Actualitate

Cum se face accesul la ghișeele Primăriei Bistrița, în Prefectură și la oficiile poștale

Primăria Bistrița aduce la cunoştinţă publică faptul că, în conformitate cu prevederile HG, accesul persoanelor, cu excepția angajaților, în incintele instituţiilor publice, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public este permis doar celor care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care prezintă rezultatul negativ al unui test RT PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Primăria Bistriţa face apel către persoanele fizice și juridice care doresc să transmită solicitări să evite deplasarea la sediul instituţiei şi să facă acest lucru, ori de câte ori este posibil, prin intermediul adresei de poştă electronică primaria@municipiulbistrita.ro.

Primăria Bistrita oferă prin noua platformă web (www.primariabistrita.ro – secțiunea Servicii online sau www.e-bistrita.ro) un set de servicii electronice care vă pot ajuta să evitați deplasarea la sediile Primăriei, cum ar fi: depunerea declaraţiilor de impunere pentru clădiri, terenuri, mijloace de transport și panouri publicitare; plata taxelor și impozitelor locale, precum și a majorităţii obligaţiilor fiscale; eliberarea de certificate de atestare fiscală; programarea pentru radiere / evidență mijloace de transport; programarea pentru obţinerea actului de identitate; depunerea de petiții; consultarea stadiului unui document depus sau a eliberării actelor de urbanism.

”Unele din aceste servicii presupun autentificare, motiv pentru care vă rugăm să urmați procedura de obţinere online a contului și a parolei. Acest demers are loc o singură dată și vă va asigura accesul la toate serviciile online ale platformei. Autentificarea este o procedură simplă, explicitată prin tutorialele video postate pe canalul Youtube al instituţiei”, anunță municipalitatea.

Direcția de Asistență Socială din cadrul Primăriei Bistrița derulează activitatea de relații cu publicul cu respectarea noilor restricții.

La sediul din str. Dornei nr. 12, activitatea este organizată pe două grupuri țintă, astfel: 

  • persoanele nevaccinate vor fi deservite la ghișeul amenajat în aer liber, într-un spațiu amenajat cu acest scop în curtea instituției 
  • persoanele vaccinate vor fi deservite la ghișeul amenajat la parterul clădirii  

Activitatea de acordare a drepturilor pentru consumatorul vulnerabil, organizată la Palatul Culturii, va fi organizată astfel: 

  • persoanele nevaccinate vor fi deservite la ghișeul amenajat în aer liber pe terasa instituției 
  • persoanele vaccinate vor fi deservite la ghișeele amenajate în incinta clădirii

Accesul persoanelor în sediul Instituției Prefectului Bistrița-Năsăud se va realiza cu respectarea următoarelor condiții:

  • sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  • prezintă un rezultat negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 ore;
  • prezintă un rezultat negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 ore;
  • se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2.

În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind Covid-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada situațiilor prevăzute mai sus se face prin intermediul unui document pe suport hârtie sau în format electronic care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.

Prin excepție de la situațiile prevăzute:

  • este permis accesul persoanelor care au vârsta mai mica sau egală cu 12 ani și sunt însoțite de o persoană cu vârsta mai mare de 18 ani și care face dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la
    finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARSCoV-2;
  • este permis accesul la serviciile publice prestate în situații urgente și persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARSCoV-2.

Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte va deschide un flux separat destinat persoanelor care fac dovada situației urgente și va funcționa în intervalul orar 15:30-16:30.

Pentru persoanele care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2, activitatea de preluare și eliberare a documentelor din cadrul Biroului de Apostilă se va face la intrarea în instituție, de către persoana
desemnată în acest sens.

Poşta Română anunţă că permite accesul tuturor clienţilor săi în oficiile poştale, fără a solicita Certificatul verde şi că le asigură clienţilor săi acces total la serviciul universal în toate subunităţile poştale, în condiţii de siguranţă.

Toţi clienţii Poştei Române, care au probleme de rezolvat la oficiile poştale, pot intra în incinta subunităţilor fără a  prezenta certificatul verde.

Astfel, pensionarii şi părinţii pot să ridice pensiile şi alocaţiile aşa cum au făcut-o şi până acum.

2 comentarii

  • Accesul persoanelor, cu excepția angajaților..
    Ce? Ei nu sunt oameni? Ei nu pot fi purtători? Dacă intru în contact cu ei și iau virusul, cum e? Cei nevaccinati din instituții se testează în fiecare zi?
    Acolo ar fi trebuit începute vaccinările, nu ca acuma cei nevaccinati nu pot intra în instituție.. Prostii..
    Știați ca instituțiile astea ar trebui sa aibă ghișeu afară pentru persoanele nevaccinate??!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.