Social

Aprobările pentru reabilitarea DN 17 C, de durată

Drumul Național 17 C, care face legătura între Bistrița și Maramureș, este în procedură de emitere a acordului de mediu de către APM Bistrița-Năsăud. Evaluările vor dura mai mult, deoarece DN 17 C traversează o arie naturală protejată din județul Maramureș.

”Procedura de emitere a acordului de mediu este în derulare. Am obținut delegare de competență de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului, încât proiectul propus se desfășoară pe teritoriul județului Bistrița-Năsăud plus Maramureș, și noi conducem procedura. Vom emite acordul de mediu, însă drumul traversează în județul Maramureș o arie naturală protejată și va trebui să luăm decizia de evaluare adecvată pentru conservarea speciilor de plante și animale respectiv habitate din zona respectivă. Deci va fi o procedură puțin mai lungă. Documentația prezentată de CNADNR este foarte bună, rar avem de-a face cu documentații atât de bune și profesioniste”, a precizat directorul executiv al Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Bistriţa-Năsăud, Sever Roman.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a cerut Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Bistriţa-Năsăud emiterea acordului de mediu pentru proiectul “Reabilitare DN 17 C, km 0+000-81+295, Bistrița – Salva – Moisei”, propus a fi amplasat pe raza județului Bistrița-Năsăud în municipiul Bistrița, comuna Dumitra, orașul Năsăud, comunele Salva, Coșbuc, Telciu și Romuli, intravilan și extravilan, pe raza județului Maramureș: comunele Săcel și Moisei.

În februarie, președintele CJ Radu Moldovan spunea că speră ca până la finalul acestui an să fie finalizată procedura de achiziţie publică şi constructorul pentru lucrările de modernizare a DN 17 C şi DN 17 D.

DN 17 C (86 km), care trece prin Munţii Rodnei şi Munţii Țibleş prin Pasul Dealul Ştefăniţei, leagă Bistriţa de Vişeu de Sus (Maramureş), traversând comunele Dumitra, Salva, Coşbuc, Telciu, Romuli şi Moisei. DN 17 C se intersectează cu DN 17 la Bistriţa, cu DN 17 D la Năsăud şi Salva şi cu DN 18 la Moisei.

1 comentariu

  • Așa și trebuie, să dureze mult, foarte mult procedurile, apoi să dureze câțiva ani licitațiile, alți ani soluționarea contestațiilor, apoi reabilitarea cel puțin 10 ani, din care efectiv se vor lucra 2 ani, în rest pauze și conservări de lucrări. Altfel n-am fi români.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.