Social

De ce s-a împiedicat reabilitarea DN 17 C şi D

Reabilitarea Drumurilor Naţionale 17 C şi D, lucrarea care trebuia să înceapă în primăvara acestui an, s-a împiedicat de un sit arheologic situat pe teritoriul comunei Chiuza, spune preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Radu Moldovan, care trece la capitolul „neîmpliniri” ale mandatului său situaţia celor două drumuri.

„Regret că nu am putut face în acest mandat modernizarea DN 17 C şi D, dar sunt lucruri care nu ţin de mine. Am făcut tot lobby-ul necesar, am insistat pe lângă toţi factorii de decizie să rezolvăm cele două drumuri vitale pentru Bistriţa-Năsăud. Reamintesc că atunci când am început să ne interesăm de acest subiect nu erau nici măcar studii de prefezabilitate, iar procedurile şi birocraţia la CNADR şi la Ministerul Transporturilor sunt foarte greioaie. În prima fază, au fost studiile de fezabilitate, apoi procedurile lungi de atribuire a documentaţiilor tehnice s-au terminat anul trecut, a durat licitaţia, în toamna anului trecut s-au semnat contractele de execuţie, dar aşa cum e în România, înţeleg că în zona Chiuza e ceva sit pe acolo, trebuia făcute studii de impact şi avize de mediu speciale. Lucrurile sunt în fază finală de autorizare. Bucuria mea e că au fost rebugetate lucrările şi pentru acest an pe cele două prime tronsoane. Îmi doresc foarte mult ca la rectificare să se scoată la licitaţie şi următoarele tronsoane. Acesta este regretul pe care îl am că, în mandatul meu, nu sunt modernizate şi cele două drumuri naţionale, dar încă o dată precizez că nu ţine lucrul acesta de CJ”, a spus preşedintele CJ, Radu Moldovan.


Situl arheologic Săsarm – Valea Slatina se află la 1 km nord-est de satul Săsărm şi la 2 km vest de comuna Chiuza. Situl se află în zona „Valea Slatina”, situată la poalele de nord-est ale „Dealului Săsarmului”. Urme de construcţii şi amenajări din lemn se observă şi în partea de sud a sitului, în albia şi în malul drept. Aici se remarcã urmele unei galerii care se prezintã sub forma a douã şiruri paralele de stâlpi înfipti în pãmânt, dispuse perpendicular fatã de pârâu. Culoarul acestei galerii avea lãtimea de cca. 1,2 m. Urmele galeriei se observã pe o lungime de cca. 5 m, dupã care se ascund în pãmântul dealului care se înalţã în dreapta afluentului. În dreptul acestor urme, se observã o bârnã masivã (lungã de cca. 6 m, diametrul de cca. 0,7 m) care zace oblic-transversal pe albia afluentului. Unele fragmente prezintã elemente de decor – brâuri orizontale în relief, incizate vertical. Dupã toate aceste caracteristici, ceramica de la Sãsarm – Valea Slatinã poate fi atribuitã fazei finale a epocii bronzului timpuriu sau epocii bronzului mijlociu.

Reamintim că CNADNR a scos la sfârşitul lunii septembrie 2015 la licitaţie contractul pentru lucrările de ranforsare a sectorului de drum de pe DN 17 C, valoarea estimată a contractului fiind de peste 3 milioane de euro, iar o lună mai târziu a fost scos la licitaţie şi contractul pentru sectorul de drum de pe DN 17 D, valoarea acestuia fiind estimată la peste peste 4,8 milioane euro.

Licitaţia pentru ranforsarea DN 17 C a fost câţtigată de SC Diferit SRL cu circa 2,3 milioane de euro, iar SC ARL SA – SC Dimex 2000 Company SRL – SC Strabag SRL este câştigătoarea lucrărilor de execuţie pe sectoarele de drum de pe DN 17D, cu circa 3,6 milioane de euro.

9 comentarii

  • din cite stim dn 17 c nu trece prin sasarm,de la nsaud spre valea mare se poate lucra,nici acest tronson nu trece prin sasarm,ATAT AI FOST IN STARE IN 4 ANI DE MANDAT:SA CAUTI O GRINDA DE 6 M DREPT SCUZE,,,,,,,,,,

    • DN 17C pleaca din Bistrita, urmeaza Nasaud, Telciu, dealul Stefanitei, lim. jud. Maramures. DN17D incepe in Belean-Nasaud-Rodna-lim jud Suceava si trece prin Sasarm si Chiuza. Din ce cunosc, nu este o reabilitare propriuzisa, traseul este acelas, nu se abate, se executa in plus niste straturi rutiere care sa-i mareasca capacitatea, nimic care sa afecteze zonele adiacente drumului. Ce stiu este ca s-a plimbat, cam un an, obtinerea Autorizatiei de Constructie si daca nu sunt bani si nu se prevad investitii, bagam banii in consum, nici anul viitor nu se va face nimic.

  • – motivul este halucinant.V. Slatinii este amenajata de catre Primarie, pe o distanta de cca 2 km, in zona podetului de pe DN 17D, cu sau fara Aurorizatie, deci situl n-are legatura cu drumul.S-au executat, de asemenea lucrari de alimentare cu apa si canalizare, care traverseaza v. Slatinii, pe langa DN.Este o dezinformare marca PSD, atat de la Primarie cat si de la CJ.

  • Oare și de la Ilva mică la Lunca ilvei sunt ceva situri arheologice ?cred că da deoarece în 25 de ani toți șefii mari se împiedică de ceva!!!!!

  • no las sa v-o traga pesedeii,rupeti-va masinile muritorilor ca raducu circula cu masina de lux platita din banii nostri. Votati PSD,partidul care a ingropat Romania si care isi bate capul cum sa puna mana pe justitie

  • Sa ne spuna Raducu adevarul ! S-au gresit temele de proiectare pentru cele doua drumuri NATIONALE 17 C si 17 D !!! Ministerul Dezvoltarii nu aproba finantarea pentru reabilitarea (ranforsarea) pe un drum national daca nu sunt prinse in SF-uri si reabilitarea pentru rigole, santuri, poduri, podete. Si nu sunt prevazute in SF-urile respective aceste lucrari !!! Asa ca s-au cheltuit vreo 6(sase miliarde) pentru Studii de Fezabilitate de-a pomana. Spune drept Raducu asa e ??? Ca daca zici ca nu, intrebarea este cine face santurile ? Autoritatile locale nu pot face investitii pe zona ce apartine de drumurile nationale(sant,rigola,…) ca vine curtea si le pune la plata !!!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS