Actualitate

Controale în gări și în trenuri. Ce au găsit polițiștii bistrițeni

Poliţiştii Biroului Județean Transporturi Bistrița-Năsăud și ai Secției Regionale Transporturi Cluj au desfășurat acțiuni de tip razie în staţiile de cale ferată şi în trenurile de călători care circulă prin județ.

Polițiștii de la transporturi au acționat împreună cu luptători ai Serviciului pentru Acțiuni Speciale și polițiști de investigații criminale din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bistrița-Năsăud, în scopul prevenirii faptelor cu violență și a furturilor de la călători, depistării minorilor lipsiți de supraveghere, dar și a unor persoane urmărite în temeiul legii.

În cadrul acțiunii, au fost efectuate verificări în staţii de cale ferată şi pe 2 trenuri de călători, fiind legitimate și verificate în aplicația e-DAC 120 de persoane. De asemenea, au fost verificate 7 persoane plasate în arest la domiciliu, nefiind înregistrate nereguli.

Totodată, au fost depistați patru minori căutați la nivel național, fiind sesizată dispariția acestora.

În cadrul raziei, polițiștii au constatat, în flagrant delict, o infracțiune de port sau folosirea fără drept de obiecte periculoase. Asupra unui bărbat din Botoșani, care călătorea pe ruta Timișoara – Iași, polițiștii au descoperit 3 cuțite ce au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor.

Totodată, polițiștii au depistat alte două persoane bănuite de comiterea infracțiunilor de lovire sau alte violențe și distrugere și care au fost conduse la audieri, a anunțat Poliția.

Pentru neregulile de natură contravențională constatate, poliţiştii au aplicat 10 sancţiuni, majoritatea conform Legii 61/1991, pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice şi conform H.G. nr. 203/1994, pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind transporturile pe căile ferate române, valoarea totală a contravenţiilor aplicate fiind de 4.485 de lei.

La activități au participat şi specialiști ai Autorității Feroviare Române, care au verificat şi testat cu aparatul etilotest 26 de persoane care au atribuţii pe linie de siguranță feroviară.

6 comentarii

  • Pentru legitimare , în orice țară civilizată persoana ar trebui să fi comis o infracțiune sau poliŧiștii să aibă indicii concrete în sensul comiterii unora.
    Deci, acțiunea de identificare în masă a călătorilor ar fi ilegală în legislațiile respective pentru că este indiscrimantorie și plasează reprezentanții autorității în poziție de abuz.

    11
    13
    • Care este problema ca în orice țară civilizată să îi spui organului cine ești și ce cauți acolo dacă nu ai nimic de ascuns???
      E greu să îi arăți un buletin sau să-i zici un CNP să verifice??? E așa “ofensator”??
      Gândește-te ca în Bistrița, în 2 trenuri, din 120 oameni, au găsit 4 copii dispăruți la nivel național!!!!
      Câte trenuri circulă în toată țara? Ce s-ar întâmpla dacă sunt verificați toți călătorii???
      De ce nu ne spune poliția de exemplu cine erau acei 4 copii dați dispăruți și cu ce se ocupau și cum au ajuns în Bistrița și ce au făcut cu ei!?!?

      17
      3
    • Andrei, tu oferi o perspectivă de tipul scopul scuză mijloacele.
      Principial face sens, când misiunea trasată reprezentantului Autorității(Statul) Polițistul e să depisteze crimele.
      Dar când stă la baza filozofiei de acțiune interacționale în care Statul percepe relația Cetățean- Stat , efectele pot fi perverse.
      Practic exemplul adus, judecat prin prisma rezultatelor, depistarea a 4 copii în fugă , ar justifica controlul în masă.
      Însă același rezultat ar fi fost dacă o patrulă de doi polițiști ar fi făcut o tură într-un tren, nivel de vizibilitate, ar fi văzut 4 copii fără însoțitori, pus o întrebare . Sau dacă pe mijloacele interne de informare, ar fi fost difuzată fotografiile și informația de la anchetatori din orașul unde au dispărut copiii, probabil au utilizat o carte de credit să cumpere biletele etc.
      Nu ar fi fost nevoie de o acțiune în masă.
      Problema corolară este, că la nivel practic și teoretic, fiecare cetățean inclusiv TU persoana Andrei , a comis un gest, acțiune care ar fi putea fi considerate din perspectivă legală -ILEGALE-. O facem zilnic.
      De la abateri simple, gen trecerea într-o secțiune nerezervată pietonilor, depășirea ilegală pe o linie continuă, depășirea limitei de viteze.Uneori chiar abateri mai grave.
      Acum dacă controlăm fiecare vehicul și conducător în trafic care ar fi rezultatele?
      Blocaj instituțional, neîncredere.
      Cineva care ia trenul în modul normal să meargă într-o locație ca să viziteze , sau nevoie de afaceri…fiind întârziat, plus verificat, la nivel de comportament va zice, fuck , decât să fiu tratat ca un potențial infractor care dă cu subsemnatul la un reprezentant al autorității Statului, plus mai ratez să spunem zborul , mai bine iau mașina. E mai fiabil.
      Sau, cu ce se alimentează sistemele, cum se interpretează datele din ele.
      Practic, o normalitate ar fi ca de fiecare dată când un polițist introduce un nume, ca să aibă și el numele introdus..pentru a evita tipul de cercetări abuzive- interesul de a utiliza o informație privată pentru a șantaja persoana respectivă de exemplu într-un mediu unde corupția a fost tolerată..(mentalitatea..ahh am ceva împotriva ta, dacă dai ceva favor, bani mă fac că nu am văzut nimic)
      Îți aduci aminte de pașapoartele eliberate la BN pentru cei care au fost reîntorși din străinătățuri și care un an mai târziu se regăseau liberi la furat etc tot în străinătățuri.
      De altfel , chiar pe adresa dlui Moldovan politicianul șef al județului circulau zvonuri( e adevărat neconfirmate) despre ilegalități comise prin Germania..
      Sau despre transferul unui comisar de poliție în post public călduț bine plătite la Aquabis…e anormal.
      Bun revenind la baza filozofică.
      Controalele de masă stop and identify au fost inițiate de naziști pentru a depista evreii.

      Chestiunea e simplă.

      Tu preferi să trăiești într-o societate în care tratezi fiecare nume un potențial criminal, ce trebuie anchetat sau într-o societate unde încrederea în celălalt nume e una pozitivă, de colaborare până la proba contrarie?

      Dacă e să controlăm fiecare nume și se ataca la fiecare iregularitate am avea o mare închisoare , în care ți-ai pierde statutul de om liber la comanda imediată a cuiva cu mai multă Putere ca și tine pe moment.
      Poate asta e cazul în România, când cineva pierde Puterea din abuzator..în secunda doi devine simplul cetățean ..la dispoziția abuzului comandat de noul abuzator șef.

  • Oare ce ar gasi daca ar cauta mai multe trenuri, statii CFR, autogari, drumuri ….??? Astfel de actiuni mai dese, nu numai inainte de alegeri….Iar cetateanul care nu are nimic asupra sa – arme (albe) sau substante interzise- sau care nu a incalcat legea…nu se simte ofensat de controale….

    22
    3
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.