Actualitate Recomandări

De ce lucrările la Podul Berăriei nu merg conform așteptărilor

(FOTO) Primarul Ovidiu Crețu a spus că lucrările la Podul Berăriei nu merg așa cum se aștepta: ”Sper să se miște mai repede, altfel riscăm să îl deschidem cu întârziere”.

”La Aiud s-au realizat cofraje speciale pentru grinzi și săptămâna trecută s-a turnat primul tronson. Constructorul nu a mai lucrat cu astfel de grinzi până acum. Am dorit o arhitectură mai specială și este mai greu de realizat, a durat și turnarea grinzilor la Aiud”, a explicat Crețu.

1 podul berariei dec 15 2 podul berariei dec 15 3 podul berariei dec 15 4 podul berariei dec 15

Lucrările de execuţie a Podului Berăriei, care au început în luna martie a.c., sunt realizate de SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca. Valoarea totală a investiţiei este de 4.889.838,98 lei, iar finanţarea se face din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop. Termenul de realizare este de 18 luni, septembrie 2016 fiind perioada estimată pentru inaugurare.

Podul va avea o lungime totală de 39,93 m. Lungimea suprastructurii: 37 m. Lăţimea părţii carosabile: 7,80 m. Lăţimea trotuarelor: 4,06 m. Lăţimea totală a podului: 12,36 m. Oblicitate: 70 de grade. Podul va avea o pantă de 2%. Noul pod este dimensionat pentru clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A30 şi vehicule speciale pe pneuri V80. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 m cu două trotuare de câte 1,50 m lăţime fiecare. Podul nou se va construi cu o singură deschidere de 37 m pe 5 grinzi casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat cu armătură postîntinsă. Placa de beton susţine zona carosabilă cu lăţimea de 7,80 m, şi cele două trotuare pietonale de 1,50 m delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă, şi parapet metalic pietonal de 0,25 m lăţime spre exterior. Grinzile casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat sunt dispuse la 2,20 m distanţă interax. Accesul pe pod dinspre strada Petru Maior se va face prin construcţia unui sens giratoriu cu două benzi de circulaţie. Accesul spre zona Zăvoaie se va face doar prin drumul principal, care cuprinde două benzi carosabile, cu o lăţime de 3 m fiecare. Proiectarea acestui drum face posibilă legătura rutieră dintre strada Petru Maior şi zona Zăvoaie.

5 podul berariei dec 15 6 podul berariei dec 15 7 podul berariei dec 15 8 podul berariei dec 15

Până la finalizarea podului se va amenaja și strada Faleză, situată în zona Zăvoaie pe malul stâng al râului Bistrița. Str. Faleză începe din str. Zăvoaie, perpendiculară pe aceasta şi paralelă cu râul Bistriţa până la Podul Berăriei care va asigura legătura cu str. Libertății.

În această primăvară, primarul Ovidiu Crețu spunea că municipalitatea nu poate începe discuţii şi proceduri de expropriere pentru amenajarea unei străzi în zona Podului Berăriei deoarece ar dura prea mult, plus că proprietarii au spus clar că nu vor să cedeze teren, singura soluţie rămânând strada Faleză, care va fi modernizată: ”Asfaltarea şi reabilitarea străzii Faleză se va încheia odată cu finalizarea Podului Berăriei, adică undeva în vara anului viitor”.

Ce prevede proiectul: se va respecta ampriza existenta a străzii, fără a afecta limitele de proprietate și fără a fi necesare demolări sau exproprieri; pentru carosabil se vor prevedea 2 benzi de circulație, de min. 3 m lățime; trotuare se vor realiza astfel: unul pe partea cu casele respectând lățimea minimă prevăzută de normativele în vigoare și unul ca alee de promenadă pe valul de apărare contra inundațiilor existent pe mal; elementele geometrice se vor modifica atât în profil longitudinal astfel încât să asigure legătura cu rampa de acces a Podului Berăriei în construcție la această dată, cât și în profil transversal să fie în conformitate cu prevederile tehnice în vigoare ținând cont de cotele impuse din teren, punctele de cota obligata existente la accesul în curţile riveranilor și cotele valului de apărare contra inundațiilor existent pe mal; ținând cont de diferența de nivel între terenul natural și cota suprastructurii podului de 4,8 m și de faptul că nu se pot afecta proprietățile, se va proiecta un zid de sprijin și elemente de siguranță a circulației rutiere pe zona rampelor de acces la pod; în cazul în care nu se poate asigura lățimea propusă, se va lua din valul de apărare contra inundațiilor existent pe mal realizând protecția acestuia cu zid de sprijin; se vor asigura accesele la proprietatile situate pe partea stângă a străzii; se vor realiza intersecțiile cu străzile adiacente conform normativelor în vigoare; dimensionarea sistemului rutier se va face ținând cont de caracteristicile traficului pentru o perioada de perspectivă de min. 15 ani, conform reglementărilor legale; pentru sistemul rutier se vor utiliza soluţiile şi materialele cele mai eficiente din punct de vedere economic și existente în zonă (îmbrăcăminte asfaltică); trotuarele în zona trecerilor de pietoni vor fi amenajate astfel încât să poată fi utilizate de către persoanele cu handicap; este necesară proiectarea canalizării menajere și racordurile la locatari până la limita de proprietate; proiectarea iluminatului public, cu reţea electrică care se va proiecta în cablu subteran pozat de preferinţă în spaţiul verde sau trotuar.

7 comentarii

  • Daca la un rahat de pod se lalaieste atata, inchipuiti-va ce se va intampla in centrul orasului in PIATA CENTRALA pe 2ha, unde primarul- vrea sa modernizeze (BETONEZE) intreg perimetru. Sau in PARCUL EMINESCU unde se va face o imensa groapa si se va scoate mii de mc. de pamant pt. acea parcare subterana. Inchipiti-va cum se va desfasura traficul in zona cea mai aglomerata de pe B-dul REPUBLICII. Dar primarul are o vorba si ne duce cu zaharelu. …..cica .citez( NU POTI MANCA OMLETA, DACA NU SPARGI OUALE) Interesant NU ? Da ce ne facem cu cei care au totusi alergie la ouale lui Cretu ?

  • Lucrarile nu merg conform asteptarilor pentru ca antreprenorul a platit pentru asta. A platit pentru ca nu poate respecta graficul de executie din oferta!!! E simplu.

  • …și nici nu poți face baie fără să te uzi. Domnule ecologist, lăsați în grija electroratului pe domnul Crețu. Dacă dvs și încă 10 vociferați, nu înseamnă că noi ceilalți nu apreciem realizările mărețe din epoca Crețu. Vom vedea la alegeri, nu trebuie să tot bateți aici apa în piuă, știm noi ce avem de făcut. Sper să vă demoleze casa construită ilegal.

  • Country Man . sper ca nu ti-ai facut o preocupare sa joci ping- pong cu mine. Nu o sa-ti mai raspund pt. ca esti un nimeni. Un nimeni ca nu te semnezi. Deci nu existi numai in inchipuirea ta. Stai jos . nota doi pt. lipsa de caracter si curaj.

  • Si inca una tov. contry man, sa te fac si mai burzuliu. Inca nu s-o nascut ala in ROMANIA sa aiba curajul sa-mi calce proprietatea sfanta ramasa de la tatal meu. Totul este in degetul meu si este perfect legal. Statul si primaria este ilegala bagata in CF-ul meu. Vine incet ziua scadentei . Sunt foarte bine ancorat pe acest aspect. Dormi linistit.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS