Social

Cum arăta un magazin de la țară în momentul unui control al Protecției Consumatorilor

O firmă care deține un magazin în mediul rural – în care se vindeau produse alimentare – a fost amendată de comisarii de la Protecția Consumatorilor cu 40.000 de lei pentru condițiile insalubre în care erau păstrate acestea, unele dintre ele fiind expirate.

”În data de 13.02.2024 Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bistrita-Năsăud a desfășurat o acțiune de control privind respectarea prevederilor legale în domeniul protecției consumatorilor la punctul de lucru al firmei din localitatea Viile Tecii.

În urma acțiunii de verificare comisarii CJPC Bistrița-Năsăud au identificat mai multe deficiențe, după cum urmează:

  • produse cu data durabilității minimale depășită;
  • comercializarea unor produse alimentare care nu erau însoțite de informații din care să rezulte data limită de consum;
  • depozitarea unor produse alimentare în condiții insalubre, respectiv rafturi improvizate sau utilizarea unor agregate frigorifice depășite ca durată de funcționalitate;
  • identificarea de excremente de rozătoare pe rafturi;
  • utilizarea unor vitrine frigorifice în care erau depozitate produse alimentare, aceste vitrine fiind insalubre, chederele prezentând depuneri de praf, grătare ruginite, cu vopseaua total exfoliată;
  • pavimentul și pereții magazinului, precum și a depozitului erau neigienizați, îmbâcsiți de praf, cu mucegai.
  • Incintele magazinului și depozitului unității vânzătoare nu erau aerisite, predominând un miros închis.

Ținând cont de neregulile constatate, echipa de control a aplicat 5 amenzi contravenționale în cuantum de 40.000 lei. Totodată, de la momentul efectuării controlului a fost oprită definitiv de la comercializare o cantitate însemnată de produse alimentare.

De asemenea, a fost dispusă măsura opririi temporare până la remedierea deficiențelor constatate pentru spațiile aferente magazinului”, a transmis CJPC Bistrița-Năsăud, care a furnizat și fotografiile ce însoțesc acest comunicat.

Etichete

4 comentarii

  • Magazinele din mediul rural – Viișoara, Reteag, Viile Tecii, Pinticu, etc., își adaptează oferta în funcție de clienți.
    Dacă aceștia sunt mulțumiți, de ce intervine Protecția Consumatorului?

    4
    27
    • PC intervine fiindca exista riscul ca acesti clienti sa se imbolnaveasca din cauza alimentelor depozitate in conditii insalubre. Ulterior acestia ajung la UPU si in urma unei anchete aflam ca oule au fost depozitate incorect. Magazinul este ulterior inchis, dar boborul face scandal fiindca „statul doarme” sau „doar la noi se poate asa ceva”.

      Dacă clientii sunt mulțumiți, de ce intervine ISU in procesul de autorizare a statiilor GPL?

      Statul trebuie sa faca si preventie, altfel cazul Crevedia se va repeta.

      24
      3
    • Pentru ca de multe ori clientul nu are habar in ce conditii sunt tinute produsele , plus sunt reguli stricte pentru depozitare si comercializare…. Dar daca tu esti multumit cumpara produsele dintr-un magazin ok, iar cand ajungi acasa depoziteaza-le in pod pana expira si se depune praful 🙂

      16
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS