Consiliul Local Bistrița aprobă în ședința de luni proiectul “Coridor verde de mobilitate urbană în centrul istoric”, pentru care este finanțată prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014-2020 realizarea documentațiilor tehnice.
Primăria Bistriţa a depus în 28 octombrie 2022, la ADR Nord-Vest, fișa de proiect prin care se solicită finanțare pentru elaborarea următoarelor documentații tehnice prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014-2020: documentații pentru obținerea de avize/autorizații, studii topografice, studii istorice, expertiza tehnică, studiu de trafic și studii geotehnice.
La data de 03.01.2023 s-a semnat contractul de servicii pentru elaborarea documentației tehnico-economice, respectiv 229.075 lei, din care contribuție proprie 4.581,50 lei și 224.493,50 lei finanțare europeană. Actul adițional nr. 1 la Contractul de finanțare, prin care se aprobă finanțarea documentațiilor pentru obținerea de avize/autorizații și studiile de specialitate pentru proiectul “Coridor verde de mobilitate urbană în centrul istoric al municipiului Bistrița” s-a semnat la data de 12.04.2023, pentru valoarea de 229.075 lei, din care contribuție proprie 4.581,50 lei și 224.493,50 lei finanțare europeană.
În urma verificărilor realizate, Autoritatea de management a solicitat depunerea unei Hotărâri de Consiliu Local prin care se aprobă proiectul de mobilitate depus la finanțare prin POAT 2014-2020.
Coridorul verde de mobilitate urbană propus spre finanțare este delimitat de: b-dul Republicii, Piața Petru Rareș, str. Bistricioarei, str. C. R. Vivu, str. Vasile Conta, str. Parcului, str. Ioan Rațiu, str. Alexandru Odobescu și str. Gării, pe o suprafață de aproximativ 150.000 mp.
Obiectivul general al proiectului este promovarea mobilității urbane multi-modale.
Obiectivul specific al proiectului este crearea unui coridor de mobilitate urbană în centrul istoric prin reconfigurarea spațiilor și includerea infrastructurii pentru deplasări nemotorizate – piste de bicicliști, zone pietonale care să facă legătura între stațiile de transport în comun și să asigure accesul pietonilor la coridorul de mobilitate.
Intervențiile proiectului de investiție au în vedere, printre altele: dezvoltarea, extinderea infrastructurii pentru mersul cu bicicleta cu circa 2,5 km, introducerea de sisteme de bike-sharing, amenajarea de zone pietonale, zone semi-pietonale, sisteme de monitorizare în zona centrului istoric, respectiv Piața Centrală, Liviu Rebreanu și Piata Morii, pe o suprafață de cca 36.900 mp.
Obiectivele „coridorului verde” se pot realiza gratis daca se interzice accesul auto in centrul istoric.
Cu tot coridorul ăsta: Totuși unde vom putea parca ? Parcăm în sufragerie la Primar cum ne îndemna el că altundeva nu prea mai avem unde ?
Cu puțină inteligență s-ar putea să se mai facă locuri de parcare în Piața Centală.
O parcare se poate face în Sahara adică Piața Mică care împreună cu redeschiderea circulației auto pe străzile Vasile Neacșu și Piața Mică va rezolva cât de cât criza mare a locurilor de parcare din Centru Vechi.
Pietonalizarea străzii Liviu Rebreanu sa dovedit a fi un eșec monumental. Este necesară redeschiderea circulației auto pe strada Liviu Rebreanu.
Mutarea Autogării în Piața Centrală așa cum sunt autogările în toate orașele civilizate și funcționale din Europa și așa cum a fost și la noi la Bistrița înainte ca comuniști să o mute lângă Gară este soluția care ar mai putea scoate Centru Vechi din faliment.
Parcarea supraterană supraetajată din Eminescu este singura soluție de a rezolva lipsa gravă a locurilor de parcarea din Centru Bistriței.
Înțelegem de aici că va fi făcută praf și zona respectivă de dragul unor firme care vor asfalta și betona ceea ce este deja asfaltat și betonat.
De ce nu puteți face ca și la Baia Mare, să marcați spațiul pentru bicicliști cu vopsea, fără atâta spart, reasfaltat și rebetonat? Nu iese parandărătul la partid?
@ obsevator, subscriu la ce spui.
Fac coridorul acesta ca imediat ce este aproape gata să-l poată sparge din nou aşa cum au făcut cu pista de biciclete de pe strada Subcetate
https://timponline.ro/se-vor-face-piste-pentru-ciclisti-si-in-comuna-livezile/ 😂
Parcă nu demult au decopertat asfatul de pe strada Liviu Rebreanu şi au pietruito acum sau trezit să o spargă din nou să pună altceva . 😂 Ca la noi la nimeni.
Eliberați Zidul Cetății din gratile de închisoare !
Zidul Cetății este cea mai veche și valoroasă parte a Bistriței .
Zidul cumva a reușit să scape tuturor dezastrelor, pe porțiuni a reușit să scape de decretul pricipelului Austriac carea vrut să-l dărâme integral, a reușit să scape furiei comuniștilor însă se pare că nu reușește să scape de acești noi administratori inconștienți ai orașului. Zidul Cetății trebuie restaurat și pus la adevărata valoare printr-un sistem de lumini monumental. Pentru protejarea lui trebuie interzis accesul autovehiculelor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru, și trebuie încurajat pe aceste străzi doar accesul pietonilor și bicicliștilor, împreună cu pista de biciclete și aleia de pe valul de apărare din Parcu Mare vor face o buclă agreabilă de plimbare cu biccicleta și pietonală. Aceste străzi pot fi incluse în traseul Turistic de timp Urme de Pași numit ” Pe urmele Cavalerilor ” care cuprinde străzile Dogarilor-Mihail Kogălniceanu- Ecaterina Teodoroiu-Barbu Lăutaru-C R Vivu-Bisticioarei-Crinilor-I Slavici- Subcetate până la ruinele primei Cetăți a Bistriței de pe Dealul Cetății acolo unde se vede acum antena de telefonie mobilă.
https://www.youtube.com/watch?v=pVN89ZQt0hQ
Coridor VERDE inseamna tocmai eliminarea locurilor de parcare si inlocuirea lor cu multa iarba, flori si arbori de aliniament asa ca la carte dupa cum ne invata legea 24. Spatii Verzi.
In fapt totul trebuie sa fie un mare Pietonal cu acces doar la bicicleta.Totusi datorita interventei mele bistritenii se aleg cu 100 locuri de parcare in spatele curtii bisericii ROMANO-CATOLICE deoarece prin bunavointa stimatelui parinte ROMANO-CATOLIC am fost ascultat si iata ca ce nu a rezolvat si nu a dus capul pe nimeni din Primarie a rezolvat un pensionar care iubeste Bistrita.Nu ma laud dar trebuie ca cititorul sa stie inainte de a improsca cu ineptii in stanga si in dreapta.
Sa vedem ce inteleg si consilierii care oricum nu sunt de partea ECO al proioiectului.
Oricum m-am saturat de atatea studii idioate privind Centrul Istoric precum au mai fost AXA Pasajelor si nimic nu s-a definitivat in bine.
Pe pasaje dai cu capul in cutii de gaz si vezi spanzurate cabluri ca pe front.
Nici iluminatul din paviment nu functioneaza decat 10%
Lucrarile de mantuiala sunt la tot pasul.
Nu va agitati.In curand tot orasul va deveni verde.Vor creste buruienile peste toate gropile ,santurile si trotuarele decopertate.Plus ca statia de asfalt asteapta sfarsitul razboiului sa vina piesa lipsa .Poate vine cu vreo pluta ca tocmai s a marit suprafata navigabila .Asa ca nu intrati in panica…Cel putin 2 ani de acum inainte nu mai toarna nimeni asfalt cu exceptia straturilor provizorii care vor fi sparte tot la 2 luni sa mai bage ceva smart .Poate o sa avem si vreun tunel subteran pentru inca un trenulet,cu statii la autogara si la piata Decebal cu acces in statii de pe trambuline smart.
Aceste concepte trambitate de Primarii este un fals grosolan a conceptului de VERDE si Gradini Urbane si adevarat nu are nimic in comun cu NATURA spontana dar si de alta dimensiune.
este o manevra prin care se strica sume insemnate de bani pe lucrari date firmelor pe spranceana iar noi cetatenii nu intelegem cum se ascund edilii de noi si fac fix pe dos.
Nimic nu e un VERDE autentic decat dupa ce iesi din oras si cauti VERDELE cu adevarat in locuri cat mai putin sufocate de oameni.
Eu am reusit sa mi le creez singur atat in oras cat si la tara la bunicii plecati de la care am avut marele noroc sa inmultesc VERDELE cat am dorit eu.
Sunt locurile perfecte unde nimeni nu mi-a impus vreo restrictie si nici nu as fi primit-o .
Sunt liber cu adevarat si ma incanta tot ce este in jurul meu avand o paleta de culori si flori unica.