Actualitate

Dispar abonamentele pentru parcări publice. Apare vinieta albastră!

Noul regulament al parcărilor, care va intra în vigoare din martie, aduce schimbări importante în privința abonamentelor. Noutatea este că va fi taxată și staționarea în locuri neamenajate, inclusiv pe străzile din cartierele de case, unde șoferii vor plăti 1 leu pe oră chiar dacă își lasă mașina în fața locuinței. Asta dacă nu își achiziționează vinieta albastră.

”Va fi introdusă vinieta albastră care va fi accesibilă bistrițenilor și altor rezidenți în municipiul Bistrița, dar la tarife diferențiate. Ea va trebui să fie plasată pe parbriz, în partea stângă, sus privind din mașină, de la volan, astfel încât să fie vizibilă și să poată fi verificată de Poliția Locală”, a spus într-o conferință de presă primarul Gabriel Lazany.

Potrivit proiectului, care va fi supus dezbaterii publice timp de 30 de zile, apoi aprobării Consiliului Local, cetățenii care au domiciliul în Bistrița și mașinile înmatriculate la Bistrița vor putea achiziționa vinieta albastră pentru suma de 100 de lei/an (pentru persoane fizice) și 200 de lei/an (pentru persoane juridice).

Pentru microbuze, indiferent dacă aparțin unor persoane fizice sau juridice, tariful va fi de 300 de lei/an.

Cei care își cumpără abonament pentru parcări rezidențiale vor avea inclus, de anul acesta, în tariful de 240 de lei/an și vinieta albastră, ca bonus.

Pentru persoanele nerezidente, care nu au domiciliul în Bistrița, dar locuiesc aici și nu și-au înscris mașina ca să plătească taxe și impozite la bugetul local, vinieta albastră va costa: 100 de lei/lună, 200 de lei/3 luni, 350 de lei/6 luni și 600 de lei/an.

Primarul a explicat că vinieta albastră le va permite celor care o dețin să parcheze gratuit, tot anul, pe toate locurile de parcare stradale amenajate sau neamenajate.

Cei care nu dețin această vinietă, vor fi obligați să plătească o taxă de parcare, și aceasta actualizată.

  • Pentru 30 de minute (în parcări publice amenajate) se va plăti 3 lei în loc de 2 lei acum.
  • Pentru o oră se va plăti 5 lei în loc de 3 lei.
  • Pentru o oră pe toate străzile unde există parcări neamenajate se va plăti 1 leu.

”Aceste tarife nu se aplică bistrițenilor care achiziționează vinieta albastră. Ei parchează gratuit tot anul peste tot în oraș cu 100 de lei. Au fost definite ca locuri de parcare neamenajate toate străzile publice din oraș. Și în cartierele de case, dacă nu ai vinieta albastră și nu vrei să-ți bagi mașina în curte, deși ai loc, plătești 1 leu pe oră. Parcarea poate să se facă gratuit cu achiziționarea vinietei albastre tot anul”, a spus primarul Gabriel Lazany.

Edilul a menționat că amenda pentru neplata parcării este între 200 și 400 de lei, iar cei care achită jumătate din tarif în 15 zile au de plătit 100 de lei, cât costă o vinieta albastră pentru tot anul.

Potrivit primarului, în Bistrița sunt acum înmatriculate 30.000 de mașini dintre care 10.000 plătesc parcări rezidențiale.

Vinieta albastră va putea fi achiziționată doar pentru un an, nu va mai exista posibilitatea cumpărării ei pentru un termen mai scurt, așa cum pot fi plătite acum abonamentele pentru parcări publice.

41 comentarii

  • ” Parcarea poate să se facă gratuit cu achiziționarea vinietei albastre tot anul”, a spus primarul Gabriel Lazany.

    Păi dacă cumperi vinieta nu plătești😁? Cum sa zici că parcarea se face gratuit, dar defapt achitizionezi o vinieta? Deci nu e gratuita parcarea, ci este beneficiul acelei viniete, scopul ei. Parcarea nu este gratuita, ci este serviciul oferit prin achiziționarea acelei viniete.

    Oarecum este o chestie buna sincer, doar că locurile sunt limitate, chiar și cele neamenajate.

    Ce de mai știe de reconfigurarea străzilor pe sens unic (Han – Poliție / Winmarkt – Han)?

    40
    9
    • DIN CE BANI S AU FACUT PARCARILE?
      AU IESIT ANGAJATII PRIMARIEI IN ZILELE LOR LIBERE SI LE AU FACUT?
      DE CE SA PLATESC PARCARE PENTRU SALARIILE VOASTRE?
      DE CE NU FACETI AFACERI CU CEI CE PARCHEAZA PE TROTUARELE DIN FATA BRUTARIILOR SI NU AU LOCURI DE PARCARE PE PROPRIETATE?

      39
      4
    • Cred ca e un blestem sa traiesti inaceste vremuri.
      Prin astfel de hartuiri fiscale, daca scapi de parlamentari te ia la p..
      .la primaru cu tot felul de inventii …doar sa ti bage mana
      In buzunar. Parca esti facut la ruleta. DAR CE P….LA M…..MIII VOASTRE…..DE CAND AVETI VOI DREPT SA VA JUCATI CU VIATA NOASTRA?
      HAI SICTIR

      28
      7
    • Bonus la acest abonament este faptul ca se vor scoate de pe strazi toate semnele de oprire sau stationare interzisa. Ar fi parfum, nu ?

      2
      1
    • ” Pentru o oră pe toate străzile unde există parcări neamenajate se va plăti 1 leu. ” Din pacate ma depaseste aceasta exprimare. Cum arata o strada cu parcare neamenajata ? Exista sau nu parcare ? E din Caragiale aceasta perla ?

      1
      1
  • Am trait sa o vad si pe asta. Dupa ce ca avem un deficit de cateva mii de locuri de parcare, noi vindem abonamente de parcare. In ziua de azi e posibil sa vinzi orice. Nu am vazut asta si inca cateva chestii in campania electorala de anul trecut… poate ne-au scapat.

    78
    4
    • Hai să nu criticăm aiurea, e prima măsură cu adevărat bună pe care o vedem în orașul ăsta referitor la parcări. Spune asta un critic al Lazany și al PSDului.

      28
      78
  • in cartierele de case, pe strazile neasfaltate(care sunt majoritatea) se aplica regula? si totusi, daca vreau sa platesc 1 leu pe ora, unde il platesc?

    63
    1
  • Foarte buna masura!
    E plin orasul de cazaturi care au împlinit majoratul.
    Toata lumea vrea o tara ca afara, dar afara daca îti trebuie cazan atunci te scobesti în buzunar.
    Nicaieri în Europa nu-ti parchezi gratuit cotetul cu care te duci ca barosanul vreo 300 de m pâna la alimentara din colt unde vrea scula ta.
    Domnia si prostia se platesc.

    47
    48
  • A scoate bani și din piatră seacă a primit un nou sens.

    Sunt curios cum vor implementa taxarea locurilor de parcare neautorizate. Va trebuie să ai afișe din 10 în 10 metri pe fiecare stradă din oraș. Plus un mod de a putea plăti ”parcarea” accesibil tuturor: cash la aparate (deci câte aparate), telefon/sms, online.

    Elimină mii de locuri de parcare din zonele ultracentrale ale orașului, iar ei încep să taxeze așa-zisele locuri ”neamenajate” (practic tot ce există în rest). A început cu stângul și noua administrație: taxe, taxe și iar taxe.

    61
    2
    • Ia mai mergeti prin orase civilizate din vestul Europei.
      Acolo nu vezi parcate d-ampulea tot felul de coapte pe marginea strazii.
      Transportul public e bine pus la punct deoarece strazile si statiile pentru calatori nu sunt blocate cu tot felul de cazaturi – ca la noi, de nici nu poate busul sa parcheze în statii de ele.
      Acolo orasul e împartit pe zone (A, B, C etc.) care au tarife diferite de parcare – în functie de „îngramadeala”.
      Vrei sa parchezi o cazatura din 2000 toamna în buricul orasului – te gândesti daca chiar merita … sau mai bine mergi cu busul ca-i mai ieftin.
      Doar la noi, snobismul e calitate de baza a românului.
      Daca nu coboara cu curul din masina la fiecare 2-300 de metri nu se simte om împlinit.
      Mentalitatea asta e de fapt rezultatul lipsei de educatie si civilizatie acumulate în zeci de ani de fudulie prosteasca – de a merge cu masina la sala (cica pentru a face conditie fizica) sau cafea.

      31
      18
  • In sfarsit o masura destul de corecta si pe alta parte descurajeaza si intratul in oras al altor coapte din tot BN-ul.
    Mai veniti domnilor la municipiu si cu trenul si cu busul.
    Felicit administratia chiar daca voi fi suduit !

    25
    59
  • C-am lipsită de logică povestea taxării parcări, stationari. Deci, pt simplu fapt ca am automobil și îl las unde prind loc trebuie să plătesc o taxă. Asta c-am sună a taxă de șmecher. Disperare mare cu bugetul dacă am ajuns să inventam taxe doar pur și simplu că unii poate.Impozit, taxă de drum… Oare cele din urban marginea drumului nu implică taxele deja colectate ? Oare de unde a derivat logica asta? Când e dezbaterea publică să merg să văd la care deștept iovenit ideea și care e baza? Ca e vai mama noastră ca națiune fiscal vorbind e clar. Deci acum plătim ce sa furat din țară asta după 1989, de parcă e tara smecherilor din politică și administrație

    38
    7
  • După atâtea măsuri „bune” (anulare alegeri, ordonanța trenuleț, ordonanța de ieri privind tăcerea din campania electorală, taxa aceasta pentru parcări) vă întreb domnule primar, domnilor din PSD- PNL, voi vă mai prezentați cu candidat la alegerile din luna mai? Chiar așa de naivi sunteți?

    43
    3
  • Huooo pomanagiilor ! Măsura nu este numai bună, ci foarte bună și necesară. Numai că prețul rovinietei este mic. Trebuia să înceapă de la 600 lei/an per autoturism. Domeniul pe care se staționează este public. deci și al meu (care, par exemplu, n-am BMW).Acest domeniu public trebuie întreținut: măturat, curățat de zăpadă, stropit, deratizat, reparat, etc. Toate pe bani publici. Și atunci cine să plătească ? Cine-l folosește și distruge mai intens. Poate revenim la tovărășia mersului pe jos că prea ne-am domnit de nu mai ai loc de obezi prin cele fast-fooduri (la care s e merge cu BMW, cum altfel)!

    31
    42
    • Draga pietonale,
      Pentru toate cele menționate de tine, se plătește impozit pentru fiecare masina.
      Parcarea în zone neamenajate, chiar și noaptea, e furt pe fata.
      Dar…putem sufla ușurați. Nu va umbla nimeni sa verifice mașinile dacă au plătit sau nu taxa albastra. „Localii” sunt prea ocupați cu alte lucruri.

      18
      4
  • Stau la casa si posed 5 (cinci) locuri generoase de parcare.
    Ies cu masina ca nemtii la sfarsit de saptamana dupa cate o aprovizionare, adica fix de 4 ori pe luna.
    Dupa o hartie, o pita etc ma duc pe jos si de aceea arat la trup ca la 30 de ani.
    O spun altii cand ma vad nu ma dau eu mare.
    Chiar si pentru asta voi cumpara VINETA ALBASTRA sa nu ma doara capul si sa nu am nici o treaba cu autoritatile. Sunt ferm convins ca tot sarantocul de roman care are o coapta pe patru roti si un telefon de fite cu aplicatii in jab, isi permite sa uite de 100 lei pe an dati pentru a fi legali pe strazile orasului cu tot cu masina.
    Numai ca la noi este pe primul loc vaicareala si scrisul neasumat facut doar asa ca sa isi exerseze prostia.
    Dificil popor !

    22
    36
    • Dom’ Balan, problema nu’s aia 100 lei/an pentru un REZIDENT, cu masina inmatriculata in BISTRITA. Sa nu fi nevoit de fiecare data cand parchezi sa platesti 3 lei, 5 lei, etc., e rezonabil.

      Problema mare va fi asta: „100 de lei/lună, 200 de lei/3 luni, 350 de lei/6 luni și 600 de lei/an”, „pentru persoanele nerezidente, care nu au domiciliul în Bistrița, dar locuiesc aici și nu și-au înscris mașina ca să plătească taxe și impozite la bugetul local”.
      Cate firme din judet isi desfasoara activitatea in oras(sa nu mai spun de masinile de leasing)? Daca ii incalta pe toti cu 600/lei/ pe an de masina, in ce se traduce asta?

      19
      4
    • gogule, eu vin sa ma kak sau sa fumez la tine în casa?
      nu cred.
      atunci aia care vin sa polueze si sa ocupe spatiul în oras, n-au decât sa-si înscrie cazanele pe Bistrita si sa plateasca impozite asa cum platesc toti rezidentii.

      14
      10
    • Domnul Balan nu toată lumea stă in buricul târgului. Mai sunt și locuitori plătitori de taxe orasului care locuiesc pe străzi unde nici taxiul nu intra. Ce sa faci dacă analizați problema dor din punctul dumneavoastră. Și cei care vin din rural în oraș cu mașina ar trebui sa existe parcări la intrare în oraș unde să lași mașină și sa poți lua ” cursa verde”. Sunt curios daca „George”o aduce pe bunica sau mama lui din Sirioara cu trenul sau cu cursa la doctor la oraș . Nu vedeți că parcarea din Eminescu 1/3 cu plata si 2/3 la liber.

  • Pe zi ce trece o dati tot mai mult cu stangu’n dreptu’. Taxe peste taxe, de unde naiba le mai scoateti? Impozite mai mari ca in orase mai mari si mai dezvoltate decat satul asta, taxe de parcare mai mari ca in tarile cu apa calda. Numai din cele 10.000 de parcari rezidentiale incasati o jumatate de milion de euro anual dar de intretinut, mai putin. Bani de salarii sa fie…
    Va mai mirati de ce sunt asa multi sustinatori a lui guru CG. In ritmul asta castiga si mai multi adepti. Daca-l mai lasa astia sa candideze cred ca il votez. Asa nu se mai poate.

    39
    9
  • Taxe noi si marirea taxelor existente, asta ne ofera aleșii la nivel local si national. V-ati intrebat de ce e nevoie sa se tot mareasca taxele de la an la an in loc să se reducă sau să ramana la fel? Raspunsul e unul singur: fiindca cei ce administreaza banii publici sunt prosti, cheltuiesc fără cap , nu ii controlează nimeni in mod serios și nu incaseaza suficient si eficient taxele si impozitele (pe unii prieteni favorizandu-i si scutindu-i). Cetatenii sunt fortati sa le suporte financiar lipsa lor de pricepere, ca altfel taxele ar trebui sa ramana la fel sau sa scada.

    Opozitia in Bistrita e ca si inexistenta, nu face nimic concret…

    Dezbaterile publice referitoare la acest proiect sunt doar de forma, decizia e deja luata de primar? S-ar tine in vreun fel cont de parerea bistritenilor daca s-ar face un miting de protest impotriva introducerii fără justificare de noi taxe sau majorarii taxelor existente?

    17
    4
  • Eu sper ca bistrițenii ce l-au ales pe Lazany sa fie împăcați și mulțumiți de alegerea făcută :))
    Un alt primar care nu asfaltează străzi, care a început cu defrișările și nu aduce nimic bun decât taxe sa se îmbuibe ei și familie lor. Și asta cred că e doar începutul.
    Alte taxe să-și poată angaja pilele sa verifice cine nu plătește parcarea :))
    Îți dai seama că îți trebuie o armata sa verifici toată Bistrița și să contorizezi din ora in ora care cum o stat :))
    Cel mai simplu și echitabil era să dați amenzi cui nu plătește parcarea in locurile amenajate, că îs convinsa că peste 80% nu plătesc.
    Iar pt locurile neamenajate nu faceți decât să încurajați parcarea unde li se rupe capul la bistrițeni, in fața scării daca se poate, pe trotuar, în intersecții.
    Jalnică administrație!
    O să ne săturam cu toții să nu se întâmple nimic cu taxele ce le plătim, creare parcări noi, asfaltare, iluminat public,noi spații verzi ș cate și mai câte nu face nici o administrație…se cam umple paharul și plecăm toți de aici și vă lăsăm singuri, sa vedem din ce mai scoateți taxe!

    27
    4
  • Ia nu vă mai kăkați pe voi .O gramadă de coapte deodată cu Iliescu stau nemiscate cu lunile prin oraș.30 de bani pe zi mokangiilor .Vreți tot de-a moaka .Că plătiți impozit…ia mergeți prin alte țări sa vedeți ce impozite se platesc,mai ales pe coapte euro 1 și euro 2 cum aveți cam toți cate 2 sau 3.Cel puțin 20.000 de cazane din oraș nu zr mai trebui sa aibă dreptul la inmatriculare.Așa scăpați și de impozite.Cad blocurile cu acoperișuri de internit ,si cu căcat in subsol și voi aveți parcźrile pline de gioarse de acum 20 de ani și mai mult.Mzi stați un puc ca intra la categoria istorice și nu mai plătiți nimic mokangiilor.

    19
    21
    • Bravo mai! Insfrsit un bărbat ca îi plin de mokangii care numai cer dar nu oferă nimic.Cred ca toți plângăcioși stau la etajul patru și conduc euro doi!
      Abia aștept să intre taxa care este foarte corectă!

      9
      14
    • N-ai inteles nimic dom’ Balan(la fel ca zorro si altii). Nu sunt impotriva taxelor de parcare dar nu chiar la modul asta. Nu-mi mai bat capul sa explic pentru ca nu are rost.

      5
      2
  • Înțeleg ca, cu 100 lei pe an poti parca oriunde .
    Eu cred ca este foarte bine, și cei de la case care parchează în strada ingreunand de multe ori traficul mai ales iarna, străzile nu por fi curățate și maturate din cauza lor,.
    O măsură bună atunci nu vor mai parca în strada .
    MI ales ca multe firme blochează străzile cu nadinile angajaților ca n-o, șefi au gratuitate.

    6
    1
  • Majoritatea masinilor din parcarile rezidentiale au o vechime de 10-15 ani,ceea ce pentru cetateanul roman e masina noua,e usor sa vorbesti de la inaltimea proprietarului de casa cu cinci locuri de parcare sau de la volanului bmveurilor,mertanelor si suvurilor inscrise pe firme si acesti sarantoci va incurca daca le ocupati locul,sau parcati pe locurile unde stationarea este interzisa incurcand circulatia,de aceea eu consider ca aceasta taxa este binevenita .

    6
    2
  • ca in spania sa fie parcarea 1 euro pe ora pentru oricine ! 3 euro 6 ore …

    cine isi merite merge cu cazanul cine nu pe jos bus bicicleta !!!!

    6
    3
  • Lipsa banilor la buget naște idei crețe.
    Cum poți amenda o staționare corecta din punct de vedere al legislației rutiere pe o stradă unde nu apare parcare cu plată?
    De exemplu staționare pe str.Industriei , Independentei și alte străduțe „cu case”unde nu sunt marcate parcările.
    De ce posesori de parcare de reședință să primească gratis vinieta albastra ( bine că nu e roșie sau galbena)? Dacă e parcare cu plată să fie parcare cu plată pentru toată lumea.
    Creșteți numărul parcărilor cu plată , catalogate după zone și nu mai sunt probleme. Abonamente pe măsură și fiecare după nevoie achiziționează abonamentul potrivit.
    Domnule Balan, daca as locui în buricul târgului nu as avea nevoie de mașină este adevărat, doar că unu mai avem copii de dus la grădiniță la școală și nu stam lângă mijlocele de transport în comun.
    Toate parcare de reședință sunt in apropierea mijloacelor de transport în comun și acești posesori trebuiesc stimulați,in primul rand, să foloseasca transportul public.
    Ce sa facem daca unu mai locuiesc pe străzi unde nici taxiul nu intra.
    Doar că impozitul la casa este mai mare decât la bloc.
    Nu mai vorbim de asfalt sau iluminat stradal.

    4
    2
  • Lamurire: Aceasta taxa se plateste in Craiova lui Olguta Vasilescu (primar PSD ,fosta PRM pt cei ce au uitat pupa cu sarg dosul lui Vadim) ,de cativa ani.
    Probabil cand primarul cu prim secreataru’ au aterizat in Bucuresti dupa meciul de handbal (atunci la prima ninsoare-prima blocada) ,au fost informati de cum se pot scoate bani de la fraieri, pe modelul din Craiova.

    Nu am nimic cu parcarile cu plata, sunt de acord sa fie ca in Cluj , Oradea ,Sibiu etc , unde gasesti locuri de parcare cu plata. Stau 3 ore , dau 15 lei pe o parcare amenajata privata sau nu ,daca vreau sa circul cu masina.
    La noi se vrea sa platesti parcarea, dar cand vei merge de exemplu la primarie cu treaba , nu vei avea unde parca cu toata taxa platita.
    E foarte bine gandita taxa pentru lucratori din primarie si alte institutii bugetare care nu au parcari proprii.
    Sa ma explic : ai abonament rezidential intre orele 15 si 8 si cu aceasi bani ai si pentru 8-16 cand esti la munca.

    Daca se fac parcari cu plata ,asa cum e in lumea civilizata ,cu 3 lei ora primaria ar incasa minim 30/ zi pe loc de parcare si consider ca ar incuraja mersul pe jos.
    Dar ce sa vezi in cazul parcarilor cu plata si cei speciali (lucratori de centru :primarie, taxe si imp, politie, jandarmerie, consiliu judetean si lista poate continua ) ar plati parcare.
    Pai nu mai bine sa plateasca fraieri , pardon cetateni urbei si sa beneficieze cine trebuie ?

  • Daca sunt mai multe masini decat locuri de parcare se opresc vanzarile la un anume numar?
    Pentru locurile „in picioare” e acelasi pret?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.