ca in politica!!!

  • Păcat de noi ca ne-am născut în țara asta , 180m de drum pe care se lucrează de 3 luni , așa ca nu ie de mirare autostrăzi 0 , centuri ocolitoare 0 , si constructorii 0 , sa vedem mai departe Aprilie 2022 .

  • Ca si termen de comparatie, str. Industriei e foarte buna ,chiar daca nu s-a sapat atata.
    Pe pe aceasta strada circula masini agabaritice , avand incarcaturi ce cu siguranta nu le vom vedea pe straduta proaspat reparata.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.