Actualitate

Drumuri de legătură între cartierele Bistriței, readuse în actualitate

În arhiva Primăriei Bistrița a fost găsit un studiu realizat de o echipă a Universității “Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca în anul 2008, prin care erau propuse o serie de drumuri de legătură între diferitele cartiere are Bistriței, pentru decongestionarea traficului și o dezvoltare eficientă a orașului.

Ce drumuri de legătură au fost propuse:

  • Sigmir – Valea Căstăilor
  • Drumul Tărpiului – DN 17C
  • DN 17C – Slătinița
  • Modernizare Slătinița – Nepos
  • Modernizare Slătinița – Livezile
  • Ghinda – DN 17
  • Ghinda – Jelna

Primarul Gabriel Lazany: ”Cu siguranță și acum după mai bine de 16 ani aceste propuneri sunt de mare actualitate, necesitând o atenție deosebită din partea noastră. Voi ce părere aveți?”.

33 comentarii

  • Pe 30 Noiembrie trebuie să fie terminat SF centuri pe lângă Budac parte a Autostrãzi Nordului.
    Ce se mai aude cu acest SF la terminat ?

    76
  • Parerea mea este ca din 2008 primarii au uitat si au dormit linistiti in scaunul cald si banos.
    Sa nu uitati domnule LAZANY de interconectarea Zavoaie cu parcul Industrial drum direct foarte important spre Sarata, Sieu, Monor.
    Cretu s-a grabit si a facut podul (Berariei nume vechi) care nu duce nicaieri.
    Asa spuneau bistritenii cand s-a taiat panglica.
    Dumneavoastra sper ca finalizati rapid acest aspect.

    25
    58
    • Strada Valea Ginzii trebuie prelungită pe lângă Aerodrom până pe DN17/E58 între Unirea şi Livezile. Este nevoie de această fiindcă traficul auto sa intensificat mult mai ales când sunt activități sportive etc şi se blochează pe străzile înguste şi întortocheate din Unirea.

      65
    • Corect însă Bălane tu nu ești deloc omul potrivit să vorbești de drumul de la Parcul Industial Bistrița Sud până în pe Valea Ghinzii și mai departe. Tu te-ai opus centuri ocolitoare de pe malul Bistriței votată de oameni la referendum dacă se făcea centura deja aveam drum în Zăvoaie așa acum avem numai noroaie.

      43
    • Cu ocazia acestor alegeri, m-am convins inca o data ca pentru Romania ar fi cel mai bine ca vreo 70-80% din Diaspora sa nu revina niciodata acasa. Gradul de siguranta publica a crescut exponential dupa ce au plecat din tara cel putin 1 milion din „etnia speciala”. La astia mai adaugam minim 2-3 milioane de „diasporeni” care ne predicau in urma cu ceva ani faptul ca „scoala este pentru fraieri”, „important e sa ai scoala vietii” si care azi ii acuza azi pe politicieni ca i-au alungat din tara. Scoala nu le-a placut, o meserie n-au vrut sa invete, acum sunt cu gura mare peste tot. Ii asteptam in schimb in tara pe medici, ingineri, instalatori, electricieni, zugravi, mesteri priceputi, probabil undeva in jur de 1-1,5 milioane. Restul, va rog eu, stati acolo cu frustrarile voastre, ca deja suntem din ce in ce mai multi in tara care la final de luna ramanem cu mai multi bani in mana decat voi acolo „pa Jermanea sau pa Anglea”. Si terminati cu manipularile cum ca „Romania este moarta fara banii trimisi de Diaspora in tara”. 5-6 milioane de oameni contribuie la PIB-ul tarii cu 2%, iar restul de 18-19 milioane sau cati am ramas in tara contribuim cu restul de 98%. Faceti voi matematica, daca ati fost atenti cat de cat in clasele I-IV.

      21
      69
    • @ Bistrițeanu, Neofascistule cei din diaspora au acelaşi drepturi ca şi tine fie căți convine ţie fie că nu.
      Chiar fica lui Lasconi este în diaspora şi fica lui Bălan este în diaspora, Bălan prezent aici poate să-ți confirme asta.

      61
      7
    • @Votant Mi-ar fi rusine sa merg timp de 12 ani la scoala si sa nu fiu in stare sa scriu cel putin o fraza fara greseli gramaticale grave. N-are nimeni pretentii de academician sau de „centura neagra in gramatica”, cum am mai auzit exprimari, dar unii sunteti sub orice critica. N-am venit sa va pun lesa la gat si nici sa pun bariera la intrarea/iesirea din tara. Pur si simplu doresc sa demontez cateva mituri precum cel al „intoarcerii Diasporei acasa” si cel conform caruia „Diaspora tine in viata Romania din punct de vedere financiar”. Invata totusi in frustarea ta unde se pun si unde nu se pun virgule. Atentie si la cratime in „fica”, „cati”.

      14
      63
  • Așa acționează, așa lucrează boții, trolli.
    Repetă obsesiv, …. la nesfârșit, o afirmație, temă, idee, până când acea temă, idee intră involuntar în mintea oamenilor astfel încât încet, încet și-o însușesc și oamenii normali de bună credință, acceptând-o, asimilând-o ca fiind ceva normal, bun, bine de făcut, de urmat.
    Indiferent care sunt argumentele tehnice, logice, științifice, ele nu sunt luate în considerare de către cei care emit idei nerealizabile, i-logice, ne-fezabile, costisitoare fără randament econoimic, deoarece aceste idei sunt repetate la nesfârșit de un …… CALCULATOR.
    Mai scriu din când în când pe aici dar nici acuma nu știu cum trebuie făcut pentru a-mi pune simbolul unui avion la rubrica Nume* pe care trebuie să-l completezi atunci când vrei să postezi un comentariu. Pur și simplu nu știu. Nu-mi apare această opțiune, de-a adăuga emoticon și dacă nu-mi apare, nu știu cum să-l inserez acolo. Da dar un troll, bot, știe cum să facă, deoarece EL le face, CALCULATORUL!
    Ei de fapt nu au nevoie de AEROPORT.
    Ei vor să creeze teme false de discuție cu scopul clar de-a crea discordie, confuzie, între membrii societății. Pentru că o societate divizată, este mult mai ușor de condus, manipulat, subordonat.
    Este cel mai puternic atac Hibrid venit de la Ruși după al II-lea Război Mondial.
    ……………………………………………………………………………………………………………………
    Nici măcar nu vor să vadă, să ia în considerare că avem AERODROM, de unde poate ZBURA oriunde, oricând, oricine vrea. De la respectivul aerodrom poate pleca și veni orice persoană, pe persoana ei fizică. Dar astea sunt precizări pentru ființa umană, nu pentru BOȚI, TROLLI.

    21
    64
    • Mai mult decât atât, își dau sute de like-uri pt aberațiile lor și sute de dislike-uri pentru cei care spun altceva, prin asta inducând falsa impresie că majoritatea dorește aeroport, stadion de rugby etc. Asta în condițiile în care de pe un ip se poate da un singur like. Este clar că sistemul este ocolit prin softuri specializate. Chiar mă aștept că dna Cristiana să suspende funcția de like/dislike, cum a mai făcut când a constatat abuzuri.

      15
      76
    • carr es ,ai minusuri pentru că debitezi tâmpenii .Și nu ințeleg de ce te deranjează.De obicei tâmpiții au o părere foarte bună despre ei și nu-i interesează părerea altora.Cel mai bun exemplu e Bălan .Semănați…amândoi l-ați lins pe precedentul ,acum incercați cu actualul.Fii optimist…Sunt și boți pozitivi…ai 14.Din păcate pentru tine la alți 70 nu le plac tâmpeniile.De ce nu propui sa se interzică tot ce te contrazice pe tine și sa postați doar tu și Balan și incă vreo 2 .Poate că ar exista tentația asta,numai că și aici e vorba de vizualizări și astea fac bine ziarului on line.Cu cât sunt mai multe ,pro sau contra unei idei sau unui articol,creste prestigiul comercial al publicației și drept urmare vin comenzi de reclame comerciale sau de campanie electorală care sunt pe bani.Aici nu e ca la tine la cocina ta de bugetar unde nu faci nimic doar de scarpini in dos și apoi umezești degetu cu limba să mai dai o foaie de pe o parte pe alta și sa ții haina sefului și salariul îti vine.

    • ,,Orice persoană pe persoana ei fizică” .Incă unul cu facultatea ecologică.Iar te-au umplut boții de dislike-uri…Poi ce să faci prietene dacă tu acolo la serviciu la bugetari folosești calculatorul doar la solitaire și la pornhub…

  • Mai oameni buni.
    Avem nevoie de drumuri rapide sau autostrazi care sa nu mai treaca prin localitati.
    Aeroporturi avem la 100Km de Bistrita.
    Si daca mergi in marsarier ajungi intr-o ora jumate.
    Astia cu aeroportul sunt ca cei care se opresc sau parcheaza in mijlocul drumului sa isi rezolve o problema, nu cumva sa mearga putin pe jos.
    Mai in vremurile trecute elevii mergeau pe jos la scoala nu ii lasau parintii in fata portii si miscarea face bine la sanatate.
    Asa si cei cu aeroportul lor ar vrea sa se urce si sa coboare din avion in casa, nu cumva sa vada ce vreme este pe afara.
    Cu banii de un aeroport faci toate drumurile.
    Hai la vot.

    44
    88
    • Nu există nici-un antagonism între aeroport şi autostradă, sunt strict necesare ambele.

      86
      14
    • Vom fi o țară cu adevărat civilizată în momentul în care un comentariu decent și argumentat, ca și cel de mai sus, va avea feed-back pozitiv de cel puțin 90%.
      Cea mai bună soluție (propusă de mai multe ori) a fost dezvoltarea/construirea unui aeroport regional mai mare fie prin adăugarea de piste actualului aeroport din Cluj (locuitorii Clujului sunt deja deranjați de numărul tot mai mare de avioane mici ce operează acolo), fie – mult mai corect și util – prin construirea unuia mult mai mare undeva în zona Apahida-Mociu care să deservească Bistrița, Mureșul și Clujul. Acesta cu piste mai lungi ar fi trebuit să poată primi și avioanele mari de marfă, dar și zboruri din și spre destinații de la distanțe mult mai mari. În acele propuneri acest aeroport ar fi fost legat de orașe prin drumuri expres/autostrăzi astfel încât timpul petrecut pe drum să fie undeva la 30 minute.
      Pe lângă faptele de mai sus ar fi fost necesar să fie construit într-o zonă nepopulată pt că zgomotul avioanelor mari este mult mai puternic decât al celor ce operează acum la Cluj și Tg Mureș.
      PS Presupunând că s-ar construi un aeroport la Bistrița pot face pariu că toți cei care și-l doresc ar fi superderanjați de zgomotele avioanelor pt că singurul loc în care ar putea fi construit este zona actualului aerodrom.

      15
      80
    • @donQ Ai vorbit aiurea Bistrița nu se poate dezvolta fără aeroport nu ne foloseşte la nimic un Aeroport la Cluj aşa se va dezvolta doar Clujul şi noi tot de căruță rămânem ca şi până acum.
      @donQ ai vorbit aiurea fără să te uiți nici măcar în poza ataşată la acest articol să vezi că Aeroportul Bistrița va fi în altă locație. Un Aeroport la Bistrița nu înseamnă să fie fix în Bistrița ci oriunde într-un spațiu mare în jurul Bistriței.
      Până se va face noul Aeroport Bistrița este bun şi Aerodromul de la marginea oraşului din Unirea chiar dacă pe tine te enervează avioanele.

      65
      13
    • @bistrițean: pe regula ta că la 100000 locuitori trebuie aeroport (hai să zicem că se triplează în următorii 10 ani) orașe ca Londra, New York, Los Angeles, Tokyo, etc. ar trebui să aibă între 20 și 50 și „săracii” se chinuie cu câte 2 sau 3 și ălea la câte 50-100 km de unele zone industriale mari!!!
      Întotdeauna citesc de 2-3 ori un articol să nu omit ceva (și totuși îmi mai scapă lucruri) și din acest motiv am considerat că propunerea aia de aeroport e la bășcălie sau poate s-au gândit să-l pună în zona aerodromului din timpul războiului, doar că acolo au apărut case și localuri, iar în partea cealaltă este rezervație naturală. Sau voi v-ați gândit că „elita roșie” bistrițeană are nevoie de aeroport fix la scara cramei?
      Și în al treilea rând, nu mă enervează deloc avioanele, poate doar … completați voi, că la mine dau rateuri nanocipurile din pepsi și am băut și apă la pet!

      9
      57
    • Bine că măcar avem Aerodromul actual dacă ăştia nu sunt Capabili să facă un Aeroport Nou.

      52
      1
  • Studiul facut de studenti trebuie actualizat la situatia de acum, in plus Ca locuitor in Unirea si eu propun drum pe linga calea ferata dus-intors pentru a descongestiona traficul infernal din partea de sus a orasului,situatie pe care o cunoastem cu toții.

    14
    1
  • Zidul Cetății este cea mai veche și valoroasă parte a Bistriței .
    Zidul cumva a reușit să scape tuturor dezastrelor, pe porțiuni a reușit să scape de decretul pricipelului Austriac carea vrut să-l dărâme integral, a reușit să scape furiei comuniștilor însă se pare că nu reușește să scape de acești noi administratori inconștienți ai orașului. Zidul Cetății trebuie restaurat și pus la adevărata valoare printr-un sistem de lumini monumental. Pentru protejarea lui trebuie interzis accesul autovehiculelor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru, și trebuie încurajat pe aceste străzi doar accesul pietonilor și bicicliștilor, împreună cu pista de biciclete și aleia de pe valul de pământ de apărare din Parcu Mare vor face o buclă agreabilă de plimbare cu bicicletele și pietonală. Aceste străzi pot fi incluse în traseul Turistic de timp Urme de Pași numit ” Pe urmele Cavalerilor ” care cuprinde străzile Dogarilor-Mihail Kogălniceanu- Ecaterina Teodoroiu-Barbu Lăutaru-C R Vivu-Bisticioarei-Crinilor-I Slavici- Subcetate până la ruinele primei Cetăți a Bistriței de pe Dealul Cetății acolo unde se vede acum antena de telefonie mobilă.
    https://www.youtube.com/watch?v=pVN89ZQt0hQ

    35
    1
    • Am trecut recent pe Dogarilor şi zăbrelele puse de Turc pe zid încă nu au fost ridicate.

      15
  • asta puletele care tot se leaga de zidul cetatii este rau de tot dus cu pluta.
    uitati-va ca tot asa posteaza.
    pe SOMESULUI bai baiete, acolo trebuie sa stai la tratament nu pe onlinuri bre !

    1
    20
    • @anti-civilizație , aşa gândeşti cum şi vorbeşti, nu am nimic să spun mai mult , nu mă pot coborâ atât de jos la nivelul tău

      19
      1
  • Foarte utile. Nu ai cum sa ajungi din N in S decat prin mijlocul orasului, ceea ce e absurd.
    De asemenea, schimbati pug si nu mai permiteti construirea de hale decat la 2km de oras iar actualele hale svoateti-le din oras. Sau o distanta care sa nu deranjeze locuitorii. De asta exista si parcul industrial.

    14
  • Buna ideea cu aeroportul , sa stiti ca are si substrat economic : o sa vina castorii cu migurile sa ‘ se dea ‘ cu parasutele in timp ce noi stam in trafic , bem pepsi… si ne uitam la ei.
    GENIAL.

    1
    12
    • Pe aeroporturile civile mai mici se preferă să nu aterizeze avioane militare pentru a nu intra în convergențe de trafic aerian.

      12
      1
  • Asfaltați portiunea din strada Compozitorilor rămasă neasfaltă şi face-ți comexiunea ei cu strada Tudor Jarda să putem să ieşim din Cartier.

    11
    1
    • Este necesară şi conectarea străzilor Gheorghe Dima cu Tudor Jarda.

      5
      1
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.