Actualitate

De-a lungul râului Bistrița ar putea fi amenajat un nou coridor de mobilitate urbană – ”Linia Albastră”

Consiliul Local Bistrița, care se va întruni în ședință în data de 27 august a.c. are pe ordinea de zi aprobarea Proiectului “Coridor de mobilitate durabilă aferent Râului Bistrița” pentru transport public, pietoni și bicicliști, care să conecteze zonele funcționale ale orașului și care ar putea beneficia de finanțare prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014 – 2020.

Potrivit proiectului, așa-numita ”Linie Albastră” ar urma să fie amenajată pe următorul traseu: DN17 – DJ154 (Sărata) – DC8G (Parc Industrial Bistrița Sud, str. Zăvoaie) – DJ173C (str. Mihai Viteazul) – str. Codrișor – DJ173 – DC8 – str. Valea Ghinzii – DN17 (Unirea) și ar interconecta zonele funcționale de pe malul stâng al râului Bistrița cu DN17 și cu zonele funcționale de pe malul drept al râului Bistrița.

Bugetul eligibil estimat total al investiției este de 29.750.000,00 euro cu TVA, majoritatea bani europeni. Conform proiectului, valoarea cofinanțării pentru realizarea documentaţiei tehnico-economice în cuantum de 2%, se va asigura din bugetul local al municipiului Bistrița pe anii 2020-2022.

Dacă va primi finanțare, Primăria Bistrița anunță că are în vedere:

  • Crearea unei noi linii de transport public cu bandă dedicată/prioritară, care să unească următoarele zone funcționale pe traseul coridorului de mobilitate: localitatea componentă Sărata, Parcul Industrial Bistrița Sud, noua zonă de dezvoltare Zăvoaie, zona de promenadă Codrișor, noua zonă de dezvoltare Valea Ghinzii, Complexul Wonderland și localitatea componentă Unirea.
  • Realizarea unui parc&ride în zona Unirea-Wonderland;
  • Modernizarea a două punți pietonale peste râul Bistrița care să unească zonele rezidențiale Ștefan cel Mare și Independenței Sud de zonele funcționale de pe traseul noului coridor de mobilitate, precum și extinderea infrastructurii pietonale pe noul coridor de mobilitate, inclusiv crearea unei noi punți pietonale care să unească Parcul Municipal de zona Codrișor;
  • Extinderea infrastructurii ciclistice pe întreg coridorul de mobilitate creat și racordarea acesteia la rețeaua realizată în exercițiul 2014-2020;
  • Modernizarea a 2 poduri peste râul Bistrița (DJ154 Sărata și str. Asfințitului – str. Aerodromului Unirea), pentru accesibilitatea benzii dedicate/prioritare transportului public, infrastructurii pietonale și cicliste, precum și crearea unui nou pod în zona Zăvoaie pentru conectarea optimă a noii linii de transport public la autobaza destinată autobuzelor electrice realizată prin POR 2014-2020 (Linia Verde);
  • Pregătirea infrastructurii pentru amplasarea de noi stații de transport public, pe traseul realizat (vor fi montate stații de transport smart solicitate spre finanțare pe AP2);
  • Asigurarea iluminatului public aferent infrastructurii pietonale și cicliste;
  • Achiziția de autobuze electrice care să funcționeze pe noua linie de transport public, inclusiv stații de încărcare electrice

Conform proiectului, pe ”Linia Albastră” vor rula 15 autobuze electrice, infrastructura pentru biciclete va avea 15 km (dublu sens); vor fi 17 stații de încărcare electrice; coridorul de mobilitate creat va avea cca. 18 km, iar infrastructura rutieră creată/ modernizată pentru funcționarea benzii dedicate/ prioritare noii linii de transport public de asemenea cca.15km.

Vor fi construite trei punți destinate infrastructurii pietonale/ cicliste și trei poduri necesare functionalizării proiectului, iluminatul va fi modernizat și vor fi amenajate 20 de stații inteligente de transport public.

În 5 august 2020, la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest, municipalitatea a depus deja fișa de proiect în vederea solicitării de finanțare prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014 – 2020.

Foto credit: Laurențiu Grec

19 comentarii

  • lINIA VERDE UNDE E? Aia era promisiunea pentru viceprimar de acum 4 ani. UNDE EEEEE???? VA INTREB? un cetatean

  • Domnu’ vieprimar PSD care te ascunzi in spatele acestei linii ANLASTRE de aceasta data, Linia VERDE?? despre ea ce ne mai povestitit? de 4 ani nu ati facut nimic! NIMIC
    De ce v-ar mai crede bistritenii?

  • Mergeti ma la pesti, nu ati facut nimic 12 ani si nici nu o sa faceti, pana ce nu pleaca tot psd ul si coruptia psd ista din primarie nu se va schimba nimic. Dragi bistriteni, sunt foarte convins ca de data asta vom reusi sa dam ciuma rosie afara din primarie.

  • Va fi total mirific să ne putem plimba printre groapa de gunoi și stația de epurare și pe năclăiala de pe strada Ghinzi strada pădurarului. ;o)

    • Mai usor cu amfetamina Ale(r)gatorule.
      Groapa de gunoi nu mai exista iar statia de epurare este peste H2o, langa pasarela si PetromV. Da, firul de apa trebuie valorificat dar nu pe varianta cretina a lui Cretu cu centura prin cimitire si 10 viaducte

  • bine, bine, linie verde avem, linie albastra avem (2 linii pe hartie in 12 ani). dar pe cand linia rosie? „linia ciumei rosii” care sa lege bistrita cu moscova.

  • Dacă nu sar fi opus niște bizoni această centură a orașului putea fi gata și astăzi circulam pe ea acum se încearcă realizarea ei prin alte progame care sunt aproao de expirare program operaținal 2014-2020, deja suntem în toamna anului 2020, dar unde nu este cap vai de picioare.

  • Tot o dam cu amenajarea raului Bistrita dar mai in jos de podul Budacului sunt 3 canale imense care se revarsa direct in rau, sunt la vedere atat ele cat si gunoiele si apa pestilentiala care se revarsa din ele, cu ele nu se face nimic din ce este normal dar vorbim de dezvoltare si o „linie albastra” pe langa o apa imputita !

  • Pentru ecologistul:
    Petiția prin care am scos în evidență încălcările legislative ale acestui traseu care în unele porțiuni se suprapune pe traseul variantei Ocolitoare 2 Sud inclusă în PUG Bistrița Regulament UTR nr. 20,15,34,33 a fost înregistrată la Primăria Bistrița sub nr. 59244/24.08.2020.
    Acolo am formulat și următoarea glumă ( care este posibil a deveni realitate )
    În spatele stadionulul Jean Pădureanu, pe malul stâng al râului Bistrița, dacă și acest proiect ar fi adoptat, este necesar un indicator cu mențiunea:
    ,, TOȚI PARTICIPANȚII LA TRAFIC ( PIETONI;CICLIȘTI; CĂLĂTORI AUTOBUZE ) DE PE LINIA ALBASTRĂ, VOR AVEA ÎN DOTARE COSTUME DE BAIE PENTRU UN SALT ÎN RÂUL BISTRIȚA ÎNTRUCÂT DE PE LINIA ROȘIE ( VARIANTA OCOLITOARE 2 SUD ) DIN PĂDUREA CODRIȘOR COBOARĂ TIRURILE,
    SCAPĂ CINE POATE.”
    Am formulat această glumă constantând înființarea LINIILOR în Bistrița:
    – Linia Verde probabil pentru PER, VERZI, UDMR
    – Linia Albastră probabil pentru PNL
    – Rămâne LINIA ROȘIE cea prin Pădurea Codrișor probabil PSD.
    Așa că stimabile – Ecologistul – mai sunt și cetățeni care se implică pentru binele comunitar, dar cu regret, încă sunt și din ei ce nu au verticalitate, curajul de a-și asuma propriile opinii, scriu în anonimat, doar să-și satisfacă propriile constatări, rețineri, pe care le tot repetă ca PAPAGALII.

  • Proiecte de campanie electorală.
    De ce nu le-au făcut până acuma..??? Banii europeni au fost din 2014 până în 2020.
    Poate în peripoada următoare de finanțare, asta înseamnă peste vreo 3-4 ani.
    Așa că lăsți-l pentru campania electorală viitoare.

  • Pe strada Mihai Viteazu se poate amenaja o zona de plimbări cu barca. Chiar și după 10 ani de la ultima „modernizare” a rețelei de canalizare la fiecare ploaie se poate ieși cu barca. Acesta ar fi un proiect mult mai fezabil decât linia albastra. Ce zici domnule „wanabe”?

    • Datorită gheografiei terenului și configurației solului todeauna arealul de acolo și de pe strada Ghinzi vor fi expuse riscului la inundații și infiltraților de apă. Asta se vede foarte bine între strand și podul Jelnei unde dealul este rupt de ape.

  • Pune domnule un semafor de trecere la calea ferata in Livezile , ca sa vezi linia rapida de pe singurul drum ce leaga Moldova de Bistrita , sunt ambutiaje la iesire din Unirea pana in Livezile bara in bara….

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.