Politică

De ce nu a vrut Doina Pană să semneze memoriul privind Autostrada Nordului în varianta PNL

Deputatul PSD Doina Pană, care a semnat, ”fără tentă demagogică”, alături de ceilalţi parlamentari PSD din judeţ memoriul ”plecat de la instituţii ale statului” privind Autostrada Nordului, a explicat de ce nu a vrut să-şi pună semnătura pe documentul pe care i l-a adus copreşedintele PNL BN, Ioan Oltean.

”Am semnat o hârtie oficială, fără tentă demagogică, plecată de la instituţii ale statului apropo de încercarea privind autostrada Satu Mare – Suceava. Cei de la PNL au făcut gălăgie că noi, parlamentarii PSD, n-am vrut să semnăm. Să vă spun modul în care dumnealor ne-au cerut să semnăm. În timpul unei şedinţe la Camera Deputaţilor, domnul Oltean a avenit la mine cu o hârtie, în a cărei expunere de motive se spunea: ”parlamentarii PNL şi din celelalte partide din cele cinci judeţe”. I-am spus foarte clar că noi nu putem intra la ”şi alţii”, să se facă o hârtie fără nimic demagogic, în care să se spună simplu ”parlamentarii din cele cinci judeţe împreună cu instituţiile statului”, să revină cu hârtia modificată şi o semnez cu plăcere. N-a mai revenit. Apoi am văzut declaraţii că noi am refuzat. Nu, noi am semnat memoriul”, a spus Doina Pană.

Parlamentarii liberali ai judeţului au declanşat proiectul ”Vrem Autostrada Nordului!” (Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava), pentru a determina Guvernul să o introducă în Master Plan în urma unei ”presiuni publice” din partea reprezentanţilor tuturor celor cinci judeţe şi a societăţii civile. Instituţia Prefectului, Consiliul Judeţean şi Camera de Comerţ şi Industrie au organizat o dezbatere publică privind reintroducerea în Master Planul de Transport a autostrăzii Petea – Satu Mare – Baia Mare – Mireşu Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, care făcea parte din Planul de amenajare a teritoriului naţional aprobat prin lege în 2006, dezbatere finalizată cu redactarea unui memoriu către Guvern.

Guvernul a aprobat Master Planul de Transport, pentru a fi trimis la Comisia Europeană. La sectorul rutier, judeţul Bistriţa-Năsăud figurează cu un drum expres Dej – Bistriţa, care trece prin Beclean, cu o lungime totală de 56 km, costurile fiind estimate la 206,3 milioane euro, şi cu două drumuri Trans Regio: Sărăţel – Reghin – Târgu Mureş (78 km, 44 milioane euro fără TVA) şi Suceava – Vatra Dornei – Bistriţa (178 km, 124,9 milioane euro fără TVA). La capitolul variante ocolitoare, prima pe listă este cea a Bistriţei: 14,59 km, 37,8 milioane euro fără TVA. Nu lipseşte nici varianta ocolitoare a Becleanului (6 km, 16,2 milioane euro). În sectorul feroviar sunt prinse reabilitarea căilor ferate pe tronsoanele Cluj-Napoca – Dej – Beclean (83 km) şi Beclean – Ilva Mică – Vatra Dornei – Suceava (239 km), proiecte estimate la 2.581.000 euro.

Etichete

6 comentarii

  • orgoliul nu a lasato sa semneze sa-i fie rusine cind a cersit voturi nu a avut rusine ce conteaza judetul O RUSINE PT JUDET

  • Mi se pare si normal sa nu semnezi un act demagogic, menit sa aduca capital electoral PNL-ului. Dovada sta faptul ca Autostrada Nordului nu apare ca obiectiv de investitie in programul de guvernare, recent, redactat de catre PNL.

  • De ce nu a vrut Doina Pană să semneze memoriul privind Autostrada Nordului în varianta PNL? Pentru simplu motiv, ca e PSD-ista ! Astia n-au optiuni personale, ci doar de turma. Or, turmelor pentru transhumanţă nu le trebuie autostrazi ci, cel mult cărărui. Mai era unul, ii zice Băsescu, …nici ăsta nu avea nevoie de autostrăzi încă de pe când era ministrul (culmea) transporturilor. Toţi ăştia îşi găsesc destinaţia până la urmă: ghena istoriei în cel mai bun caz.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.