În județul Bistrița-Năsăud erau înmatriculate la sfârșitul anului trecut 135.936 vehicule din care 103.044 erau autoturisme, 70% diesel și 30% pe benzină. Din totalul lor, circa 34.000 sunt mai vechi de 20 de ani.
Conform Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor, puțin peste o mie de autoturisme au mai puțin de 2 ani, iar 100% electrice avem în tot județul 76. La acestea se mai adaugă șase mașini de transport electrice, nouă microbuze, două motociclete electrice, un moped, în total parcul de electrice fiind mai mic de o sută de vehicule. În schimb, hibrid sunt sunt 536.
Iată topul mărcilor deținute de bistrițeni din categoria M1 (vehicule pentru transportul de persoane cu cel mult opt locuri pe scaune)
- Volkswagen – 27.349
- Ford – 10.535
- Audi – 9014
- Dacia – 8842
- Opel – 6496
- BMW – 6245
- Mercedes – 4377
- Renault – 3633
- Skoda – 3468
- Peugeot – 2389
- Seat – 1629
- Toyota – 1536
- Suzuki – 1442
- Fiat -1423
- Hyundai – 1048
- Nissan – 925
- Citroen – 861
- Mazda – 860
- Mitsubishi – 716
- Volvo – 702
- Daewoo – 568
- Chevrolet – 415
- Kia – 382
- Smart – 284
- Alfa Romeo – 266
- Honda – 221
- Daihaitsu – 202
- Land Rover – 200
- Aro – 169
- Mini – 154
- Rover – 110
- Subaru – 93
- Jeep – 89
- Olcit – 87
- Chrysler – 80
- Lancia – 70
- Jaguar – 62
- Lada – 52
- Lexus – 45
- Trabant – 44
- Saab – 43
- Ssangyong – 39
- Dodge – 37
- Porsche – 36
- Infiniti – 11
- Isuzu – 10
- Tata – 7
- Talbot – 6
- Moskvich – 6
- Tesla – 5
- Maserati – 5
- Pontiac – 4
- Barkas -4
- Bentley – 4
- Santana – 4
- Cadillac – 3
- Luaz – 3
- Wartburg – 3
- Cami – 2
- Styer- Puch – 2
- Aro – 2
- Asia – 2
- Ferrari – 1
- Rolles Royce – 1
- Volga – 1
- Acura – 1
- Aero – 1
- Alpina – 1
- AMC – 1
- Asia – 1
- Bertone – 1
- Brilliance – 1
- Daisun – 1
- Latvia – 1
- Lincoln – 1
- Maruti – 1
- Matra – 1
- Mercury – 1
- MC – 1
- Plymouth – 1
- Proton – 1
- Ruska – 1
- Think – 1
- Vauxhall – 1
NotĂ: Nu sunt trecute în acest clasament mașinile de teren.
Nu mai conteaza, cat de repede carburantul va ajunge la 10 lei. Mașinile vor rugini in parcare, orasul va respira ma bine, burtosilor la va scădea burta, cei slabi vor fi mai fit, numai lucruri pozitive ne aduce viitorul!!
Pai o treime din cele 103000 sunt cam dizolvate deja tinând cont ca au peste 20 de ani.
Și cum ar putea fi trecute nefiind înmatriculate în Bistrița-Năsăud?
Ferrari si Rolles Royce doar cate o bucata…
Voiam sa imi iau dar vad ca nu prea sunt populare, asa ca mai bine iau un BMW :))
Din păcate bmw-ul și-a format o imagine proastă. Din motive necunoscute maneliștii, cocălarii, romii (nu toți, doar cei nespălați), analfabeții cu școala vieții au o atracție deosebită față de această marcă. Trebuie doar să te uiți ce specimene sunt la volan și cum se comportă în trafic și nu îți mai trebuie bmw, ba îți vine chiar să vomiți doar când vezi sigla.
-mă, vezi că s-o scumpit mașinile! -nu contează, pot să le scumpească cât vor ei, că eu tot de 1000 de euro îmi cumpăr mașină. Cât timp gîndim și ne comportăm în felul ăsta, așa v-a fi mereu. Unii gândesc altfel: ,,sunt prea sărac să-mi permit o mașină veche, apoi să tot dau bani la reparat, întreținere, mai bine îmi cumpăr una nouă, în rate și umblu mai bine”…sigur în țări unde mai există un pic de respect față de cetățean, iar dobânda este sub 1%, că la noi, țară de mâna 3-a, e mai mare dobânda decât creditul. Iară numa zîc.
Din pacate noi suntem tot cu acea gandire veche, perimata, de a cumpara masini vechi, ce abandoneaza pe buna dreptate Occidentul! Nu gandin un pic in viitor, nu avem acea logica de a face un calcul cu privire la beneficiile achizitionarii unei masini noi, Euro 6, cum este de exemplu Programul Rabla, cu tot felul de oferte financiare, cu garantia lucrului nou, 10-20 de ani nu ai treaba altor cheltuieli suplimentare! Luam tot felul de cazane de 10-15 ani, abandonate de altii, si bagam apoi inzecit bani in ele, deoarece pica luna de luna!
Mie imi plac bmw istii care iau masa in oras in colt la policlinica si dupa aia alimenteaza de de 25 de lei.
Pai de unde bani daca vorba ceea…”ce e pe ei este si in dulap”, rupti in cur sul lunii viitoare, fara ocupatie, fara o pregatire??!
Nici tu nu esti mai breaz. Du te termina ti liceul. Esti pe podul lui tulai!
Eu umblu pe jos. Nu imi permit masina si nici curva. Si e ok.
Depinde și în ce stare e mașina, că sunt și mașini din anii 2000 care sunt mai bune decât plasticurile de azi.
Vai de ea evidenta !
Marca Asia apare și cu o (una) masina inmatriculata și cu doua. La secțiuni diferite, evident.
Apoi, DRPCIV spune ca în evidenta asta nu se regăsesc mașinile de teren.
Sunt curios cum e clasificata ARO.
Nu se leaga nimeni de bmw ba ghertoiule.Se leaga de amaratii care isi refuleaza frustrarile din vietile lor de rahat ,cand au de impartit 50 de lei pe zi intre a si umple matzul cu un ,,senvis” si de restul la benzinarie …Doamne fereste sa aveti de schimbat un set de cauciucuri ca nu mai iesiti cu zilele din țarcurile unde arunca vulcanizarile cauciucurile abandonate se altii.
Oltcit? Pe unde umblă cu ele că eu nu am văzut nici măcar prin parcări?
E adevărat că acum vreo 30 de ani era considerată mașină pe viață! După ce o cumparai nu mai reușeai să o vinzi!
De ce am avea oftică „pe ăștia cu bmw”? eu când mi-am luat audi, puteam de aceeasi bani să iau un bmw, un mercedes sau de ce nu un vw mai nou. Nu avem bmw pentru că nu ne trebuie, e simplu. Mă distrați voi care aveți impresia că cineva, oricine, vă poate invidia că aveți un bmw peticit care valorează cât jumătate de Logan. Mai degrabă stârniți milă. Sunteți săraci și cu duhul, și cu portofelul. Mai bine îți iei un Golf cinstit decât un bmw obosit și tunat. Cu Golful mai ai avantajul că nu trebuie să suporți privire disprețuitoare ale celorlalți participanți la trafic. Desigur dezavantajul va fi că va trebui să circuli civilizat și să fii amabil cu ceilalalți. Când ai bmw nimeni nu se așteaptă la așa ceva, poți circula cum vrei că toată lumea te lasă să te bagi, știi cum se zice, cu deșteptul nu îți pui mintea.