„Sunt foarte mulţi profesori carte propun să ne gândim la examenul de bacalaureat ca la un examen care trebuie să fie diferenţiat pe grade de dificultate. Ne putem gândi şi putem face acest lucru dacă şi din dezbaterile dumneavoastră o să rezulte susţinere pentru o asemenea idee. Putem să facem acest lucru chiar de anul viitor pentru că ordonanţa care modifica, în 2010, examenul de bacalaureat în formula în care el s-a susţinut anul acesta, se află la Comisia de învăţământ a Senatului care e cameră decizională, deci am putea să facem această modificare rapid în aşa fel încât să o putem anunţa la începutul anului”, a spus ministrul.
Ecaterina Andronescu a atras însă atenţia că, dacă se va merge pe o astfel de idee, cei care vor urma un anumit tip de bacalaureat vor avea şi restricţii privind ruta profesională.
„Dacă convenim pe o asemenea idee şi dacă din dezbaterea publică rezultă că opţiunea majoritară este pentru asemenea idee a unui bacalaureat diferenţiat trebuie să spunem foarte deschis că nu toate formele de bacalaureat trebuie să creeze aceleaşi drepturi. Cine se înscrie pe un anumit nivel de bacalaureat va avea dreptul de opţiune pentru orice traseu ulterior examenului de bacalaureat, dar cine se înscrie la un alt nivel probabil că va avea restricţii în ce priveşte ruta profesională ulterioară”, a spus ea.
Ministrul a declarat că deşi opţiunea este a elevului şi că el va fi cel care va decide cu familia lui ce examen va da, profesorii îi vor sta aproape şi îl vor sfătui.
„Ei trebuie să decidă care este nivelul de bacalaureat pe care îl vor dori”, a declarat ea.
Ecaterina Andronescu le-a prezentat directorilor de şcoli o situaţie comparativă a rezultatelor obţinute la bacalaureat de elevi în 2011 şi în 2012 şi a făcut o analiză a acestora.
„Rezultatele promoţiei de anul acesta sunt mai fireşti, mai normale, şi ca procent de promovare, şi ca pondere a mediilor. Deja ne-am ridicat cu mediile, iar când ne vom uita la procentul promovare, o să vedeţi că el se separă net între filiera tehnologică şi, de asemenea, se separă net între promoţia de anul acesta şi cele anterioare. Rezultatele filierei teoretice sunt normale, ca să nu spunem mulţumitoare, media de promovare se duce peste 82%. E o rată de promovare cel puţin bună”, a spus ea.
Ministrul a spus că, la filiera tehnologică, rezultatele sunt mult mai slabe, promovabilitatea nu trece de 25%, ceea ce arată „o polarizare extraordinar de mare” între învăţământul din liceele teoretice şi cel din liceele tehnologice.
„Problemele cele mai mari pe care le avem în învăţământul liceal le avem în liceele tehnologice. Trebuie să ne concentrăm atenţia să vedem care sunt cauzele şi să găsim soluţii ca să remediem situaţia”, a spus ea.
Ministrul a spus că directorii liceelor tehnologice din Bucureşti invocă numărul mare de module de pregătite tehnologică, dar şi domenii de specializare care sunt inadecvate în raport cu piaţa muncii.
„Va trebui ca, în anul care urmează, să ne concentrăm pe liceele tehnologice şi să facem din ele ceea ce trebuie să facem. Să le racordăm la piaţa muncii şi să încercăm să ne ocupăm de pregătirea lor să nu înregistrăm la bacalaureat rezultatele proaste pe care le avem acum”, a spus Andronescu.
Ministrul a spus că, la liceele tehnologice, promovarea din promoţiile anterioare înregistrează un procent de circa 15%.
Pe urma tot bacalaureat sa cheama? Indiferent de nivel de dificultate?
Mai simplu si la costuri reduse, ar putea doctorate direct date sau vindute la nastere la parinti, eventual si la diferite costuri daca ei vor doctorat la medicina (mai scump) sau doctorat cum are Ponta (gratis) si pe urma dezfintati scolile complet. Sa treca copii dupa ce pot umbla pe doua piciore direct sa depune CV la guvern. Cum arata oricum nivelul cam acollo sa afla 🙂
De ce sa mai invatam ceva daca pe urma sint modificate grilele in asa fel ca toata lumea reuseste. Stirile in legatura cu zicereala doamnei Andronescu nu pot fi di cit satira. Oare are contract cu Academia Catavencu?
nu are ,ca nu are umor