Mai mulți parlamentari PNL au depus o inițiativă legislativă privind modificarea și completarea Legii nr. 215 din 23 aprilie 2001 a administrației publice locale. Mai exact, consilierii locali și județeni, primarii și viceprimarii, președinții și vicepreședinții de Consiliu Județean ”răspund exclusiv, după caz, contravențional, administrativ, civil sau penal pentru faptele săvârșite în exercitarea atribuțiilor cele revin, în condițiile legii, dacă actele pe care le emit nu au aviz de legalitate dat de secretarul instituției precum și semnăturile funcționarilor publici cu atriibuții în domeniul actului emis”, iar secretarul UAT și personalul din aparatul de specialitate al primarului respectiv al CJ ”răspund exclusiv pentru faptele săvârșite în exercitarea atribuțiilor cele revin”. Legea are ca scop ”stoparea acțiunilor de intimidare și coruipție ale factorilor politici de decizie din administrația publică locală”.
Senatorul PNL Cristian Florian spune că acum o săptămână, propunerea legislativă trebuia pusă în dezbaterea Senatului pentru vot. ”Propunerea legislativă este susținută de PNL și nu înțeleg de ce se amână votul, cu concursul PSD, întrucât are raport comun de admitere din partea celor două comisii (juridică și pentru administrație), are aviz favorabil din partea Consiliului Legislativ și nu există niciun motiv temeinic ca această propunere să nu fie votată. Inișiativa legislativă a fost blocată în a fi votată, prin retragerea ei la comisii deși nu era cazul. Sper să fie cât mai repede repusă pe ordinea de zi și supusă votului. Propunerea a trecut de Camera Deputaților, iar senatul este for decizional”.
Parlamentarul liberal a adăugat că ”această inițiativă nu face decât să responsabilizeze aparatele interne ale primăriilor și CJ, secretarii instituțiilor și funcționarii care au asemenea atribuții de verificare și respectare a legalității actelor. Primarii și președinții CJ răspund de oportunitatea acestor demersuri, ei au fost votați ca și manageri ai instituțiilor, iar aparatele tehnice din subordine trebuie să ofere soluții tehnice la ceea propune sau vrea să facă primarul sau președintele CJ. Departamentul juridic dă soluția legală, iar secretarul verifică să fie respectată legea întru totul”.
”Un primar sau un președinte CJ nu au nici pregătirea necesară de a verifica legalitatea actelor emise și nici timpul necesar să verifice sute și mii de acte, de fapt această muncă o face un întreg personal din subordine. Pentru asta există departamente interne, funcționari cu atribuții exprese. În speță, secretarul este cel care verifică legalitatea actelor emise”, a menționat Cristian Florian.
Aveti mare dreptate, domnule Florian dar cum veti scapa institutiile publice de parazitii pusi pe posturi de directori, aveti un exemplu si la consiliul judetean?cum ar putea domnul presedinte sa citeasca atat, e prea mult , dansul se ocupa de altceva.
IULIA in moldova se apune DANSUL la…….la cine anume?