Actualitate Recomandări

Circulaţia şi staţionarea pe strada Faleză, după reguli noi

Pe strada Faleză, amenajată odată cu Podul Berăriei, se va circula după reguli noi, a anunţat primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu, după ce consilierul municipal UDMR Antal Atilla a ridicat câteva probleme legate de traficul în această nouă zonă a oraşului.

„Mă bucur că s-a deschis strada Faleză şi se poate circula pe acolo, dar foarte mulţi care locuiesc pe strada Faleză parchează în faţa porţilor şi a caselor, iar în multe locuri, această stradă are un singur sens, nu două. Vă solicit dacă s-ar putea monta parcarea interzisă pe acea stradă până se iese pe strada Zăvoaie. Tot în legătură cu această stradă, unde iese strada Faleză în strada Zăvoaie, poate am putea regândi să fie această stradă cea principală şi strada care vine din partea fostei gropi de gunoi să devină secundară, de acolo să dea prioritate”, a spus Antal.


Primarul Ovidiu Creţu a răspuns: „Am sesizat şi eu că se parchează pe strada Faleză. I-am spus cuiva care mi-a replicat că e cetăţean şi are dreptul să parcheze unde vrea. O să punem nişte semnalizări acolo ca să menţinem strada deschisă circulaţiei pe ambele sensuri. Am reţinut şi prioritatea faţă de strada Zăvoaie. Aveţi dreptate”.

Circulația pe strada Faleză, în prelungirea Podului Berăriei, a fost deschisă în 12 ianuarie. Podul Berăriei a fost construit cu 4,8 milioane lei din bugetul local şi din împrumutul contractat de municipalitate. Str. Faleză începe din str. Zăvoaie, perpendiculară pe aceasta şi paralelă cu râul Bistriţa până la Podul Berăriei care va asigura legătura cu str. Libertății. 2.830.000 lei a costat amenajarea străzii Faleză, în prelungirea Podului Berăriei. Execuția Podului Berăriei a început în luna martie 2015, constructor fiind SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca, și a fost finalizat anul trecut, atunci când a început și amenajarea străzii faleză de către firma CML.

28 comentarii

  • In general in Bistrita se circula dupa viziunea si regulile impuse de TATUCU SAF. Ma intreb unde e Militia si alte institutii care trebuie sa faca ele ordine si nu un singur tovaras care se apropie de PENZIE ! M-am cam saturat de regulile administratiei care este una habarnista , capricioasa si aroganta cu noi.

    • Balane, am o veste proasta pentru tine…..suntem in secolul XXI! Militia a fost desființată! Acum ii spune politie!

  • pai oamenii s-or trezit cu trotuare în fata casei.
    normal ca-si lasa masinile unde erau obisnuiti sa parcheze, adica în fata casei, doar nu le-or duce în Vermes.
    daca li s-au facut trotuare, de ce nu s-au facut si alveole speciale pentru parcat masinile?
    aaa, nu permitea configuratia terenului, ca nu era suficient spatiu?
    asta stim, doar am vazut ca si strada nu este conforma din punct de vedere rutier.
    înca o chestie facuta ca la tara, o ulita strâmta si inutila gândita de catre o minte de taran sef.

    • Nu ti s-ar parea corect ca alveolele pentru parcat sa si le faca cei care locuiesc acolo,din terenul lor,si nu din cel public?

    • mi se parea normal ca înainte de a se apuca de spart banii pe lucrarile alea sa se obtina avize, sa se cumpere teren astfel încât sa iasa ceva conform si facut cu cap.
      da’ la noi e altfel, întâi mâzgalim pe o hârtie, ne apucam de treaba si dupa aia ne punem palma în vârful fruntii când vedem ce kkt a iesit.
      faci strada si dupa aia constati ca n-ai trotuar, dupa ce-ai facut trotuar (gluma aia de 1m latime, care de fapt sunt 80 cm utili) constati ca nu-s locuri de parcare, etc, etc…..

    • Exact oamenii parcheaza pe terenul lor, trotuarul e din terenul lor, strada e din terenul lor.
      Comentati in necunostiinta de cauza.

    • Si asa este trotuarele sunt facute din terenurile proprietate personala! Primaria i-a obligat sa-si mute gardurile fara sa plateasca un ban!

    • Pana la urma strada asta e publica sau privata?Daca e o strada privata,atunci cei de acolo sa-si puna bariere si sa circule numai ei.Consider ca au tot dreptul sa faca asta.Daca cumva a devenit publica,atunci acea strada e proprietatea Pimariei(nu conteaza cum a ajuns,au fost obligati sau de buna voie au cedat terenul) si Primaria trebuie sa impuna reguli care sa fie respectate de toata lumea,si riveranii sa nu se mai creada in continuare proprietari pe ceva ce nu le mai apartine,si sa blocheze partial drumul cu masini parcate pe trotuar de lene sa le bage in curte.

    • Cand o sa-ti bagi masina in curtea apartamentului atunci o sa-si bage si altii masina in curte.

  • Cum sa schimbi prioritatile in intersectia aceea?
    Cum e acum e foarte bine. De pe str. Faleza la iesire pe str. Zavoaie ai STOP. Si asa vizibilitatea este foarte redusa de gardurile din acea zona. Mai mult, strada e ingusta, si nu permite viraj la stanga foarte bine, daca se intersecteaza 2 masini din sens opus.
    Iar problema stationarii/parcarii pe str. Faleza, nu va fi rezolvata doar cu niste indicatoare de interzis…
    Trebuiau luate in considerare aceste probleme din capul locului…

  • Ar fi buna aceasta regula in tot orasul,mai ales in zonele centrale care sunt aglomerate. Rezidentii care au curte sa nu mai parcheze in fata casei , sa isi introduca masinile in curti, chiar si pentru jumatate de ora. Trebuie sa se deranjeze putin dar ce mult bine ar face. Strazile sunt pur si simplu ingustate de masini parcate in fata caselor desi aceste case au curti. Asa e pe str. Cerbului, pe Slavici, pe Ispirescu, pe Tanase Tudoran, pe Toamnei etc. Nu doar pe strada Faleza sa se impuna aceasta regula, ci in tot orasul, fara discriminare. Daca omul are o posibilitate de a parca masina, fara sa o lase pe strada, sa o faca ! Asta inseamna civilizatie si sa iti pese de ceilalti. Dar nu face nimeni din proprie initiativa asa, din comoditate. Atunci sa fie regula.

    • excelent!!!
      daca nu vor sa-si parcheze masina in curte, atunci sa lase poarta deschisa sa parcheze cei care au treaba in zona!!!!

    • Bai Zero, daca eu vin pina acasa sa imi iau ceva, ai impresia ca deschid poarta sa bag masina si sa o scot dupa 3 minute?
      Te deranjeaza ca nu poti circula cu 100 la ora pe acea straduta?

    • Sa fie regula, toate masinile de pe linga blocuri sa fie parcate in curte. In care curte? Nu ma intereseaza. Ma intereseaza ca eu nu am loc sa fac drifturi de masinile altora.

      Nu o luati in serios, e un mesaj tipic celor gen Zerro, Alin, regula…

  • N-am inteles de ce s-a proiectat aceasta strada cu trotuar? Pe bune, de ce?! Dupa ce, ca, acel trotuar e ingust il mai si calaresc unii cu masinile parcate, de esti nevoit sa iesi pe carosabil ca pieton. Asadar DESFINTATI trotuarul de pe str. Falezei ca nu are nici un rost; sa-si poata parca PUTUROSII masinile, lipite de gard si cand au de mers pe jos s-o faca pe carosabil, poate intr-o zi ajunge careva la spital…
    Pe viitor cand mai reabilitati strazi in Bistrita care AU si trotuare, OBLIGATORIU sa prevedeti in proiect BARE, TEVI, STALPI, ,,zid din beton”, pentru a delimita partea caroabila de trotuare!
    Sunt foarte multe trotuare in oras unde pietonilor le este restrictionat accesul din cauza masinilor parcate aiurea.

    • PUTUROS esti tu cu mata! Ai trotuar pe dig ca sa poti circula linistit, trotuar de promenada…tip pinguin.

    • eu am o propunere mai beton.
      sa-si parcheze toti masinile pe pârtia de ski amenajata în acest scop.
      ca oricum mai mult de 10 zile pe an nu e folosita si facturile lunare de întretinere curg una dupa alta.
      de banii aia se faceau 5 parcari supraterane care aduceau bani la buget (pentru salariile competentilor din primarie) din taxa de parcare, dar cui îi pasa?

  • Strada s-a realizat prin cedarea terenului de catre proprietari, asa ca cei care comenteaza ca se circula greu , sa nu circule pe acea strada.
    Pe titlul de proprietate terenul avea ca vecin: raul Bistrita.
    Strada exista pentru ca oamenii au cedat din terenul lor, fara nici o compensatie din partea primariei, asa ca au tot dreptul sa parcheze.

    Daca primariei sau vreunui consilier nu-i convine nu are decat sa lateasca strada ca sa asigure locuri de parcare, (din terenul statului) asa cum este normal, pentru o strada construita in 2017, dupa spusele primarului „la nivel european”.

    Dupa ce ca ati facut o lucrare de cacat, fara apa, canal, gaz,electricitate….strada racordata brusc la un pod in panta, mai aveti si tupeul sa restrictionati accesul?

  • Sa vedeți pe strada N. Balcescu, nu se poate ieși pe poarta si nici circula. Se parcheaza le ambele benzi. De vina nu sunt cei ce domiciliaza acolo. Sunt altii,…. dintre care răspund si de circulația auto
    si atunci considera ca lor le este permis orice….!

  • In spiritul ideilor idioate a unor consilieri si a unui primar (cel mai cel) propun ca toata lumea sa-si parcheze masinile in afara orasului, astfel incat vitezomanii sa poata circula nestingheriti pe orice straduta.

    • Nu e vorba de viteza…nu inteleg de ce toti va legati de asta… dar mie una nu imi convine sa dau cu spatele cand intalnesc alta masina doar pentru ca unii cetateni considera ca e dreptul lor sa parcheze in strada

  • Bai Antal, pina acuma ai putut circula pe strada Falezei? Pina acuma nu te-au deranjat masinile parcate?
    Ce te f(…)pe tine grija de parcatul celor care sunt indreptatiti sa parcheze pe TERENUL LOR!
    A dat primaria vre-un ban celor care au cedat teren pt strada? Comentariu editat

  • În primul rând, un primar ar trebui să ştie ce înseamnă „semnalizare” şi care este înţelesul noţiunii „indicatoare”, întrebuinţate pe drumurile publice pentru a reglementa circulaţia pe acestea. Indicatoarele şi marcajele, sunt mijloace de semnalizare rutieră, ceea ce a vrut să spună domnul primar, pe care le-a aprobat în răspunsul dat consilierului UDMR, iar semnificaţiile acestora trebuie să fie respectate pe porţiunea de drum pe care au valabilitate. În prealabil, aceste mijloace de semnalizare trebuie să fie avizate de către poliţia rutieră, apoi se instalează şi se întreţin prin grija administratorului drumului respectiv. Reglementările cu privire la mijloacele de semnalizare rutieră se găsesc în Codul Rutier – Capitolul IV, art. 29, 30 şi următorele, până la art. 33 inclusiv. Spre cunoaştere, codul rutier a fost actualizat în anul 2017 şi publicat în monitorul oficial.

  • Bine ba Antal, ca acum ate-ai trezit ca strada e ingusta. De ce nu ati facut-o mai lata? Sunt zone unde se puteau amenaja parcari, pe zona de catre dig, dar ati preferat sa umpleti cu pamint, chiar si in zonele unde era spatiu. Oamenii isi mutasera gardurile cu 1 m si apoi cu inca 1m, dar voi ati preferat sa umpleti malul, ca sa faceti economie la astfalt ca sa aveti ce fura.
    La fel si trotuarul de pe dig, l-ati facut de 60cm desi in proiect era prevazut de 1.5m. De ce? Ca sa furati?
    La ce bun trotuar catre case, ca oricum nu circula nimeni. Se prefera trotuarul de pe dig. Pacat ca, un idiot la facut de 60cm, nu incap 2 persoane sa treaca decat in dunga.

    Strada Falezei= lucrare dirijata si receptionata de un tampit!

  • Uite ca s-a deschis si strada faleza, uite ca investitiile se fac la Bistrita ..dar carcotasi se alfa la orice colt de strada..
    Unde-s acuma liberalii vesnic nemultumiti de orice..poate dl . Balan vrea sa se lege de vreun stalp acolo ..

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS