Actualitate

Cristian Niculae: Asfaltăm primul kilometru de piste de biciclete din Bistrița!

”În cadrul proiectului Piste pentru cicliști, finanțat pe fonduri europene nerambursabile în valoare de 4,5 milioane de euro, care presupune realizarea a 26 km de piste de biciclete pe 28 de străzi din oraș, asfaltăm primul tronson pe străzile Eroilor – Romană”, informează viceprimarul Cristian Niculae, candidatul Alianței pentru Bistrița-Năsăud pentru fotoliul de primar al orașului.

”Asfaltul pentru pistele de cicliști este colorat și realizat special pentru acest tip de suprafață de rulare. Pistele sunt ridicate cu 5-10 cm de la nivelul carosabilului și vor fi protejate în zonele aglomerate.

Alături de acest proiect intră în lucru în curând Linia Verde și Modernizarea Axei Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, proiecte ce vor aduce în Bistrița o rețea de peste 50 km de piste pentru cicliști.

După finalizarea pistelor de cicliști, vom interveni cu lucrări de asfaltare din bordură în bordură a părții carosabile pe fiecare stradă.

Aceste piste de cicliști ne vor oferi posibilitatea de a alege bicicleta în locul autoturismului, de a alege mișcarea în detrimentul sedentarismului, ne vor îndemna la un stil de viață sănătos și activ.

Orașul nostru va fi mai puțin poluat și mai prietenos cu mediul.

🟢🟣 Este despre Bistrița, este despre Noi!”, a menționat Cristian Niculae.

Obiectivele proiectului de peste 21 de milioane lei, fonduri europene, sunt: 1. Amenajarea a 26,056 km de piste de cicliști, semnalizate corespunzator, pe 28 de străzi din Bistrița. 2. Instalarea a 7 stații închiriere biciclete – tip bike-sharing – dintre care 2 vor fi dotate inclusiv cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 biciclete achiziționate prin proiect. 3. Achiziționarea unui numar de 175 biciclete inteligente, accesibile populației, cu scopul de a contribui la o creștere a numărului de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete față de situația prezentă, respectiv cu 25.500 de persoane în plus, în primul an după implementarea proiectului și cu 36.500 persoane, în plus, în al 5-lea an de durabilitate a proiectului.

Străzile pe care se vor amenaja piste de biciclete în etapa I sunt 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C.R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieu, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever, Garoafei.

Vor fi șapte stații de închiriere a bicicletelor: zona Pădurii Schullerwald; zona Piaţa Mihai Eminescu; str. Parcului; str. Calea Moldovei – zona Han; str. Calea Moldovei – zona Piață; zona str. Cuza Vodă; b-dul Independenței – zona Big.

45 comentarii

  • Ati si facut poza?:)))) trebuia pe bicicleta acolo in crapatura aia, unde copii isi rup mainile si picioarele, Rusine!!

    • Haterii galbeni sunt foarte harnici. Nu ar recunoaste un lucru bun pentru oras nici picurati cu ceara…
      Bistritenii vad cat de multe lucruri se fac in Bistrita si vor vota ca atare!
      Niculae e primar!

    • Violeta, nu-i vorba de hateri, ii vorba ca psd a fost la noi in oras 12 ani, iar ce su facut ei in acest timp? Hop acum in ultimii 2 ani, cand au realizat ca dl Cretu nu mai are nici o sansa, il arunca pe dl Niculaie si hop cate face…de ce uitam si uitati de acei 12 ani?

    • Citizen, foarte bine punctat, chiar am trecut zilele astea pe jos si ma intrebam cum doamne mai incap pe acolo autobuzele de la leoni?….

    • In sfârșit scăpăm de atata poluare și trafic intens!un proiect asteptat mai ales ca in ultimul timp am vazut multe familii cu copii pe bicicleta la plimbare!este util mai ales pentru ele de piste speciale .

    • Mai e primar cretzu ? Ca nu il vad in poze deloc doar pe Nicusor! Care e explicatia ? El doar pe partie e fotogenic ?

  • Este mare scofala. Viceprimarul eate un om harnic si gospodar.
    Exact ce are nevoie Bistrita!
    Dupa ce finalizeza cateva proiecte din astea, orasul va arata mult mai bine.

  • Bravo Niculae!
    Arata-le oamenilor ce poti sa faci! Bistritenii vor alege omul care arata cu fapte, nu hateri bugetari care merg prin Cluj si prin Oradea si comenteaza la orice.
    Bistrita alege pe Niculae!

  • Carpeala pe bani multi! Vedeti la Cluj cum se fac lucrarile si pistele! Aici tot asa ca in 89, slab! Slab domnu Niculae!

  • BITUMINOSUL se intoarce!
    La ce v-ati astepta de la vicele Moromete?
    Sa vedeti cum in fiecare an va petici pe-acolo!

  • Ati transformat un trotuar in pista de bicicleta vezi doamne, pe acolo vor merge muncitorii spre zona industriala, tot pe acolo merg si eu, deci nu va fi nici o bicicleta! Ati ingripat banii in asfaltul ala rosu

  • Daca asta este pista pentru biciclisti atunci pietoni pe unde circula? Pe drum vin masinile si pe aceasta numita pista vin bicicletele … o idee super proasta marca psd Cristian Niculae, lasa te omule de primarie ca esti dezastru total …

  • Eu nu vad borduri rosii.
    Calea de rulare pentru biciclisti este intradevar colorat in rosu. Daca nu se stapanesc niste notiuni tehnice, nu ar fi mai bine sa nu ne dam asa de mari ca sa fim bagati in seama, nu de alta, dar rad curcile de noi.

  • Din păcate, s-a redus la minimum carosabilul, 6m…Nu știu cum vor încape, probabil la limita, un autoturism SUV și un autocar, simultan!!

  • Nici pomeneală să reușească să facă pista de biciclete de pe Drumul Cetăți până la sfârșitul luni septembrie ;o)

  • Domnule vice Niculae de ce nu ați făcut piste de biciclete în 12 ani cât ați administrat orașul voi PSD-eii?! Îmi pare rău dar e prea târziu acum, lasă că le va face Turc și PNL-USR, și dumneata o sa te dai cu bicicleta pe ele, ca vei avea timp liber!

  • Am urmarit constructia acelei piste, de cand s-au inceput sapaturile. Este ceea ce ne trebuie! La mai multe!
    Dar va rog sa nu uitati de parcarile de biciclete, la fel de necesare. In continuare lipsesc cu desavarsire de la Taxe si impozite, Anaf, la strand nu sunt suficiente, etc.

  • O sa cada si sa-si rupa coastele, de la inaltime o gramada de ciclisti de duminica.
    O spune unul care face 25 km zilnic.
    Voi ganditi cand proiectati o instalatie, ceva?

    • E plina tara de ingineri si de muncitori de tip Dorel.
      Aia buni par ca au plecat pe la universitati de afara.
      Or fi si pe la primarie, da pare ca deciziile le iau tot aia cu mai putine clase.

    • Cătă ipocrizie la unii Să nu îți placă chiar nimic din ce se face să improști cu noroi la ori ce știre .Asta e lumea in care trăim. Trebuie sa apreciem lucrurile bune și sa criticăm greșelile. Crearea acestor piste este foarte bună Bistrita este in continua dezvoltare Orașul este supra aglomerat de mașini care poluează In momentul în care aceste piste vor fi finalizate multi dintre noi vom renunta la mașini Consider ca este unul dintre cele mai importante lucrari pe care administrația actuala o face pentru noi toți care va avea un impact importan si pozitiv pe termen lung în decongestionarea traficului și reducerea poluării. Felicitări pentru aceasta initiativa .

  • Mda si strazile de la periferia orasului !!!!!!, pline de praf vara si de noroi in restul anului, noroi pe care il ducem in tot orasul pe rotile masinilor.

  • Am mai spus-o si cu alte ocazii că la capitolul edilitar Bistrita e varză. In cele 3 mandate de primar Cretu a umplut orasul de sensuri giratorii care in multe situatii mai mult strangulează decât fluidizează circulatia. Acum vine Cristian Niculae (alias Vannabe), alt neisprăvit din echipa lui Cretu cu ingustarea părtii carosabile a străzilor pentru a face loc pistelor de biciclete. Fiind intrebat recent intr-o emisiune de ce sacrifică locurile de parcare, si asa insuficiente, pentru niște piste de biciclete, acest Wannabe a dat un răspuns halucinant si anume: „Până la urmă pe unde să amenajăm pistele de cicliști? Pe sub străzi? Suspendate? Nu putem întinde străzile să le facem mai late sau mai lungi. Sunt străzile care sunt, nu le putem lăți”. E clar că nu-l duce capul.
    Inainte de orice , Bistrița ar avea nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Această actualizare a PMUD este necesară si in privinta planului de amenajare a pistelor pentru biciclete, ceea ce presupune si reconfigurarea retelei actuale de străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete si amenajarea unor locuri de parcare. Pe de altă parte, amenajarea de sensuri unice duce la fluidizarea circulatiei auto si permite desfiintarea unor sensuri giratorii inutile.
    In plus, orasul Bistrița are avantajul de a fi de a fi străbătut pe lungime, de la un capăt la altul de râul cu acelasi nume. Prin urmare exista posibilitatea amenajarii acestui curs de apa de la Unirea la Viisoara pentru a indeplini functiuni complexe. Una din cele mai importante amenajări ar putea fi o pistă de biciclete pe malul stâng al râului Bistrița. Din păcate pană in prezent nu a fost pus in valoare acest avantaj. De asemenea, de o parte si de alta a căii ferate ar putea fi amenajată o axă de transport auto de la Sărata la Unirea.
    Amnezicul Wannabe se laudă că acum toarnă asfalt pe primul kilometru de pistă pentru ciclisti uitând că in 2016, echipa PSD a lui Cretu, promis construirea a 23 km de piste de biciclete în oraş şi 25 km de piste între oraş şi cartiere. Bunul simt ar trebui să vă indemne la un bilant al acestor promisiuni neonorate:
    Vezi: https://timponline.ro/cretu-echipa-psd-11-consilieri-pentru-11-proiecte-mari/

  • Niculae mai întâi ar trebui să asfaltezi și să faci piste pentru bicicliști pe strada dintre Unirea și aerodrom pentru că aerodromul și pârtia de schi sunt făcute pe islazul nostru comun al celor din Unirea și nu a celor din Ghinda unde stai tu, dar cum tu ești doar o vinitură în Bistrița nu ai de unde să ști asta.

  • JENANT domnule vice.
    Unde sunt cei 30 km promisi?
    Mai ai o luna si ceva si o sa ramanem doar cu pozele tale si laudele pe panouri cat casa cu care ne ai intoxicat de o jumatate de an.
    Disciplina in constructii ia verificati voi cei cu aceste panouri?
    Sau voi mergeti doar unde va sloboade lanțul Cretu?

  • N am inteles dl Sergiu de ce ti au dat minusuri.
    Ai spus un mare adevar.
    Oare postaci psd au intrat in actiune?
    Nu i bai noi oricum nu votam in functie de minusurile psd eilor.

  • Vai de capul nostru! Daca avea ceva habar despre subiect fotomodelul PSD ar fi trebui sa-si smulgă părul din cap chiar in timpul sesiunii foto. Cum venea el, asa agale de pe Slavici a nimerit pe Eroilor exact in zona unde pista de biciclete mult mosita si laudata, face două coturi bruste si se ingustează de la 1,5 la 50 de cm numa bine sa treci testul de echilibristica pe bita sau sa-ți rupi gatul in statia de autobuz. Acolo sigur o sa se monteze un panou cu poza lui Niculae ca trebuie sa pui frana, sa opresti si sa dai onorul la viceprimarul care a fost.

  • Ca orice lucrare făcută pe repede înainte, e de mântuială făcută doar ca să cerșească voturi. Unde sunt cei 30 km promiși de vice? De fapt a fost prins cu minciuna în direct.. Dar de patru ani de ce nu a făcut nimic?

  • Ca sa intelegi. Nu spune nimeni ca nu e nevoie de poate ciclabile, e nevoie de o retea bine intretinuta pentru oameni motivati sa includa bicicleta ca mijloc de transport. Personal , saptamana asta am facut 205 km pe bicicleta.
    Ceea ce afirm este faptul ca se vede ca nu exista nici know-how ul de proiectare si executie, in viziunea proiectantilor din Bistrita pistele sunt trotuare suprainaltate in raport cu suprafata soselei.
    Ori traind intrun oras cu adevarat ciclabil, pistele dedicate se pot face durabil cu bani putini.
    Exemplu.
    In loc sa avem o pista suprainaltata lata de peste 2 m, mai bine o banda de 50 cm suprainaltata care sa faca protectia pistei ciclabile( portiune din sosea) la acelasi nivel . Pentru 10 m lungime pista 2 m lineari poti avea la un pret relativ similar 40 m pista delimitati de o bordura suprainaltata.
    Altii opteaza pe mobilitate sezoniera si folosesc elemente betonate simple pe sosea in profil de T( invers) . Vara cand mai multi oameni folosesc bicicleta se rezerva portiuni din artere destinate deplasarii cu bicicleta iar iarna se iau si se depoziteaza.
    Alte piste, elemente de plastic reflectorizante atasata in asfalt ..cand repari asfaltul foarte usor reinstalezi
    Etc.
    Pista trotuar suprainaltata are dezavantajul ca daca sunt carucioare si oameni pe ele(sigur bor fi imprumutate) ciclistii novice se pot dezechilibra iar sa cazi de la inaltimea bordurii la cea a strazii ..( energie potentiala) – rani mai grave.
    Deci replica mea era la pentru Dorei
    Daca se face ceva sa se faca luand in considerare cele mai bune practici .

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.