După rezultatele dezastruoase la Bac, patru școli nu au mai primit dreptul să organizeze clase de liceu

Holistic

Patru școli din Bistrița-Năsăud, dintre care două din Bistrița, una din Beclean și alta din Feldru, nu au mai primit dreptul să înscrie elevi în clase de liceu din cauza rezultatelor dezastruoase la examenul de Bacalaureat din acest an, procentul elevilor din aceste școli care au promovat oscilând între 0% și 11%, a spus inspectorul școlar general Camelia Tabără într-o conferință de presă.  De asemenea, doiuă colegii din județ sunt arătate cu degetul de șefa ISJ pentru că nu sunt ”în fruntea clasamentului”.

”La Bacalaureat, procentul național a fost de 69,07%, iar cel județean 67,73%. Aici pot să remarc excelenta reușită a Liceului Radu Petrescu din Prundu Bârgăului cu 96,10% și un salt calitativ de la un an la altul al Liceului Solomon Haliță din Sângeorz-Băi. La cealaltă extremă, așa ca un comentariu, cele două colegii – Colegiul Național Petru Rareș din Beclean – 77,12% și Colegiul Tehnic InfoEl din Bistrița – 66,48% – nu e normal să fie la jumătatea clasamentului. Titulatura de colegiu te-ar obliga să fii undeva în vârf. Ne-am aștepta ca în fruntea clasamentului să fie colegiile naționale. Vom arăta asta colegilor noștri să își găsească ei explicațiile și soluțiile. Ce se vede pe ultimele poziții ale clasamentului sunt școli care, în acest an, nu au mai primit cifră de școlarizare pentru liceu. Nici Forestier Bistrița, nici Agricol Bistrița, nici Henri Coandă Beclean, nici Feldru nu a mai primit cifră de școlarizare pentru că s-a impus, prin recomandările Ministerului, să mergem pe 35% profesionale și restul clase de liceu, dar, după cum arată statisticile din acest an care se reconfirmă, dacă punem la socoteală și copiii care rămân corigenți, cam 60% au nivelul de achiziții minimal de nota 5. Adică e corect ca acei copii să continue ciclul liceal. Ceilalți trebuie îndrumați să facă școli profesionale pentru că se dovedește că nu mai recuperează și, până la urmă, ne amăgim. Nu fac nici școală și nu învață nicio meserie în condițiile în care toată societatea e cu această comandă și solicitare”, a spus Camelia Tabără.

Întrebată ce se va întâmpla cu aceste licee, Camelia Tabără a răspuns: ”Henri Coandă deja, de anul acesta, nu a mai primit clase de liceu tocmai pentru că vin din spate cu performanțe la examen de bacalaureat foarte slabe. Pentru Forestier și Agricol Bistrița, în momentul în care am primit cifrele de școlarizare – care au fost mai mici decât cele pe care le-am propus noi – nu am dat cifră de școlarizare. Deci acestea sunt școli care deja, din acest an, nu mai au. Ei nu se regăsesc pe nicăieri. Nu mai au clase de liceu. Am mai diminuat efectivele de clase liceale de la Sângeorz-Băi și Economic Năsăud și le-am înlocuit cu profesionale tocmai pentru că e mediu urban și acei copii trebuie să aibă ofertă în localitatea de domiciliu în primul rând, iar dacă nu le convine calificarea, să se poată duce în altă parte. Primele semne le-am făcut. Va fi unul dintre criterii, dar nu singurul fiindcă vorbim de clasa a IX-a și a X-a care e învățământ obligatoriu și aici trebuie să ții cont și de distanță. Adică nu poți obliga copilul să vină și trebuie să ofertezi în localități învecinate sau dacă se poate în localitatea de domiciliu”.

Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud a mai făcut, de asemenea, un clasament al școlilor pe promoția actuală întrucât consideră că de multe ori, ”procentele sunt amăgitoare și înșelătoare”.

Un profesor care a primit copii în clasa a IX-a cumva, după patru ani, trebuie să dea socoteală de rezultatele care se obțin. Și aici se poate vedea că CNLR Bistrița confirmă cu 100%, Liceul Logos, la fel. Ceea ce vedem pe site-ul Ministerului include și restanțierii, acolo unde nu mai ai control. Nu mi se pare un indicator foarte relevant. Un scor nepermis de modest este la Liceul Silvic Năsăud – 12,24%, la Liceul Maieru au fost 10 copii în promoția actuală și niciunul nu și-a luat examenul de bacalaureat. În general, când facem discuții interne, toată lumea se uită peste umăr la Logos și zice: păi cu 11 copii cum să nu ia? Păi uitați-vă și aici, la ultimele două poziții, la Liceul Maieru sunt 10 copii, la Liceul Henri Coandă Beclean sunt 9 copii care și-au manifestat dorința să meargă la Bac și niciunul nu reușește. Eu cred că diferența o face munca și implicarea școlii în pregătirea acestor copii”, a mai spus Camelia Tabără.

Iată situația cu elevii promoției 2019:

Nr.

Crt.

LICEU / COLEGIU Prezenți Reușiți Rata de promovare
1. C.N.L.Rebreanu

214

214

100 %

2. Liceul Logos

11

11

100 %

3. C.N.A.Mureșanu

200

196

98,00 %

4. Lic. Prundu Bârgăului

72

70

97,22 %

5. C.N.G. Coșbuc

168

155

92,26 %

6. Lic. Sângeorz -Băi

106

97

91,51 %

7. Lic. Corneliu Baba

55

48

87,27 %

8. Lic. Tudor Jarda

57

49

85,96 %

9. Lic. Sanitar

80

67

83,75 %

10. C.N.Petru Rareș

142

116

81,69 %

11. C.Tehn. Infoel

155

111

71,61 %

12. Lic. Program Sportiv

114

77

67,54 %

13. Lic. Teaca

14

8

57,14 %

14. Lic. Căianu Mic

16

9

56,25 %

15. Lic. Servicii – Bistrița

30

9

30,00 %

16. Lic. Economic – Năsăud

113

32

28,32 %

17. Lic. Lechința

4

1

25,00 %

18. Lic. Gr. Moisil – Bistrița

67

16

23,88 %

19. Lic. Feldru

11

2

18,18 %

20. Lic. Telciu

7

1

14,29 %

21. Lic. Forestier

15

2

13,33 %

22. Lic. Silvic – Năsăud

49

6

12.24 %

23. Lic. Agricol Beclean

18

2

11,11 %

24. Lic. Agricol Bistrița

25

2

8,00 %

25. Lic. Maieru

10

0

0,00 %

26. Lic. H. Coandă Beclean

9

0

0,00 %

TOTAL

1762

1301

73,83 %

Cristiana Sabău

A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău

Google Ads-sub articol

Comentarii

  1. Miha

    Sunt de acord ca munca profesorilor este importantă în rezultatele elevilor, dar fără efort din partea lor profesorul se zbate în van. Ar trebui uitat în spate la mediile de intrare a acestor elevi în liceu. Ei intra cu note de 3 și 4, iar să – i aduci la 7 când au lacune imense din gimnaziu e foarte greu. În schimb, la colegiille din oraș elevii intra cu note de peste 8. Cred ca e ușor sa – i menții la acest nivel.

    (27)
  2. steppen wolf

    „Orice evaluare evaluează pe subiectele pe care examenul le presupune, în evaluarea respectivă”, a spus recent Ecaterina Andronescu.

    (4)
  3. Invatatoru

    Doamna Tabara,
    O fi promovabilitatea de 100% la CNLR, dar tineti cont de faptul ca in general elevii de la acest colegiu, au o situatie materiala rezonabila, care le permite sa faca meditatii cu profesori in particular, si in majoritatea cazurilir, cei care ofera meditatii, sunt tocmai profesorii de la scolile cu rezultate mai slabe. Asa ca, meritul pentru promovarea de 100% nu se datoreaza cadrelor didactice de la CNLR, decat in foarte putine cazuri. Dar cred ca stiti prea bine cum stau lucrurile…..
    Si da, mi-am meditat copilul absolvent de CNLR cu profesori de la celelalte scoli, si asta pentru ca, in general profesorii de la CNLR, sunt mult mai slab pregatiti decat colegii lor, de la alte unitati scolare. Dar ce sa facem, la pomul laudat…

    (17)
    • CTS

      Iertați-mă că întreb, domnule învățător: de ce ați dus copilul la CNLR? De ce nu l-ați sfătuit să meargă la alt liceu, cu profesori mai bine pregătiți? De ce nu l-ați transferat la un liceu cu profesori mai bine pregătiți?

      (2)
  4. Gigel

    Sunt tare curios unde o sa ajunga liceul Silvic din Nasaud!
    De ce-l mai tineti in functie pe directorul acestui liceu?
    In primul an cand a venit a pierdut titulatura de colegiu dupa care vin rezultatele la bac!
    Asta pe langa faptul ca nu a bagat in bac 15 elevi doar ca sa aiba procentajul mai mare de absolvire a examenului.
    In 2 ani o sa-l transforme in birt personal!
    Da-ti demisia incompetentule si sa-ti fie rusine!

    (17)
    • bianca

      Buna ziua!
      Aveti perfecta dreptate!
      Eu sunt o fosta eleva a liceului Silvic din Nasaud si va confirm mirosul de alcool pe care-l degaja luni dimineata domnul director, efectiv ne era scarba!
      Iti lasa orice senzatie doar aia ca esti intr-o institutie publica si ca stai de vorba cu un dascal, NU!
      Bine ca am scapat; si nu oricum… cu bacul luat!

      (13)
  5. Mary

    Si Maieru a mai primit dreptul de a avea clase liceale ???Vad promovabilitate zero ! la Feldru erau totusi 2 la Telciu 1 la Lechinta 1 la Agricol 2 Forestier 2 Dezastru , in orice caz ! Adevarul este ca astea-s licee false ! Faceti -le scoli profesionale .E normal ca un elev care intra cu 2 -4 la admitere sa nu fie capabil sa faca fata cunostintelor de liceu .Scoli profesionale unde sa invete o meserie ,asta-i solutia !

    (9)
    • bukk

      prostii !!Copiii vor face profesionala si apoi vor emigra ! O gramada de netoţi vor scoli profesionalee cu japca fara sa se intrebe daca acei copii vor sa faca meserie in viata sau nu. Şi uite asa vom avea scoli profesionale dar nu si meseriasi .Fara motivatie nimic nu se face

      (5)
    • Maria

      Eu am terminat in 2010. Am facut profesionala la infoel, la matematica sa predat doar ecuatii de gradul doi si sisteme de ecuatii!!! Fizica venea profa cu sticluta de polar in gentuta… Copia din carte exercitiul pe tabla… Statea 10 minute si recitea cerinta… Ca pe urma sa zica ca il rezolva acasa si va veni la ora urmatoare cu exercituil rezolvat!!! Aceasta se poate numi profesoara?
      Chimie? O lucrare, un referat si nota pe caiet…. (clasa IX-XI MAI AI NEVOIE DE NOTA PE CAIET).
      In clasa XII-XIII la fel sa continuat la matematica foarte putine exercitii noi dar tot nivelul clasei a VIII… Bacul sa dat din mate, fizica/chimie si romana.
      CONCLUZIE…. cum poate un elev sa ia bacul cu asemenea profesoare si profesor?
      Sunt si elevi care trec prin scoala, lipsesc mult iar cu ceva CADOU la profesori, diriginte/diriginta trec clasa cu note frumusele intra si in bac…
      In 2010 sa schimbat programa bacalaureatului… In care cei de la profesionala care au continuat liceul nu au mai avut voie sa aleaga istorie, giografie, ed. Fizica la alegere. A trebuit sa alegem intre fizica si chimie.. Unde foarte putini au teecut la aceste 2 materii…
      La matematica noi cei care am continuat liceul am invatat din M3 matematica simpla, in bac mam trezit cu heroglife… Exercitii de care nu am vazut, nu am facut in scoala, a fost matematica de M1.
      Parerea mea ar fi sa se faca doua sisteme de bacalaureate, unul pt liceu si unu pt cei care continua liceul…
      In acel an au fos evaluati profesorii de fizica si chimie, au luat note de 1,50 respectiv 4… Un elev oare poate lua bacul.
      De profu de mate am inteles ca era invarsta si satul de elevii care isi bateau joc de el… Dar inlocuiti profesorii in varsta cu cei tineti sa faca fata la elevii neascultatori si scoala sa fie mai aspra nu asa lasata la voia intamplarii…
      Si nu cred ca mai are rost sa insir despre sistemul de invatamant din infoel… Cei care au fost acolo stiu…!!!

      (0)
  6. ovidiu

    Dar cu partea sportiva cum stam ,dna inspector?Avem niste elevi care stau pe la colturile strazilor cu tigarile in gura.Aveti profesori de sport cu rezultate?Aveti competitii sportive intre clase,scoli,orase?(nu una sau doua competitii ca acum)Daca nu cumva vreti sa ajunga un fel de roboti cu capul in telefoane!!

    (7)
  7. loro

    Sunt de acord si oarecum in aceeasi situatie cu ”invatatoul” .Adica nu a luat copilul ore de la profi din alte licee ci de la cei din acelasi liceu si a invatat dupa ce au predat profesori de la alte licee in clasa.
    Si ca sa-i raspund lui CTS, asa a vrut copilul s-a dus cu valul si poate a contat si faptul ca mama a terminat acelasi liceu.
    Iar in ceea ce priveste scolile profesionale ,sunt perfect de acord cu ele.In trecutul nu prea indepartat au format o mare parte din cei ce sunt acum populatie activa .
    Avem nevoie de oameni care sa stie o meserie si sa o stie bine.De aici trebuie pornit ca sa ajungem departe

    (5)
    • Unul drept

      Cât de cretină să fi să tai o clasă de liceu de la Sângeorz-Băi unde este procent de 90 și ceva și să o lași la Maieru unde este O. Respect P.S.D.

      (2)
  8. Dan Dorneanu

    Dacă veți compara liceele teoretice cu liceele tehnologice, este ca și cum comparați mere cu pere! Oare de ce atâta insistență pe examenul de bacalaureat și nimic despre Examenul de Certificare a Calificării Profesionale (CCP), unde doar elevii de la liceele tehnologice obțin competențele profesionale , nivel 4, cu recunoaștere europeană, cu titulatura de Tehnician? Pentru că ministerul nu are nevoie de oameni calificați, ci doar de candidați pentru facultate. Diploma de Bac., este necesară dar nu atât de importantă; este indispensabilă doar pentru înscrierea la o facultate, dar angajarea se face pe baza CCP. Un meseriaș îl apreciați după calitatea lucrării și nu după nota de la Bac. Absolvenții liceelor tehnologice au calificare, spre deosebire de absolvenții liceelor teoretice.

    (3)
    • Maria

      Bine zis, dar si la locul de munca ai nevoie de pile… Am diploma de electrotehnica si automatizari, electricitate de joasa si medie tensiune…
      Am incercat sa ini gasesc de lucru in domeniu… Nu au vrut sa ma angajeze deoarece nu am vechime in domeniu 2-3 ani pe cartea de munca. Un coleg a reusit sa se angajele in domeniu… De ce? Acolo lucreaza tatal lui.. Si nu ia mai cerut vechimea in domeniu…. Asta e ROMANIA!!! Si de aceea pleaca tineretul in strainatate si de aceea la majoritatea elevilor nui mai intereseaza neseriile din scoli pt ca nu au sansa sa lucreze in domeniu…

      (0)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Toate comentariile vor fi moderate (aprobate manual).

Vă rugăm să respectați următoarele reguli:

  • 1. Să vă referiți doar la articolul la care postați comentariul.
  • 2. Folosiți un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
  • 3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legatură cu textul.
  • 4. Autorul articolului poate fi criticat pentru eventuale greșeli, incoerență, lipsă de documentare etc.
  • 5. Numele folosit să nu fie nume de personalități ale vieții publice sau parodieri ale acestora.
Nerespectarea regulilor menționate mai sus va duce la ștergerea comentariilor, fără avertisment și fără explicații.