Actualitate

Cum justifică primarul Crețu cedarea brandului orașului: La nivel de România, județul este Bistrița, nu Bistrița-Năsăud

Criticat de liberali pentru că a cedat cu prea mare ușurință brandul ”Bistrița – Poarta Transilvaniei” Consiliului Județean, primarul Ovidiu Crețu a declarat, în ultima ședință a Consiliului Local, că oricum, la nivel național se spune în mod frecvent ”județul Bistrița”, așa încât, în opinia edilului, orașul nu are de pierdut, ci de câștigat.

Consilierul PNL Ioan Peteleu a fost cel care a criticat ușurința cu care Primăria Bistrița a cedat Consiliului Județean identitatea orașului.

”Este trist că se întâmplă acest fenomen. În ultimii 4 ani, l-am observat cu atenție vizavi de toate solicitările CJ, anumite terenuri care să fie puse la dispoziția CJ. Iată că se confiscă identitatea municipiului Bistrița, identitate în care s-au investit bani de-a lungul timpului. Acest brand nu a fost scos din joben nici de domnul primar, nici de alții din anturajul dânsului. S-au plăti bani pentru crearea și înregistrarea lui. În opinia mea, acest lucru va crea o confuzie totală și municipiul Bistrița nu va mai avea o identitate. Municipiul tinde să fie preluat de CJ și în administrare, și în coordonare. Suntem printre puținele țări din Europa care mai au aceste structuri, consilii județene. Ar trebui desființate, dar iată că ar trebui desființată mai repede Primăria Bistrița, iar administrarea și coordonarea să se facă de CJ dacă tot le dăm totul pe tavă și gratis. Este vorba de înregistrarea unei mărci, nu de dreptul de utilizare. Nu e pur și simplu un act prin care le dăm dreptul să utilizeze Bistrița – Poarta Transilvaniei. Este trist că se întâmplă acest lucru, dar asta este, majoritatea va decide. Eu sunt clar împotriva acestui demers”, a spus Ioan Peteleu.

În replică, primarul Ovidiu Crețu a precizat: ”Știam că se se înregistrează la OSIM, dar rămâne și înregistrarea noastră. Faptul că există o relație foarte bună de colaborare între CJ și Municipiu eu cred că asta nu trebuie decât să ne bucure. Faptul că ei preiau brandul nostru asta pentru noi trebuie să fie o laudă. Înseamnă că am procedat foarte bine și spun că nu va fi diminuat, ci se va amplifica acest brand al nostru, mai ales că, cel puțin la nivel de (percepție în -n.r.) România, județul este Bistrița, nu Bistrița-Năsăud. Cert este că acest brand l-am obținut printr-un concurs de soluții. A fost aleasă propunerea făcută de domnul Bogdan Dănilă și am solicitat CJ să precizeze aceste lucruri la lansare și în alte ocazii. Faptul că folosește și CJ același brand nu cred că e o problemă care să diminueze poziția municipiului, dimpotrivă se întărește prin propagarea în mai multe sfere și medii a acestui slogan Poarta Transilvaniei”.

”Va fi o poartă cu mai multe intrări și ieșiri, neidentificabile, în sensul pe care-l spunea domnul primar, cu această colaborare între CJ și Municipiu, cu acest melanj în denumiri și mărci. Nu știu cum v-ați simți domnule primar dacă v-ar chema Crețu Peteleu sau pe mine Peteleu Crețu. Totuși, elementele de identificare creează o unicitate a unui fenomen, a unei zone. Va dispărea această unicitate, municipiul Bistrița nu va mai avea acest brand unic, a spus Ioan Peteleu.

”Exemplul dumneavoastră ar trebui să fie că mai sunt și alți Peteleu Ioan, dar nu înseamnă că sunteți același cu alt Peteleu Ioan din județul Vâlcea sau din alt județ, la fel cum știu că există alt Crețu Ovidiu în Japonia și nu mă deranjează acest lucru. Dimpotrivă”, a menționat primarul.

Și viceprimarul Cristian Niculae a ținut să-i dea o replică lui Ioan Peteleu: ”Observ că de foarte mult timp vă deranjează că există o colaborare între cele două instituții și o echipă politică care colaborează foarte bine și a adus proiecte foarte bune în oraș și mă refer la sala polivalentă nouă, la construirea noului stadion, la crearea utilităților pe Valea Ghinzii și asfaltarea drumului. Văd că vă deranjează, dar eu vă spun că tandemul Cristian Niculae-Radu Moldovan va aduce în continuare în Bistrița și pentru bistrițeni proiecte foarte bune și această colaborare va continua. Suntem pregătiți să facem lucruri foarte bune pentru Bistrița”.

”Nu mă deranjează colaborare. Din contră, o apreciez. În afară de proiecte aberante, nu m-am opus la alte proiecte. Mă deranjează faptul că averea municipiului Bistrița este dată cu prea mare ușurință pe tot felul de proiecte care unele nu vor fi duse la sfârșit niciodată. A se vedea parcarea de pe Bistricioarei. De opt ani ați ridicat-o la fileu. Nu s-a întâmplat nimic și nu se va întâmpla, ca și altele. Vizavi de Valea Ghinzii – Wonderland, nu m-am opus pentru crearea acelei infrastructuri de utilități, ci la alte aberații propuse în alte campanii electorale”, a adăugat Ioan Peteleu.

Consiliul Local a aprobat apoi cu votul majorității PSD-ALDE cedarea denumirii ”Poarta Transilvaniei” Consiliului Județean Bistrița-Năsăud care, în aceeași seară de joi, a făcut și lansarea noului brand al județului – ”Bistrița-Năsăud, Poarta Transilvaniei” – dovadă că lucrurile au fost aranjate din timp, votul fiind o simplă formalitate.

VEZI ȘI:

Etichete

8 comentarii

  • Lui Crețu nu i a păsat niciodată de acest oraș, cum să i pese acum când e cu bagajele făcute? Aroganța și nesimțirea lui au atins cote maxime. Oare va avea curajul să iasă printre oamenilor și să i privească în ochi atunci când nu va mai fi primar?

  • In conceptia pesedeului Bistrita este judet iar judetul Cluj este oras.
    Tatucul raducu vrea sa conďuca el tot. Se termina cu asfaltarea drumurilor comunale si nu mai are de munca. Plimbatul la receptia drumurilor si cu soborul de popi este principala activitate…. Aaaaa era sa uit … si crearea a 11 000 locuri de munca bine platite. Unde sunt aceste locuri de munca ramane un mister.

    • N-a fost creat acest brand tocmai pentru a fi folosit in diverse materiale de promovare ? Cu acceptul primăriei, desigur, respectând dreptul de proprietate intelectuală, ar trebui să-l poată folosi oricine. M-aș fi bucurat să văd că orașul Bistrița se promovează mai intens. Lăsați sectarismele astea și puneți mâna sa faceți ceva pentru oraș !

  • Doar la astea ne pricepem: lansări de branduri, festivaluri, dar de făcut ceva concret nu suntem în stare. Pe de altă parte, la ce ne trebuie un brand pt un județ cu turism inexistent, cine credeți că ar putea vizita județul, și mai ales pt ce? Dracula mai atrăgea câțiva fraieri, dar acum s-a închis hotelul, la Fosa de la Munte cine calcă odată, a doua oară stă acasă, la Figa mai vin de două ori pe an câțiva disperați din județele învecinate, în rest nimic.

  • Turismul si turistul in Bistrita Nasaud este aproape inexistent. Atunci pentru ce se face acest brand????? Mancati banii publici ca si Udrea cand era la turism. Pierdere de vreme si bani cheltuiti degeaba la fel ca si via transilvania. Se mai munceste prin primarie si la consiliu judetean????

  • Ma, io-s portarul.
    Vreti sa fiu portar la amandoi? Atunci sa-mi dublati salariul. Daca nu, nici musca nu intra pe poarta, sa va fie clar.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS