Actualitate Recomandări

Colegiul Național ”Andrei Mureșanu” Bistrița, școală care promovează învățarea socio-emoțională

(FOTO) Colegiul Național ”Andrei Mureșanu” din Bistrița a fost declarat ”Școală parteneră a programului Lions Quest în România”, o plăcuță care evidențiază acest lucru fiind amplasată, vineri pe clădirea instituției de învățământ în prezența Guvernatorului Districtului 124 România, Dumitru Dan Șain, a conducerii școlii, a mai multor membri Lions și elevi.

Medicul Doina Petri, responsabilă de proiect la nivel județean, a spus că a ținut trei seminarii Lions Quest cu profesori din CNAM Bistrița: ”Mie îmi place să spun că pașii mici și visele mari duc întotdeauna la implementarea unui program. Sunt sigură că nu ne vom opri aici. Nu numai prin aplicarea acestei educații socio-emoționale la elevi în clasă, dar o să continuăm și cu acțiuni cu părinții și, de ce nu, prin activități de voluntariat”.

Dr. Petri a explicat că programul are trei componente: abilități pentru dezvoltare, pentru adolescență și abilități pentru acțiune.

”Este vorba de educația socio-emoțională a copiilor de la clasa I până la clasa a IV-a, educație socio-emoțională la adolescenți și liceeni. Îi învățăm prin intermediul profesorului pe elev să se autocunoască, să devină responsabil și să ia decizii responsabile, să comunice pozitiv, să fie empatici: să ceară și să ofere ajutor și să își stăpânească emoțiile. Eu cred că sunt niște domenii foarte importante de dezvoltare a personalității pe care și noi adulții le putem cultiva pentru viață. Întrucât cei mai mulți profesori care au finalizat cursurile noastre sunt de la acest liceu, am montat această plăcuță ca un gest de respect și de mulțumire pentru că au sprijinit începerea acestui program în Bistrița-Năsăud ”, a spus dr. Petri.

”Ceea ce vedeți pe perete este un certificat dat de Lions Club Internațional acestei instituții de învățământ că este una extrem de serioasă care se ocupă de pregătirea profesională a corpului didactic pentru binele copiilor, ceea ce spune tot despre școală, despre profesori și elevi. Vin din Câmpulung, unde este o astfel de școală. Felicitări și multe realizări în continuare”, a spus guvernatorul Districtului, Dumitru Dan Șain.

Directorul programului Lions Quest la nivel național, Marin Florin Ilieș, a mărturisit că este bucuros că se află într-o școală condusă de Iuliana Vlad, fosta lui colegă de facultate.

”Ca director al programului, pot să vă spun că acest club Lions din Bistrița a susținut șase seminarii, nu numai în Bistrița, ci și în Beclean și în mediul rural, la școala din Leșu. Îi mulțumesc doamnei Vlad pentru tot sprijinul, ca și colegilor profesori din această școală de elită care promovează învățarea socio-emoțională, o școală cu foarte multe proiecte de voluntariat unde am înființat un Club Leo”, a spus prof. Ilieș, potrivit căruia CNAM Bistrița este din prima ”tranșă” de școli Lions Quest din România alături de alte unități de elită din județele Cluj și Suceava.

”Să știți că, dacă nu vom stăpâni emoțiile elevilor noștri, nu vom putea obține rezultate academice bune”, a spus prof. Ilieș.

Directoarea școlii, Iuliana Vlad, a mulțumit Clubului Lions pentru că a introdusa CNAM în acest program de educație socio-emoțională a elevilor. ”Vom aplica la clasă metodele specifice acestui tip de educație, iar colegii noștri evident că vor fi implicați în acest program. Vom încerca să îi aducem și pe părinți să participe la cursurile Clubului Lions Bistrița, iar toate acțiunile de voluntariat care au ca sursă ideile lor sau ideile Clubului Lions vor merge mai departe, iar toate acestea îi vor ajuta în dezvoltarea lor. Îmi doresc să fiți mândri de noi și pe mai departe”, a spus prof. Vlad.

https://www.facebook.com/gina.morar.56/posts/2635687159991626?__xts__[0]=68.ARAGaUk8X4T6FYBNmuqDlsVXnKj3sNM9xOSYZnYboEDor8JrulMACjoOqgyM9kdD4hN_jIWoHnePC4FcFnvjBQkcbjY482aQt5pt6aVKagYqyy3m8uKLeIdvL7Xk3AHYUT5HcAWtKPL39X9F3i3-SkXjqzk0qA7znybPk9n7Hl3cbx1zijI7e0MW7JPMVnDG4RI9dQZ475XPtthpvztiEniV2akJKliMea7C7Eb6rbqG2nDvmAlmdVqdulsiszR19O9S1NtRS3C0mPW2OmZ-ZfNaexfeAy1i5AbJ3A&__tn__=-R
https://www.facebook.com/petri.doina/posts/2551617014860598

1 comentariu

  • Introducerea şi în România (în cazul nostru, în aceste zile, şi la CNAM Bistriţa) a unor programe de învăţare socială şi emoţională în dezvoltarea copilului sunt benefice în timp. Iată evaluările (rezultatele) unor observatori independenţi în şcolile din California de Nord (1991-1992): mai responsabili; mai afirmativi; mai populari şi îndrăzneţi; mai prosociali şi de ajutor; o mai bună înţelegere a celorlalţi; mai atenţi şi mai preocupaţi; mai multe strategii prosociale pentru rezolvarea problemelor interpersonale; mai armonioşi; mai “democratici”; mai buni în privinţa capacităţilor de rezolvarea a conflictelor. (Sursă: Inteligența emoţională/D. Coleman…, p. 468).
    Felicitări sincere pentru implementarea acestui program! Dar, avertizez, NU va fi uşor pentru aplicarea lui!
    Pentru ca opinia publică şi mai ales părinţii să înţeleagă importanţa acestui program în dezvoltarea copiilor lor, să citim doar două ştiri drulate în locuri si timpuri diferite: 1) Din SUA (anii ’90): “La o şcoală din cartier, un băiat de nouă ani a fost cuprins de furie şi a umplut cu vopsea toate băncile şcolii, calculatoarele şi imprimantele, vandalizând totodată şi o maşină din parcarea şcolii. Motivul: câţiva colegi din clasa a treia îl făcuseră” bebeluş”, iar el a vrut să-i impresioneze.” (Sursă: Inteligenta emoţională/COLEMAN, Daniel. – Buc., Curtea Veche, 2018, p. 25): 2) România (zilele trecute), Clejani, jud. Giurgiu: Trei băieți de 8, 9 și 10 ani au distrus o școală. Explicația unuia dintre copii:” Am observat că un geam este deschis şi am zis să intrăm pentru a vedea ce este înăuntru. Ne-am plimbat prin şcoală, când o jucărie a început să cânte. Este aia care anunţă că este ora trei. Am luat-o şi am aruncat-o în cutia cu jucării, nu a încetat zgomotul. Am dat în ea cu un băţ, care a sărit şi l-a lovit pe ăsta mic. Atunci ne-am enervat şi am început să distrugem totul. Am văzut şi într-un joc ceva asemănător, a fost distractiv până am început să obosim”. (Sursă: https://stirileprotv.ro/ştiri/actualitate/trei-copii-au-distrus-o-scoala-din-clejani-enervati-pe-o-jucarie-imagini-cu-cladirea.html)
    Gândul zilei despre acest subiect sensibil: “Oricine poate deveni furios – e simplu. Dar să te înfurii pe cine trebuie, cât trebuie, pentru ceea ce trebuie şi cum trebuie – nu este de loc uşor.” – ARISTOTEL, Etica nicomahică.
    Recomandări de lectură: Lucrările psihologului Daniel COLEMAN: “Inteligența emoţională” şi “Creierul şi inteligența emoţională sunt doar două cărţi de referinţă în înţelegerea şi aplicarea programelor de învăţare socială şi emoţională în şcolile primare…
    Petreceţi cât mai mult timp cu copiii Dvs. şi colaboraţi cu profesorii lor de la şcoală! Un sfârşit de săptămâna liniştit şi vesel în familie sau alături de cei dragi! Sănătate tuturor!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.