Actualitate

Cursuri de comunicare obligatorii pentru unii angajaţi ai Spitalului Judeţean de Urgenţă Bistriţa

Infirmierele şi asistenţii medicali care lucrează la Spitalul Judeţean de Urgenţă Bistriţa vor urma, obligatoriu, în 2019, cursuri de comunicare. Conducerea unităţii medicale a ajuns la concluzia că este cea mai bună soluţie pentru ca angajaţii să nu mai intre în conflicte cu pacienţii.

„Vor fi organizate cursuri de comunicare pentru întregul personal al Spitalului Judeţean de Urgenţă. Personalul auxiliar şi cel mediu sanitar vor participa în mod obligatoriu, iar pentru medici va fi un curs opţional. Însă, din discuţiile pe care le-a avut doamna director medical în comisiile medicale, toţi medicii sunt încântaţi şi vor să participe la ele. Şi eu am urmat astfel de cursuri de comunicare şi mi s-au părut de un real folos”, a spus Gabriel Lazany.

Spitalul Judeţean de Urgenţă Bistriţa nu este primul care ia o astfel de măsură. Conducerile unităţilor medicale din Timişoara, Bârlad, Târgovişte sau Botoşani au organizat deja astfel de stagii de pregătire pentru angajaţii lor, iar în cele private astfel de cursuri sunt la ordinea zilei.

Trainerii au transmis că informarea corectă a pacientului şi a aparţinătorilor este cheia spre o comunicare eficientă, astfel încât să nu apară situaţii tensionate.

15 comentarii

  • E amuzant articolul , pentru ca nu poti obliga pe nimeni sa participe la cursuri de comunicare . Oamenii in timpul lor liber fac ce vor iar in timpul serviciului au alte treburi , nu sa participe la astfel de cursuri . Trainerii trebuie sa faca si ei niste bani iar daca provin dintr-o firma apropiata PSD-ului , lucrurile sunt clare . Lazany urmeaza sa ceara de la CJ cateva miliarde pentru aceste cursuri de 2 lei , probabil in ianuarie 2019 . Lazany a devenit amuzant : „toti medicii sunt incantati si vor sa participe la ele ( cursurile lui peste prajit de comunicare ) „. Sa mori tu , Gabi !

  • Dovada ca este mare nevoie de cursuri de comunicare nu numai la servici publice se poate observa mereu si aici pe la comentari. Nu ma refer la ortografie, nationalismul, racism sau alte alea, ci pur si simplu de felul de exprimare si catalogizarea de omeni dupa tabera politica la care fac parte.

    Daca nu se va iesi din limbajul de divizare si dispret reciproc, nu o se vedem niciun progress. Si cu limbajul se creaza un climat in cazul asta ostil in loc de un dialog care duce la rezultate, intelegeri si respect reciproc.

    Mai mult, daca nici opozitia sa poate abtine sa foloseasca altceas metode de manipulare prin denigrerea automata, indiferent ce face oponentul de opinie, unde si cind vom vedea imbunatatire, de unde se luam exemple bune?

    Trebuie remarcat ca, de cind a venit dnl. Lazany la Spital, multe lucruri au fost imbunatatite. Pe mine nici nu ma intereseaza unde pune el stampila pe buletin de vot daca continua influenta pozitiva la locul lui de munca.

    • Heil SIKTIR !!!! Dar de limbajul gen Mu1e PSD sau „ciuma roșie” ce zici? Astea îți plac ?

  • E o idee bună dacă va reuşi să schimbe percepțiile şi fondul interacțiunilor între angajați şi public.
    Mai ales că la nivelul comunicării cu copiii e un alt univers.
    A.Eu personal aş sugera dlui Lazany să stabilească ceea ce englezii numesc „chart of values” , un index a valorilor la care angajații ar trebui să fie conştientizați şi sensibilizați după ce ar fi în grupuri mai mici de lucru întâlniți.
    În opinia mea pentru un spital aceste valori ar trebui să fie:
    1. Respect
    2. Empatie
    3. Profesionalism
    1. Respectul ar tebui să fie baza relațiilor cotidiene. Un Bună ziua cu un zâmbet dacă se poate pentru cei care vine pe picioarele lor..ar trebui să fie mandatoriu. Respectul trebuie specificat , să fie bidirecțional angajat-client dar şi client spital.
    2. Fără o doză de empatie cred că nu se poate funcționa într-un spital. Nu trebuie ca şi angajații să retrăiască situația pacienților şi nici invers clienții să se creadă regii spitalelor „eu vă plătesc” eu vă spun ce să faceți.
    3. Profesionalism păi aici trebuie explicate regulile de selecție, pericolele pentru pacient şi soluțiile. Trebuie raţionalizată situația. Aceiaşi situație, un pacient care a avut febră intensă 2 zile după o gripă şi acum s-a stabilizat pentru client necesită antibiotice urgent în capul lui dar poate pentru specialist doar odihnă. Oamenii vor soluții de tipul pilulei magice nu există. Însănătoşirea e un proces.

    B. Spitalul ar trebui să desemneze o persoană cu studii în resurse umane care să preia şi trateze plângerile clienților cu un mijloc de comunicare pe mail şi telefon între anumite ore. Care ar trata obiectiv, ar putea întâlni persoana şi echipa medicală, dacă e repetitivă situația, formula măsuri .Nu e obligatoriu ca şi plângerile să fie tratate de manager.

    • Pentru dislachei de serviciu:
      Dislikeurile din partea mea:
      n x n la puterea n , unde n număr natural, între 2 şi infinit minus ♡
      La Mulți Ani!
      PS.
      Ridic miza :
      Puteți aranja
      -1000000 dislike de dat asta?
      Lol.

    • Ptr. CC ,
      Super provocare !
      Dar oare nu ceri cam mult ?
      Stii ,ai grijă ce îți dorești, că poate ți se împlinește !
      An nou fericit și să auzim numai de bine.

    • Evoluez progresiv,
      nu poți cere totul de la viață :).
      Un An Bun şi aveți grijă de voi,
      Anul 2019 aşa cum se anunță nu o să fie uşor.

  • Discutie intre un membru al familiei si o asistenta, azi 31.12.2018, cu bilet de trimitere in mana, asteptand la sectia de internari de la medicina interna (inainte sa ajunga aici a fost plimbat prin spital intre internari si urgenta, ca toti voiau sa scape de el): „Dumneavoastra nu arati a om bolnav”, „Dar cum ar trebui sa arate un om bolnav?”, „Pai asa, doar cam pe jumatate viu”. Din pacate nu purta ecuson in momentul in care s-a intamplat asta. Nu vreau sa exprim ura, dar le-au marit salariile si unii dintre ei tot oameni de nimic au ramas. Puteti sa le oferiti cate cursuri doriti, pentru ca la cel mai important curs, acela de a fi om si de a avea „cei 7 ani de acasa” au lipsit si nu prea mai pot recupera.

    • A dracu bugetarii ăștia !!! Hai să închidem toate spitalele de stat să fie numai particulare unde puțini își permit să intre, școli la fel, administrație să nu mai existe ! Sau mai bine ar fi să vină la putere „meseriașii” guvernul băsescu-udrea cu boc, videanu, berceanu si toată CIUMA PORTOCALIE care e acum GALBENĂ și să le taie dracului salariile la jumătate paraziților ăștia de bugetari. Hai să desființăm statul român să rămână doar STATUL PARALEL SRI-DNA !

    • Mare dobitoc esti, am facut vreo referire politica in ce-am scris? Am fost de acord inca de la inceput cu cresterea salariilor in domeniul medical, dar ma asteptam ca acest fapt sa responsabilizeze angajatii. Hai sa facem altceva: sa nu mai contribui cu niciun leu din salariu la sanatate si nu mai calc veci in spitale de stat.

  • niste cursuri de comunicare cu impostorii de pe acest online nu ar strica. verzii se ofera sa le tina gratis .practicam ecologizarea constiintei si oferim cursuri de bune practici.

  • Pesedei, incepe Revelionul. Nu mai stati la tastatura ,puneti-va la masa si spuneti o rugaciune si sa dea Domnul sa nu mai auzim de guvernul vostru in 2019, iar marii hoti intretinuti de voi sa ajunga la beciul domnesc de la Periprava.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS