Recomandări Social

Cum va fi modernizat DJ 154 de la Sărata până la limita cu județul Mureș

În ședința Consiliului Județean Bistrița-Năsăud din 25 noiembrie vor fi aprobate documentațiile aferente modernizării DJ 154, km 17+000-51+720, Limită județ Mureș – Sărata – DN 17, pentru care a fost aprobată finanțare guvernamentală prin Programul ”Anghel Saligny”.

Valoarea totală a investiției se ridică la 142.410.312,26 lei.

DJ 154 se întinde pe 34,5 km și are următorul traseu: DN 17 – Sărata – Domnești – Mărișelu – Bârla – Șieu – Șieuț – Monor – lim. jud. Mureș.

Lucrări proiectate: structură rutieră mixtă pe toată lungimea drumului

Pe zonele pe care se păstrează împietruirea existentă:

  • 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
  • 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
  • 20 cm strat superior de fundație obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
  • min. 40 cm structură rutieră existentă;
    Pe sectoarele de drum pe care se va executa sistem rutier integral nou:
  • 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
  • 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
  • 20 cm strat superior de fundație obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
  • 25 cm strat fundație superior din piatră spartă împănată;
  • 30 cm strat de fundație inferior din blocaj din piatră brută;
  • Structura rutieră pe casete (acostamente consolidate și bandă de încadrare), stații de autobuz, parcări, supralărgiri:
  • 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
  • 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
  • 20 cm strat de baza obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
  • 30 cm strat de fundație din balast;

Principalii indicatori tehnico-economici:

  • lățimea părții carosabile: 6, m;
  • lățimea platformă drum 6,25-8 m;
  • suprafață carosabil, inclusiv acostamente și supralărgiri: 259.390,00 mp;
  • lucrări de terasamente;
  • lucrări de sistem rutier, inclusive pe casete, acostamente, supralărgiri, stații de autobuz, parcări, intersecții și drumuri laterale;
  • 22930 m de șanț de pământ;
  • 4070 m de șanț din beton;
  • 895 m de dren sub fund de șanț cu 14 cămine de dren și 7 evacuări transversale;
  • 4045 m decolmatări șanț existent;
  • 12905 m rigolă carosabilă;
  • 14395 m de trotuare;
  • 160 m de șanț din beton ranforsat (element prefabricat);
  • 290 m rigolă carosabilă ranforsată;
  • 1275 m fundație adâncită tip L he=1.9 m;
  • 160 m fundație adâncită tip L he=1.3 m;
  • 2080 m parapet tip N2;
  • 1475 m parapet tip H2;
  • 125 m parapet tip H3;
  • 785 m parapet pietonal;
  • 125 m zid de sprijin de rambleu, He= 3 m;
  • 160 de tuburi D=300 mm, L=6 m, în dreptul proprietăților;
  • 16 tuburi D=400 mm, L=6 m, în dreptul proprietăților;
  • 7 podețe tubulare d=600 mm;
  • 46 de podețe tubulare d=800 mm;
  • 10 podețe tubulare d=1000 mm;
  • 3 podețe tubulare d=1500 mm;
  • 4 podețe din table ondulată;
  • 3 poduri noi;
  • 5 reabilitări de poduri;
  • 8 podețe existente la care se execută reparații;
  • 50 de drumuri laterale amenajate cu structură rutieră nouă;
  • 40 de drumuri laterale pe care se așterne stratul de uzură;
  • marcaje rutiere longitudinale, transversal, indicatoare rutiere, borne kilometrice si hectometrice, inclusiv semnalizare rutieră orizontală și verticală provizorie pe durata execuției;
  • 2080 m parapet metalic de siguranță N2;
  • 1475 m parapet metalic de siguranță H2;
  • 125 m parapet metalic de siguranță H3;
  • 785 m parapet pietonal.

Modernizarea are undă verde de la Agenția pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud, deși trece prin două arii naturale protejate. ”În ceeea ce privește Râpa cu Păpuși” de la Domnești, în acea zonă am insistat să se lucreze cu grijă ca să nu afecteze aria naturală protejată, iar în ce privește aria naturală Șieu-Budac, acolo vor fi lucrări la pod și este nevoie ca doar în anumite perioade ale anului să lucreze acolo nu în perioadele de prohibiție”, spune directorul APM Sever Roman.

Etichete

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.