Actualitate

Cum arată pista pentru biciclete de pe strada Grănicerilor la scurt timp de la inaugurare (FOTO)

Pista pentru biciclete de pe strada Grănicerilor, unde lucrările de amenajare au început în luna septembrie, este ocupată de mașini parcate, așa cum reiese dintr-o postare în grupul de Facebook care sancționează parcările neregulamentare din Bistrița.

Autorul fotografiilor scrie că ”pista de biciclete de pe strada Grănicerilor s-a dat în folosință” și atașează următoarele imagini.

Postarea a adunat multe comentarii:

  • ”Să pună marcajele cu pista de biciclete și pe urmă poate să meargă Poliția Locală să le aplice sancțiuni. Până atunci rămane un simplu trotuar modernizat😁”, a comentat cineva.
  • ”Lenea de a merge pe jos îți aduce amenzi. Au fost amendați pentru oprire interzisă, nu pentru pistă. Data viitoare or merge 300-400 de metri pe jos că nu îi dor călcâiele cum îi doare buzunarul”.
  • ”Era unu după curbă urcat complet pe trotuar, lipit de gard. Pană la urmă a primit și o scrisoare de la locală…”
  • ”Hai mai să o ia naiba de treabă… recunosc și eu am mai parcat pe trotuar, că mă grăbeam nu găseam loc aproape etc. Dar totuși… lași o distanță nu te bagi până în gard/tufișul blocului. 🤦‍♀️”.
  • ”Ei cred că cu două copite (roți) îi voie pe pista de biciclete”

În 20 septembrie, fostul viceprimar Cristian Niculae, actual consilier PSD, anunța: ”Astăzi s-a turnat asfalt pe pistele pentru biciclete de pe str. Dimitrie Cantemir și Romană. În prezent sunt lucrări deschise în acest proiect și pe str. Grănicerilor și Drumul Dumitrei Vechi. Pe str. Grănicerilor s-au amplasat bordurile de separare a pistei, iar săptămâna viitoare se pune balastrul stabilizat și stratul suport pentru asfalt. Pe str. Drumul Dumitrei Vechi sunt în curs de finalizare lucrările pentru canalizarea pluvială pe toată lungimea străzii din intersecția cu Drumul Cetății până la trecerea de nivel de cale ferată. Săptămâna viitoare se trece la lucrări de amenajare a pistei prin amplasarea de borduri de separare”.

Proiectul piste de cicliști va aduce în Bistrița o rețea de 26 de km de piste pe 28 de străzi – valoarea proiectului fiind de 4,5 milioane euro, atrași din fonduri europene.


Etichete

38 comentarii

    • Bai frate, un sat puțin mai mare, cu câteva blocuri, sufocat de mașini. Asta e Bistrița. Și la noi se merge cu mașina de la han pana la domus….. Pai aia e distanta? De șosele suferim noi? Scandinavii ce au? Șosele cu 7 benzi prin orașe, sau piste….. 🙂

  • Cine spune ca ceea ce vedem „rosu ” pe laga gard e pista de biciclete ?
    E un trotuar „PSD”
    Daca vreti sa vedeti piste de biclete mergeti „afara ” sau nu departe la Cluj.

  • Fără minte,

    Faceți piste de biciclete acolo unde trebuie și nu pe străduțe pe unde nu merge nimeni cu bicicleta, locul cel mai potrivit pentru o pistă de Biciclete este pe strada Drumul Cetății, mergeți până în Olanda să vedeți pe unde și cum se fac pistele de biciclete.

    Au trecut aproape 2 luni și ăștia din primărie nu au fost în stare să toarne un metru de asfalt pe pista de biciclete de pe strada Drumul Cetății.

    https://www.youtube.com/watch?v=7Ns_IUvGZ0U&fbclid=IwAR0xo1V3zTm1IRIlHAD7YQG_x0FQSAIKnljYGYasLNZjVUNC_gGWteEUNKA

    • Intr- un oras normal,mic cum este Bistrita,ar trebui ca pistele de biciclete sa nu fie fragmentate.Daca se fac piste de piciclete pe anumite strazi ,si pe altele nu,inca nu e rezolvata problema.Eu sunt sofer,nu biciclist,dar de multe ori vad biciclisti care sunt expusi pentru ca,haideti sa o zicem pe aia dreapta,multi soferi conduc peste viteza legala in oras.Sunt țări unde regula este aceasta,1 trotuar pt pietoni +bordura,2 pista pt biciclete delimitata inspre sosea cu o bordura inalta,si 3 soseaua.Asa nimeni nu incurca pe nimeni.Pe Bd Decebal este o pista ,cică,adica au vopsit o parte din trotuar care se numeste pistă.Sa fim seriosi.Pai Bistrita ar trebui sa fie o bijuterie de oras,nu doar treburi facute de mântuiala.In alta ordine de idei,parcul sa fie pentru oameni si ,de exemplu unde este strada aceea langa apa ,la Codrisor, sa fie amenajat un parc pt catelusi,cu locuri unde oamenii sa aiba acces la pungi pentru adunarea fecalelor.Eu ca si proprietar de catei as merge intr- un asemenea loc decat sa merg in parcul municipal unde lumea se uita pieziș la catelul meu.
      Si ca sa nu divaghez prea mult,biciclistii din acest oras sunt expusi.Ce sa mai zic despre faptul ca Unirea este acum cartier,dar mie,personal imi este frica sa merg cu bicicleta pe acolo.Iti risti viata,ca peste tot in acest oras daca mergi cu bicicleta.Si eu sunt doar șofer,nu biciclist!!!

    • @Monica,
      Aveți mare dreptate în cele spuse, eu sunt biciclist și cunosc riscurile la care suntem expuși în orașul nostru sunt și șofer deobicei folosesc mașina doar când trebuie să mă deplaseze în afara orașului prin urmare pot să spun că cunosc problema din ambele punte de vedere și ca biciclist și ca șofer. Din ambele punte de vedere circulația trebuie separată mai ales acolo unde se poate între biciciliști, șoferi și pietoni asta ar fi o treabă excelentă pentru toți. Aveți o ideie bună și cu locul oentru cățeni din nefericire politicenii și cei din primărie ignoră todeauna cererile legitime ale oamenilor din bistrița deobicei motivând că nu sunt bani acum sunt bani pentru pistele de biciliști dar pentru a nu face nimic acum au găsit o altă scuză ridicolă nu sunt înstare să facă pista de pe strada Drumul Cetăți pentru că te lovește TIR-ul pă măi habarniștilor tocmai pentru a nu te lovi TIR-ul se fac pistele pentru biciclete.

  • Cel mai potrivit loc pentru o pistă de biciclete adevărată este pe strada Drumul Cetății.

    Din nefericire pentru cetățenii Bistriței acuala administrație a orașului Bistrița nu a fost încă în stare să toarne nici măcar 1 m de asfalt pe pista de biciclete Drumul Cetății.

    Ar fi bine ca cei din primărie să facă o deplasare până în Olanda să vadă și ei pe unde și cum se fac pistele de biciclete.

    https://www.youtube.com/watch?v=7Ns_IUvGZ0U&fbclid=IwAR0xo1V3zTm1IRIlHAD7YQG_x0FQSAIKnljYGYasLNZjVUNC_gGWteEUNKA

    • @Monica,
      Nu este nevoie să levitezi pentru a ajunge pe pista de biciclete de pe Drumul Cetății fiindcă în proiectul Piste pentru Ciclism sunt prevăzute piste pe străzile Subcetate și Slavici si de aici mai departe. Eu și copiii mei și acum ruta Slavici și Subcetate o folosim pentru a ajunge pe Drumul Cetății, din nefericire trebuie să folosim trotuarul pentru a merge cu bicicletele pe aceste străzi findcă pe partea carosabilă a acelor străzi nu se poate circula cu bicicletele.

    • @ Monica,
      Deasemenea pentru a ajunge pe pista de biciclete de pe strada Drumul Cetății există pista de pe strada Drumul Dumitri Vechi. Din nefericirea legătura piste de biciclete de pe Drumul Dumitri Vechi cu pista de pe Colibiței este un fiasco deoarece în realitate pista de pe Colibiței este doar un trotuar și aceasta trebuie refăcută la standardele unei piste de biciclete reale.

    • @Monica În partea de jos a orașului conexiunea Pistei de Biciclete de pe strada Drumul Dumitri Vechi se va realiza prin i termediul pistei de biciclete de pe strada Sigmirul care deasemenea este prevăzută în unul din proiectele Pistelor de Ciclism din Bistrița.

    • Ajungem iar la propunerea mea. Parcări etajate(sub/supraterane, pe mai multe nivele, cu parcuri/locuri de joacă pentru copii /terenuri de sport – deasupra), astfel se pot înlătura autoturismele de pe marginea străzilor și se poate face loc pentru pietoni și cicliști. Sunt multe locuri goale/case particulare/centrale termice- unde se pot amenaja aceste parcări. Exemplu: o casă particulară care se vinde la un preț accesibil este lângă o parcare clasica, un spațiu verde și un loc de joacă pentru copii – cumulat acest spațiu ajunge pentru o parcare cum am menționat mai sus. Dar dacă sunt „investitori” care construiesc spații comerciale (cum se întâmplă lângă UBB) sau blocuri (cum se întâmplă pe Năsăudului) nu doar că nu se eliberează locurile, chiar se mai aglomerează. În cazul pieței Mihai Eminescu cumulat cu terenul din față de la Trezorerie și cel din față de la Policlinică dă o suprafață destul de mare în care se poate construi o astfel de parcare cu o suprafață verde generoasă deasupra. Putem pune și Bulevardul în ecuație cu o parcare după modelul săpăturilor pentru metrou. Și exemplele pot continua. Astfel se creează loc pentru pistele de biciclete și pentru trotuare, pentru spații verzi și locuri de joacă pentru copii, pentru terenuri de sport și activități outdoor. Altfel orașul este sufocat de mașini.

    • @ El,

      Majoritatea propunerilor tale sunt rezonabile însă ai o mare problemă în logică cea cu „casele particulare” . Noi am ieșit în strada în ’89 tocmai pentru a avea drept la propietatea noastră, pentru ca casele noastre să nu ne fie demolate așa cum făcea Ceaușescu.
      În concluzie o casă particulară are drept de prioritate asupra a tot ce este în jurul ei !!!!!!!!!!!!

    • Pt dl Biciclist,deci pana la urma la fiecare varianta exista un proiect,asa cum bine ati mentionat,sau vreun impediment.Deci lucrurile oricum nu sunt in regula.Eu sper sa citeasca cineva aceste comentarii ,poate iau in considerare ideile oamenilor de rand.Apoi ca si le aroga ca fiind ideile lor,asta e alta treaba:)…Dar macar sa nu mai vedem atatea asa zise proiecte neterminate sau facute de mântuiala.

    • @Monica,

      Dacă a vrea să fi sănătos și a nu polua cu mașina pe alți înseamnă a avea pofte atunci da Eu și Familia Mea avem pofte să circulăm cu bicicleta și avem pofte să fi SĂNĂTOȘI să nu ajungem așa rău ca toți unflați !

  • Sunt uni consilier locali care nu pot să meargă cu bicicleta și de aceea se opun pistelor de biciclete, este foarte urât din partea din partea lor că își permit să își bată joc de bicicliști.

  • Bistrița este un oraș foarte mic nu se justifică să circuli cu mașina.
    Pe lat poți să-l traversezi întrun sfert de oră mergnd lejer fluierând.

  • Unde dracu vedeti voi ca B-ta este un oras foarte mic?. Stiti cum era orasul nostru pana in 89 la revolutie.? Stiti ca in anii 2000 B-ta ocupa locul patru la viteza in care se construia ? Mergeti in dealul Jelnei sau pe Budac si aruncati o privire in zare si vedeti cam cat s-a extins orasul. Ce sa mai adaugam la cei care nu vad bine ? Pe toate vaile Sigmir, Jelna, Slatinita , Ghinda e plin de vile , case si viloace. Deci bistritenii nu o duc rau si fata de ce am prins eu si cei nascuti ca bistriteni adevarati, orasul a explodat. Nu mai vorbesc ce este spre Unirea pe Calea Moldovei. Nu stiti fratilor pe ce lume traiti, si in fond voi chiar nu realizati ca pericolele lumii mondene pline de COVIZI vine tocmai de la un oras aglomerat de dragul extinderii haotice. Nu aveti educatie ECO deloc. Priviti doar dintr-un singur punct de vedere AGLOMERATIA si in rest nu vedeti reportaje cu bucurestenii care fug ca dracu de tamaie de imbulzeala dar si prin Europa Franta, Elvetia unde comunitatile mici sunt cele mai fericite. Vreti fericire si liniste ? O sa o aveti doar pe lumea cealalta daca voi nu stiti sa v-o cautati.

  • @ Monica De aceea avem nevoie de pista de biciclete de pe strada Drumul Cetătii pentru a fi feriți de a fi loviți de mașini când mergem la muncă și pentru ca șoferi să nu facă pârnaie dacă noi suntem victime ale acidentelor de mașină. Dacă se va produce un acident grav de bicicletă pe această stradă pârnaie trebui să facă toți consilieri care se opun asfaltări acestei piste de biciclete.

  • Eu intreb simplu: unde a domnia legii promisa de Primarul Turc? Unde e europenitatea noii adminstratii fata de administratia ciumei rosii? Unde?

  • Biciclistule, motivul este ca administratia cea noua crede ca transportul pe bicicleta este o masura socialista. Adevaratul liberal merge cu masina, ca in America.

    • Pistele de biciclte se construiesc peste tot în Europa unde la conducere sunt liberali nu există niciun motiv ca la noi la Bistrița să fie altfel.

      Pistele de biciclete nu au nicio legătură cu socialismul.

      Dacă nu ești capabil să faci ceva bineînțeles că găsești o grămadă de scuze.

      Un șef de-al meu avea o vorbă ” Sunt numai două feluri de oameni cei ce reușesc și restul mulți cei ce caută scuze „

    • Fane, fusei sarcastic. Am dus la extrem un anumit timp de gandire care desfiinteaza tot ce nu vor ghertoii cu acuza de socialism.

    • @ Danpriciu
      OK Dane acum am înțeles avem aceași opinie.
      Unul din motivele pentru care majoritatea populației din America este SUPRAPONDERALĂ este faptul că folosesc automobilele în exces.

  • Trebuie să se înceapă ca în cazul unui acident să fie chemați în fața instanței nu numai soferul ci și primarul și consilieri locali care nu au vrut sau nu au putut să facă pistele de biciclete.

  • Biciclisti platiti taxe pe bicicleta si apoi emiteti pretenti ! Vreti totul moca avti o gandire comunista, drepturi egale fara investitie !

    • @Ion, Te faci că uiți că și noi bicicliști plătim o grămadă de taxe și impozite numai pe aerul respirat încă nu plătim taxe.
      Dar aici nu bani sunt problema bani deja alocați de la coana Europa care dorește să aibă orașe în care se poate respira ci neputința administrației Bistrițene în a realiza pistele pentru care Uniunea Europeană a dat banii aici mă refer și la pista Drumul Cetătii și la alte.

  • Să se facă parcarile Parck and Ride de la intrările în oraș pentru care există finațare europeană și o parte din problema parcărilor din Bistrița este rezolvată.

  • Puneti, marcajele si mergem sa zgariem masinile cu manerele de la frana de mana, mai crapam o oglinda, etc. 🙂
    Nici n-ar avea ce comenta, eventual sa ne plateasca daune!

  • Se construieste pista de ciclisti si pe Drumul Cetatii, din pacate doar de la Drumul Dumitrei Vechi pana la Rompetrol, caci tot vedeam ca intreaba lumea.Din primavara vor incepe lucrarile pe acel tronson

    • @ Dezvoltare
      Păi cine ia oprit să înceapă lucrările până acum ținând cont că pista pentru ciliști de pe strada Drumul Cetăți este atât de necesară ?!

  • La capatul pistei va asteapta Mita Biciclista cu rochia ridicata in cap. Stit cineva cine a fost Mita Biciclista si unde a trait ea ?

    • @veveritz
      Un biciclist pur sânge binențeles că știe cine a fost Mița Biciclista spre deosebire de tine.
      Ea a fost o distinsă doamnă care a introdus mersul pe bicicletă printre doamnele din lumea bună din București de aceea dânsa a ajuns o legendă în epoca respectivă, în acea epoca au fost compuse inclusi cântece în onoarea ei. Că cei din mahalale Bucureștene au parodiat câtecele acelea și la maneliști din Bistrița a ajuns doar versiunea aceasta a cântecelor aceasta nu-i știrbește cu nimic meritele distinctei doamne.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS