Consiliul Județean achiziționează direct ”serviciile de creație și producție în vederea realizării constructului de brand al județului Bistrița-Năsăud”, valoarea fiind de 120.000 de lei fără TVA. Criteriul de adjudecare este prețul cel mai scăzut.
Aceasta presupune realizarea manualului de identificare vizuală a județului (strategie, logo, slogan, aplicații ale identității vizuale pe diferite materiale de promovare), realizarea unui film genrral de prezentare din care să fie extrase clipuri specifice (turism, cultură, potențial economic, infrastructură, etc.), realizarea unui site nou al județului.
Toate documentele vizuale vor fi înregistrate la OSIM.
Logoul și sloganul trebuie livrate până la 15.11.2016 după prezentarea a trei variante și acceptarea unuia dintre ele. manualul de identificare vizuală trebuie să fie gata până în 30 aprilie 2017, filmul până în 1 noiembrie 2017 (o variantă intermediară trebuie prezentată până în 28.10.2016), iar site-ul până în 1 decembrie 2017.
Pentru semnele de intrare în județ a fost aleasă, prin concurs, varianta ”pană de păun”. Pe poarta de intrare apar steagul României, stema judeţului, dar şi inscripţia ”Nimic fără Dumnezeu”. Conform variantei proiectate, semnul are simboluri şi elemente specifice judeţului, inspirate din tradiţii, istorie şi arhitectură: Complexul Sugălete, ”roata de păun”, potcoava, şindrila de lemn. Baza elementului simbol a fost placată cu piatră naturală.
Un Struțo-păun! Și machete muuuulte în tot județul. Machete făcute de orice firmă a cărui nume incepe cu Euro și se termină cu Compozite. Daca firma mai și sponsorizează „ceva partid” ;-| o să fie pe placul șefului de sala.
Sala de consiliu județean….sper că nu s-a gândit careva la ceva sala de restaurant…….
Aiureli fara noima, pe bani publici. Si primarul Cretu a cheltuit o groaza de bani pentru un brand al orasului alcatuit dupa minte lui cea „creata”. Dar lipsa de viziune în realizarea unui BRAND de ORAS a facut ca banii sa fie cheltuiti pe tampenii precum struții, ouăle gigant, merele de plastic și alte kitsch-uri urbane ne fac de râs in intreaga lume.
Recent BORES PANDA- un site specalizat în arhitectură și cultură urbană a plasat Bistrița printre orașele cu cele mai urâte statui din lume. Pe Site-ul respectiv sunt mentionate 3 elemente de arhitectura urbana si anume: (1) „Falus monument”- cu referire la controversatul monument in forma de SULA de langa PREFECTURA; (2) „Spaghetti”- se refera la floarea de crin sau Floarea Transilvaniei din centrul fantanii arteziene de la Prefectura si (3) „Struții”- mulajele oribile cu care Cretu a impanzit orasul.
De aceea, in loc de construirea unui brand artificial al județului Bistrița-Năsăud, ar fi mai folositor ca statiunile turistice din judet sa fie aduse la standarde europene.
Vezi: http://www.timponline.ro/teapa-de-la-munte-impresiile-cu-care-pleaca-turistii-care-si-au-petrecut-vacanta-la-colibita/)