Inspectorul general adjunct Mihai Mureşan de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud le-a atras, joi, atenţia directorilor de şcoli că poartă o parte din vină că elevii lipsesc de la cursuri.
El nu a menţionat exact la ce se referă acuzaţia sa potrivit căreia şi directorii poartă o vină, dar a reieşit mai clar din analiza situaţiei la învăţătură pe semestrul întâi prezentată de inspectorul Simona Konradi. Ea s-a referit inclusiv la oferta de cursuri opţionale, făcută mai mult ca să le convină profesorilor care nu îşi pot completa normele şi mai puţin elevilor. De altfel, inspectoriia u putut constata, în vizitele lor în şcoli, că nu există un dialog prea bun între corpul didactic, elevi, părinţi şi comunitate. Aşa se face că elevii nu sunt întrebaţi ce anume le-ar plăcea să înveţe, opţionalele fiind propuse de profesori şi acceptate de elevi ca şi pe o altă materie obligatorie.
Simona Konradi le-a spus directorilor că a întâlnit şi situaţii în care părinţii sunt cei care vor să-şi retragă copiii de la şcoală chiar dacă aceştia sunt în clasa a VII-a, iar în astfel de cazuri le-a cerut să ceară ajutor şi din altă parte fiindcă este evident că şcoala nu are toate pârghiile să lupte cu o astfel de mentalitate.
Oricum, dat fiind faptul că populaţia şcoală e în scădere, şi numărul unităţilor de învăţământ va scădea de la un an la altul ceea ce va duce, în final, la dispariţia acelor şcoli care nu au înţelepciunea să atragă elevii şi să implice părinţii în procesul educativ.
Inspectorul şcolar general Camelia Tabără a spus că la ISJ vin mulţi părinţi nemulţumiţi de ceea ce se întâmplă în şcoli, atitudinea lor faţă de profesori fiind una duşmănoasă.
„E ca într-o familie când mama şi tata se ceartă, iar copiii cad la mijloc. Părinţii trebuie să înţeleagă faptul că şcoala este partenerul lor, nu duşmanul lor, iar noi trebuie să fim deschişi să comunicăm cu ei ca să atragem copiii la şcoală, să avem în ofertă discipline atractive, să-i implicăm în deciziile noastre”, a declarat Camelia Tabără.
Cum zilele acestea directorii trebuie să pună pe hârtie Proiectul de dezvoltare instituţională PDI), inspectorul general le-a cerut să-şi definească strategia, să-şi depisteze punctele slabe şi să găsească acele căi prin care să le înlăture în aşa fel încât elevii, părinţii, dar şi comunitatea în ansamblul ei să fie mulţumită de şcoală.
Cristiana Sabău
Adaugă comentariu