Un drum nou va lega zona Cocoș de satul Sărata, însoțind râul Bistrița. ”Va ajuta enorm pe de-o parte la fluidizarea circulației, pe de altă parte va fi un element care va ajuta la dezvoltarea întregii zone sudice a municipiului Bistrița”, a spus primarul Ioan Turc, potrivit căruia se vor putea anunța termene mai exacte de începere a lucrărilor abia din a doua jumătate a anului.
”Vorbim de un drum care se va face din zona Cocoș și până la Sărata pe malul râului Bistrița. Acest drum va presupune reabilitarea podului din zona străzii Aerodromului, și schimbarea punții de la MHC, și înlocuirea punții din zona Pescarilor, și pozarea unei alte punți, și iluminat public. Vom avea încă un drum, un coridor de mobilitate – Linia Albastră – pe zona de sud a municipiului Bistrița care va ajuta enorm pe de-o parte la fluidizarea circulației, pe de altă parte va fi un element care va ajuta la dezvoltarea întregii zone sudice a municipiului Bistrița. Intenționăm să facem același lucru și pe zona de nord a orașului”, a declarat primarul într-o emisiune la AS-TV.
Întrebat când ar putea începe lucrările, edilul a răspuns: ”Deocamdată suntem în faza de proiect. Cel mai probabil undeva în vară, prin iulie, august, vom putea discuta mai aplicat despre termene, dar ceea ce este important de știut este că nu discutăm despre o Fata Morgana. Discutăm despre un proiect care urmează să fie finanțat și îi asigur pe locuitorii municipiului Bistrița de acest lucru. De aceea lucrăm la documentație, de aceea suntem încrezători că vom veni cu o soluție pe care oamenii o așteaptă pentru degrevarea circulației pe de-o parte, iar pe de altă parte pentru extinderea suprafețelor viabilizate, pe care se poate construi, pe care se poate investi. Discutăm despre locuințe, despre activități comerciale”.
Ioan Turc a explicat că este mare nevoie de acest lucru fiindcă ”orașul este foarte, foarte sufocat în momentul de față”.
”Este sufocat pentru că așa a fost construit. Este extraordinar de mare efortul de a identifica un petec de pământ astăzi, în Bistrița, pe care poți să construiești o creșă. Nu are rost să mai discutăm despre parcări mari. De aceea am venit cu parcări etajate, dar mai mici, peste tot pe unde s-a putut”, a menționat el.
În iunie 2022, Primăria Bistrița a scos la licitație pentru suma de 2,38 milioane de lei serviciile de elaborare a documentațiilor tehnico-economice pentru realizarea ”Liniei Albastre”.
”Linia Albastră” este noul coridor de mobilitate urbană pe traseul DN 17 (Unirea) – str. Aerodromului – Wonderland – str. Lacului (Ștrand MHC) – str. Valea Ghinzii – str. Ghinzii (D8) – str. Viorelelor – str. Codrișor – Str. Mihai Viteazu (DJ 173C) – Str. Falezei – Str. Ion Pop Rețeganu (DC8G) str. Tănase Tudoran (DC8G) – str. Zăvoaie de Jos (DC8G) – DJ 154 (localitatea Sărata) – DN 17 (localitatea Viișoara).
În cadrul investiției se vor realiza următoarele:
1.Crearea unei linii de transport public cu bandă dedicată, care să unească zonele funcționale pe traseul coridorului de mobilitate: localitatea componentă Sărata, Parcul Industrial Bistrița Sud, noua zonă de dezvoltare Zăvoaie, zona de promenadă Codrișor, noua zonă de dezvoltare Valea Ghinzii, Complexul Wonderland și loc. com. Unirea având o lungime de aprox 18 km;
2. Realizarea unui parc&ride în zona Unirea-Wonderland;
3. Modernizarea a 2 punți pietonale peste Râul Bistrița care să unească zonele rezidențiale Ștefan cel Mare și Independenței Sud de zonele funcționale de pe traseul noului coridor de mobilitate, precum și extinderea infrastructurii pietonale pe noul coridor de mobilitate, inclusiv crearea unei noi punți pietonale care sa unească Parcul Municipal de zona Codrișor;
4. Extinderea infrastructurii ciclistice pe întreg coridorul de mobilitate creat și racordarea acesteia la rețeaua realizată în exercițiul 2014-2020;
5. Modernizarea a 2 poduri peste Râul Bistrița (DJ154 Sărata și str. Asfințitului – str. Aerodrumului Unirea), pentru accesibilitatea benzii dedicate transportului public, infrastructurii pietonale și cicliste, precum și crearea unui nou pod în zona Zăvoaie pentru conectarea optimă a noii linii de transport public la autobaza destinată autobuzelor electrice realizată prin POR 2014-2020 (Linia Verde);
6. Pregătirea infrastructurii pentru amplasarea de noi stații de transport public, pe traseul realizat (vor fi montate stații de transport smart) – minim 20 de stații;
7. Asigurarea iluminatului public aferent infrastructurii pietonale și cicliste, circa 15 km.
Proiectul de investiții se înscrie în obiectivul principal al politicii de coeziune ”O Europă mai verde, cu emisii scăzute de carbon”, obiectivul specific ”Promovarea mobilității urbane multi-modale”.
Obiectivul general al proiectului de investiții este reducerea emisiilor de carbon în Municipiul Bistrița prin realizarea unui coridor de mobilitate urbană durabilă (Linia Albastră) care să conecteze zonele funcționale ale Municipiului din lungul Râului Bistrița.
Un pod in zona Viisoara catre zona industriala Sarata nu este prevazut?
Fiindcă traficul auto din oraș va fi blocat de proiectele Linia Verde, îngustarea străzilor Gării-…-Năsăudului, toate proiectele de pietonizare a Centrului Vechi astfel este necesar asfaltarea urgentă a străzii Codrișor și construirea Podului Rutier Stadionului între străzile Vasile Conta și strada Codrișor.
https://www.youtube.com/watch?v=QnrnFK2oxHk&list=PLjA9lNX_fbYkVcf5oodOx6s5gxZsn37GI&index=9
Fain 👍
Filmulețul varianta mai lungă:
https://www.youtube.com/watch?v=c4rNdMcjrUc&list=PLjA9lNX_fbYkVcf5oodOx6s5gxZsn37GI&index=2
Să-i rezolvam și pe ăia de peste podul Budacului ca prea bine circulau.
Este necesar ca strada Valea Ghinzi să fie prelungită pe lângă Aerodrom până pe DN17 între Unirea și Livezile asta presupune și un pod nou peste Bistrița. Degeaba mărești podul existent dacă mașinile intră pe străzile înguste din Unirea .
Pentru ca cetățenii din toate cartierele Bistriței să aibă acces la facilitățile din Codrișor este necesar un Podul Rutier Stadionului , un pod rutier cu două benzi auto și două benzi pentru biciclete între stăziile Vasile Conta și Codrișor.
Fain 👍
:))))
Astea fac parte din ciclul: daca cu lucrari incepute in trotuar neterminate nu i conving incerc cu carioca pe hartie….povesti …povesti electorale!!
odatã era vorba de „zona verde” Codrisor . Acuma e „albastra”? S ar putea sa ramîna tot „gri” cum este acuma.
Asta va fi gata în anul 2222…))
Nu suntem în stare sa asfaltam nici 2 metrii pătrați.
Asta ne crede prosti? Sau este el prost. A trecut pe traseul asta vreodată? Ca el încape, nu ca mașinile. Si-a terminat mandatul bazat pe minciuni.