Actualitate

De ce au mutat directorii de şcoli din judeţ nisipul cu linguriţa dintr-o găleată într-o cutie

FOTO Experiment inedit la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud. Directorii de şcoli au primit la intrarea în sala de şedinţe a ISJ câte o linguriţă din plastic pe care au utilizat-o într-un experiment propus de inspectorul Simona Konradi. Ea le-a cerut să mute nisipul dintr-o găleată într-o cutie de carton.

După ce au făcut lucrul acesta cu inspectorul şcolar general Camelia Tabără în frunte, ei au aflat şi semnificaţia gestului pe care l-au făcut. Totul a pornit de la un text scris de Amos Oz, scriitor şi jurnalist.

ISJ experiment 1 lingurita 2 lingurita 3 lingurita 4

În cartea „Cum să lecuieşti un fanatic”, el a scris: „Cred că, atunci când asistați la o catastrofă – o explozie, să zicem –, există doar trei opțiuni principale. Prima: să o luați la goană cât va țin picioarele, iar cei care nu pot fugi n-au decât să ardă. A doua: să-i trimiteți o scrisoare foarte indignată editorului ziarului dumneavoastră, cerând ca vinovații să fie dați afară din serviciu. Sau să organizați o manifestație. A treia: să aduceți o găleată cu apă și să o aruncați peste foc, și dacă nu aveți găleata să aduceți un pahar, și dacă nu aveți pahar să aduceți o linguriță – tot omul are o linguriță. Da, știu că o linguriță e mică, iar focul e imens, dar suntem milioane de oameni, și fiecare are o linguriță. Ei bine, aș vrea să fondez Ordinul Linguriței. Mi-ar plăcea că aceia care îmi împărtășesc atitudinea – nu fuga, nu scrisoarea, ci lingurița – să poarte întotdeauna la rever o linguriță, că să știm că suntem în aceeași mișcare, în aceeași frăție, în același ordin, Ordinul Linguriței. Această este filozofia mea, într-un cuvânt – sau într-o linguriță, cu voia dumneavoastră.“

Apoi, Simona Kondradi a răsturnat nisipul din cutie, iar pe fundul acesteia a rămas scris un mesaj. Simona Konradi

„Şi nouă ni s-a părut un mesaj de gând bun sau realist la început de an. Suntem conştienţi că sistemul de învăţământ are nenumărate probleme, suntem, de asemenea conştienţi, că salturi spectaculoase nu vom reuşi niciodată, dar suntem mulţi, de bună credinţă, şi dacă vom acţiona cu toţii într-un anume fel, în acelaşi fel, în aceeaşi direcţie, cu siguranţă în învăţământul bistriţean se vor înfăptui lucruri bune. Acesta a fost mesajul nostru de început de an şi de început de proiect de dezvoltare instituţională pe care sperăm să-l ducem până la capăt”, a tradus inspectorul şcolar general Camelia Tabără sensul experimentului care i-a amuzat pe directori, dar în acelaşi timp le-a dat şi de gândit.

8 comentarii

    • Cu sentimentalisme de felul ăsta nu se rezolvă nimic! Nu de „mesaje” are nevoie învățământul, ci de o finanțare corectă, de depolitizare, de manuale corespunzătoare la gimnaziu etc. Că mută Tabără nisipul din găleată în cutie, nu ne încălzește cu nimic, mi se pare chiar jenant să vii cu astfel de copilării în fața dascălilor! Dar Tabără nu mai trăiește de mult timp cu picioarele pe pământ, e atât de profund îndoctrinată încât trăieşte într-un univers paralel, ca toți parveniții politici.

  • Ce mod frumos de manipulare!
    Ce frumos s-au încolonat ”cobaii”, să mute ”rahatul” cu lingurița!
    Domnilor și doamnelor directori, v-ați pierdut simțul penibilului?
    Nu observă nimeni că ”partidul e în toate”? Jenant …
    Parcă vă văd, la următoarea întâlnire, cum vă puneți lingurițele cu voi! Unii o să-și ia polonicul ca să demonstreze cât ”rahat” pot muta!
    Greață veșnică, domnilor și doamnelor!

    • Simtul penibilului nu cred ca l-au avut vreodata. Cum sa nu faca ce li se cere, ca doar au fost numiti politic, nu dupa merite, asa ca fac orice pentru a se mentine pe post?!
      Cat despre ideea inspectoarei, numai potrivita nu a fost pentru a ilustra sugestia lui Amos Oz. Care e utilitatea golirii unei galeti cu nisip cu lingurinta, cand o poti goli foarte usor prin inclinare/rasturnare? Apa si incendiul sunt sugestive si compatibile, dar nisipul -galeata-cutia … o prostie.

  • Eu am o mâță, mâța are lădița ei cu nisip, iar după ce își face nevoile, ghiciți ce face! Surpriză: acoperă ”răhățelul” cu nisip… și astfel ”răhățelul” nu miroase urât.
    P.S. Cred că la fel este și situația din învățământ: din păcate … e doar ”răhățel” pe care unii îl acoperă cu nisip. Să aveți spor la ”treabă” stimați inspectori și directori!…

  • Infantilism. Nu doar la executanti, ci si la autor. Daca o suta de mii de oameni se reped cu cate o lingurita de apa la un incendiu, o sa rezulte o inghesuiala, nu un incendiu stins.

    N-ar fi mai bine sa puneti tunurile cu apa pe invatamant?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.