Economie

Ecologiştii nu vor parcare subterană în Piaţa Mihai Eminescu. Marius Bălan a adunat 1.500 de semnături

Nu este oportună o parcare subterană în Piaţa Mihai Eminescu întrucât există riscul ca parcul de la suprafaţă să fie distrus, spune Marius Bălan, preşedintele PER Bistriţa-Năsăud. Ecologistul a adunat peste 1500 de semnături ale unor cetăţeni care se opun acestui proiect aflat pe agenda municipalităţii. "Nu o să-şi ţină oamenii maşinile acolo pentru simplul fapt că va fi taxată intrarea".

Preşedintele Partidului Ecologist Român (PER) Bistriţa, Marius Bălan, a atras atenţia administraţiei locale să „nu mai arunce banii pe studii pentru parcări”. „Sunt peste 7500 de locuri de parcare din care care numai 6000 sunt ocupate. Nu am făcut altceva decât să trasăm nişte linii şi să luăm nişte bani. Sunt bineveniţi banii la buget, dar s-au diminuat mult trotuarele, s-a păus în pericol viaţa cetăţeanului şi spaţiile verzi dintre blocuri”, a spus Marius Bălan.

Potrivit sursei citate, în Piaţa Mihai Eminescu, „una luminoasă”, destul de bine amenajată, nu ar trebui făcută nicio parcare subterană. „Vreau să fac apel la administraţie să nu încalce Legea spaţiilor verzi din 2007 prin desfiinţarea acestui părculeţ în suprafaţă de 87 de ari.  Să lase acest parc elevilor de la CN Andrei Mureşanu întrucât foarte mulţi elevi îşi mănâncă cornurile, în pauza mare, aici. Acum doi ani am adunat 550 de semnături şi mai am pregătite încă o mie pe care le voi depune în Consiliul Local Bistriţa dacă va fi cazul. Cetăţenii nu îşi doresc acolo o parcare subterană”, a spus Marius Bălan.

El a declarat că nu există în România „sculele necesare pentru a face o asemenea lucrare ca să nu afectăm partea de deasupra”. „Nu o să-şi ţină oamenii maşinile acolo pentru simplul fapt că va fi taxată intrarea. Nu vor avea posibilitatea să plătească timp de 365 de zile parcare acolo oamenii care stau în jur. De asemenea, centrul civic şi instituţiile de bază sunt departe de această zonă şi nu văd niciun rost să facem această parcare în detrimentul  parcului”, a spus Marius Bălan.

6 comentarii

  • O parcare subterana in Piata Eminescu nu se justifica. In primul rand, costul ridicat al unei astfel de investitii este corelat cu un numar mic de locuri de parcare, comparativ cu o parcare supraetajata unde cheltuiala este mai redusa iar numarul de locuri mai mare. In al doilea rand, cheltuielile de exploatare ale unei parcari subterane sunt destul de ridicate. Este vorba de sisteme permanente de iluminare si ventilatie, mari consumatoare de energie. Apoi trebuie prevazute sisteme de pompare pentru eventuale pericole de inundatii accidentale. Toate acestea duc la cresterea taxei de parcare facand neatractiva utilizarea parcarii. Evident, nu se pune problema construirii unei parcari etajate in Piata Eminescu. In apropiere exista solutii alternative de rezolvare a problemei parcarii. Spre exemplu, pe Str. Lupeni, in spatele Bisericii Catolice „Sf. Anton” exista un spatiu generos ce ar putea fi amenajat ca parcare. Chiar si o parcare etajata bine gandita pe locul de alaturi situat fata trezoreriei ar putea asigura un numar mai mare de locuri de parcare decat o parcare subterana realizata cu pretul distrugerii parcului din Piata Eminescu.

  • Dar actuala Piata Mihai Eminescu va place?E parc sau e parcare?Practic e un mix:doua platforme de parcare separate de alei si fasii de spatiu verde,un fel de strutocamila.Cat despre faptul ca nu-si vor permite sa plateasca taxa de parcare n-as fi asa de sigur,vedeti ce masini scumpe parcheaza acolo.O eventuala parcare subterana ar crea ordine in zona si ar pune lucrurile la punct.Parcul se va reface,de data asta mult mai extins iar actualii copaci ar putea fi replantati in alte locatii.

  • Nu pot se cred ca exista oameni care se opun unei parcari subterane in zona respectiva. Sa ne amintim de institutiile din zona – politie, trezorerie, policlinica, banci, liceul Andrei Muresanu care fie nu au locuri de parcare fie au prea putine. Probabil ca in cazul realizarii unei asfel de parcari, ruina din apropiere (fosta Casa de Cultura a Sindicatelor) va fi si ea mai atractiva pentru un eventual investitor. Din pacate la noi s-a creat un obicei ca trebuie sa fim impotriva. La fel s-a intamplat si cu Parcul Municipal – cand au inceput lucrarile unuii vroiau sa se lege cu lanturi de copaci; acum toata lumea e multumita de cum a iesit. Cred ca cel mai constructiv ar fi sa cautam solutii pentru o dezvoltare durabila a orasului; nu ar trebui sa strangem semnaturi pentru oprirea proiectului ci mai degraba se ne asiguram ca prin proiect nu se va diminua spatiul verde existent ci din contra ca se va marii, sa cerem realizarea unui proiect competent pentru amenajarea acestui spatiu verde si mai apoi sa ne asiguram ca proiectul se va respecta in faza de executie.

  • sa va dau un exemplu. in mallorca, in zona centrala, subteran este amplasata autogara, pe o suprafata considerabil mai mare decat piata mihai eminescu, iar suprateran se intinde un frumos parc, plin de verdeata.
    cum gandim, ghidandu`ne dupa principiul negarii oricaror idei?

  • Nu trebuie mers prea departe. Exista mai aproape de noi exemplul „Palmierilor de plastic- marca Oprescu”. Dupa finalizarea parcarii subterane din Piata Universitatii din Bucuresti, deasupra au fost „plantati” palmieri de plasic.Ar fi o solutie pe placul primarului Cretu, indragostit de kitschi-uri din plastic, care ar putea s-o aplice si pentru Piata Eminescu din Bistrita. (Vezi: http://www.b365.ro/piata-universitatii-din-bucuresti-umbrita...)

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.