După tragedia din 1 iunie de la Viișoara în care cinci tineri și-au pierdut viața loviți de un tren la trecerea de nivel cu calea ferată, nu s-a schimbat nimic în privința infrastructurii feroviare, dar polițiștii au ieșit la ”vânătoare” de permise, atrage atenția un bistrițean care circulă des pe sub pasarela de la intrarea în oraș dinspre Viișoara.
”Împreună cu vecinii mei vreau să atrag atenția asupra necesității îmbunătățirii aparatajului de la trecerea peste calea ferată de pe str. Armoniei (sub pasarelă, stația Moișan). Acest aparataj nu transmite semnalele acustice suficient de intens încât să fie auzite în condiții de trafic, iar intensitatea semnalului luminos în timpul zilei lasă de dorit. În cele mai multe cazuri trebuie SĂ NE OPRIM cu mașina să ne uităm dacă se semnalează apropierea trenului, iar după cum știm oprirea e interzisă cu excepția cazului în care TRECE trenul. În schimb, având în vedere ultimele evenimente nefericite, poliția stă și ne taxează dacă nu oprim la semnalele acustice/luminoase. Îi credem pe domnii polițiști că nu e de competența lor să analizeze dacă se aude sau se vede semnalul suficient de bine. Pentru asta se pierd permise și în cele din urmă vieți dacă se continuă așa. Va rugăm analizați și cereți schimbarea aparatajului CFR”, a solicitat Ciprian Moldovan pe domnuleprimar.ro.
Reamintim că, în 1 iunie, cinci tineri și-au pierdut viața la Viișoara, la o trecere de nivel cu calea ferată semnalizată doar cu crucea Sfântului Andrei. Patru dintre ei erau frați.
După acest eveniment trist, primarul Ovidiu Crețu a declarat: ”Îi asigur pe toţi bistriţenii că voi face demersuri la cel mai înalt nivel pentru instalarea unei bariere în zona în care a avut loc acest tragic accident”.
Ovidiu Crețu a declarat că a făcut și până acum demersuri la SNCFR pentru montarea unei bariere la Viișoara, dar că răspunsul a fost negativ: ”Din păcate, acest refuz ne costă vieți”.
În accidentul feroviar din 1 iunie, de la Viișoara, și-au pierdut viața cinci tineri: șoferița Lavinia Petruț-Pop, frații ei Darius, Daria, Cosmina, precum și vărul lor Rafael Manta. Lavinia (18 ani) făcea parte din Consiliul Județean al Tinerilor, reprezentând Liceul Tehnologic de Servicii Bistrița, și obţinuse permisul de conducere în urmă cu o lună. Săptămâna viitoare ar fi împlinit 19 ani. Daria, 14 ani, învăța la Școala Gimnazială nr. 4, la fel ca și Cosmina (12 ani), iar Darius, 20 de ani, a învățat tot la Liceul Tehnologic de Servicii. Rafael Manta, 20 de ani, absolvise anul acesta Liceul cu Program Sportiv Bistrița. Toți erau originari din Negrilești, unde au fost înmormântați.
dupa cum stim, oprirea nu este intersiza in nici un caz cand trebuie sa te asiguri.
stationarea, da.
legislatia rutiera prevede obligativitatea de a circula cu viteza redusa la trecerile peste nivel cu calea ferata si asigurarea conducatorului auto inainte de a traversa calea ferata, si nu se specifica nicaieri ca este interzis a opri si a te asigura.
respectivul habar nu are de legislatia rutiera, si poate ca ar fi mai bine daca ar merge pe jos.
si pentru el, dar mai ales pentru ceilalti din jurul lui.
cu masina, in conditiile in care habar nu are de legislatie, este un pericol.
Problema de la calea ferata din zona Moisan este mult mai complexa. Se intampla adesea ca semnalele acustice si luminoase sa fie defecte iar echipa care se ocupa de remediere sa apara destul de tarziu. Nu exista pisibilitatea sa te asiguri decat de pe calea ferata.
Incurajez montarea de bariere la nivel cu calea ferata!
Veverită capcie, la trecerile de nivel cu calea ferată prevăzute cu barieră
sau semnalizare acustică și luminoasă nu este obligatorie oprirea decât în cazul în care instalația semnalizează trecerea interzisă.
Asigurarea constă în observarea ”barierei”.
Dar dacă aceasta nu este vizibilă, cum să te asiguri altfel, decât oprind și afectând astfel fluența traficului.
Nu asta a fost scopul montării ”barierelor”.
Dar până judecă unii cu capul unor animăluțe, sigur că lucrurile nu se îndreaptă, iar accidentele vor continua.
Ești tantalau
nu e obligatorie oprirea dar NU ESTE NICI INTERZISA.
asta doar daca esti bou si mergi ca atare fara sa-ti pese de viata ta.
im mod exceptional, in cazul tau este permis sa treci fara sa te asiguri.
„Ovidiu Crețu a declarat că a făcut și până acum demersuri la SNCFR pentru montarea unei bariere la Viișoara, dar că răspunsul a fost negativ”…
Legatura intre Ion Slavici si Colibitei nu se face pentru ca nu aproba CFR-ul!
In acest context sa explice dl. primar cheltuirea sutelor de mii de euro pe PUZ-uri,proiecte,planuri si expertize facute la AUTOGARA SUSPENDATA peste liniile si peronul CFR-ului !
Cum si cand o sa-ti aprobe un proiect care incalca multe norme ale disciplinei in constructii precum si legi referitoare la exploatarea caii ferate,din moment ce nici macar cu o parlita de bariera nu te baga nimeni in seama?
Acelasi lucru s-a intamplat si cu Piata Decebal ,unde dupa o gramada de bani cheltuiti pe hartii ,lucrarea a intepenit la stadiul de …desen!
Nu-i pacat de atatia bani,adunati din impozitele tot mai mari ale bistritenilor,bani cheltuiti efectiv fara niciun rezultat ?!
Foarte corecta observatie. Nu-i prima data cand Cretu a dat bani grei pe proiecte de sertar, iar materializarea lor se lasa asteptata. Asa s-a intamplat si cu „P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill)”, un proiect din 2006 referitor la amenajarea malurilor raului Bistrita intre Podul Jelnii si Podul Budacului, pe care Cretu l-a blocat, pentru ca , acelasi Cretu sa prevada in bugetul pe 2014 o suma pentru obiectivul intitulat: ”Amenajarea râului Bistriţa între Podul Jelnei şi Podul Budacului, ca zonă de recreere şi promenadă (studii)”. Parca am fi in filmele cu prosti.
(Vezi: http://zupernews.wordpress.com/2011/07/05/bistrita-investeste-in-puz-uri-proiectele-raman-in-aer/.)
Proiectele lui Cretu sunt un mod de irosire idioata a banului public fara sa dai la nimeni socoteala. Iata pe ce s-a dus bugetul orasului Bistrita pe 2014: http://www.timponline.ro/obiective-de-investitii-in-bistrita-drum-de-acces-in-wonderland-aqualand-bust-georg-fischer-fantani-arteziene/
Poate vine totusi pana la urma si scadenta!
ei acuma ….. proiectele alea au fost facute de un bun prieten care este arhitect.
daca cercetati veti afla chestii interesante.