Actualitate

De ce candidează la Senat fostul inspector şcolar general Mihai Mureşan

Profesorul Mihai Mureşan, care a condus Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud în timpul guvernării PNL şi a mai deţinut şi funcţia de inspector general-adjunct în timpul USL, aflat acum pe lista liberalilor pentru Senat, şi-a motivat prezenţa pe lista de candidaţi a partidului prin aceea că învăţământul are nevoie de legi clare şi nu de „petice”, cum s-a întâmplat până acum.

„Am în spate o carieră didactică de 33 de ani. În aceşti ani, am avut o serie întreagă de funcţii în administraţia specifică sistemului de învăţământ şi pot spune că ştiu foarte bine, mai mult decât la detaliu, care sunt cele mai mari neajunsuri ale sistemului. Timp de 27 de ani, am peticit sistemul de învăţământ în aşa fel încât în momentul de faţă nu îl mai vedem din cauza peticilor. Niciodată nu vom putea da acestei ţări un sistem educaţional care să corespundă realităţilor din acest moment decât dacă îl vom proiecta în toate componentele lui de la început şi adapta la ce trăim în zilele noastre. Asta cred că ar trebui să facă acele comisii de specialitate din Parlamentul României. Mai precis, este vorba de un statut foarte clar al cadrului didactic care să îl repună în locul pe care îl merită în societatea românească, mă refer la un anumit grad de autonomie în sistemul preuniversitar. În zilele noastre este în continuare valabil acel principiu al centralismului care a marcat, în anii comunismului, sistemul de învăţământ. Mai e vorba şi de finanţare. Dacă ţinem cont de finanţarea per elev a unităţilor şcolare şi o să adunăm sumele care intră în judeţ şi le vom compara cu ce se cheltuie într-un an, vom vedea că suntem, de departe, într-o discordanţă flagrantă. Este necorespunzător acest sistem de finanţare. Trebuie intrat în cele mai mari profunzimi pentru a pune lucrurile la punct”, a spus Mihai Mureşan.

Fostul inspector general s-a ferit şi la resursa umană din învăţământ: „În acest moment suntem într-o situaţie mai mult decât delicată. Pe de-o parte nu avem decât fracţiuni de catedre în zeci de şcoli şi, pe de altă parte, nici măcar pe acestea nu are cine să le ocupe. Cei care totuşi le ocupă sunt, într-o primă fază, cei care cad la diferite examene ca ulterior, din lipsă de cadre, să îi aducem toamna înapoi şi să îi încadrăm. Sunt foarte multe alte neajunsuri. Este nevoie de acte normative coerente şi care să fie adaptate la cerinţele din acest moment ale ţării noastre. Acestea sunt gândurile şi ideile care pe mine mă fac să fiu prezent pe această listă să încerc să militez atât se poate pentru realizarea acestor deziderate”.

9 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.