În cea mai mare comună din judeţ, Feldru, vor continua şi anul acesta investiţiile cu bani europeni, guvernamentali şi de la bugetul local. Primarul comunei, Grigore Ţiolan (PNL), spune că, o lucrare pe care intenţionează să o deruleze anul acesta administraţia va ţine „40-50 de ani”.
„În 2016, avem de contribuit cu bani de la bugetul local pentru lucrarea de canalizare, trebuie să alocăm bani pentru finalizarea reabilitării căminului cultural, iar încă de la sfârşitul lui februarie vom începe şi alte lucrări de investiţii în comuna noastră, fie pe bani locali, fie guvernamentali sau europeni. O lucrare importantă în valoare de un milion de lei (cofinanţare de 200.000 de lei de la bugetul local) va începe în luna martie cu fonduri guvernamentale. Este vorba de reabilitarea sălii de nunţi şi va avea ca termen de finalizare un an. O altă lucrare este reabilitarea trotuarelor pe ambele părţi ale drumului naţional dintr-un capăt în altul. Suma este de 2,2 milioane de lei, iar anul acesta am convenit în Consiliul Local ca undeva la 35-40% din ea să o alocăm ca să putem începe proiectul. În urma lucrărilor de canalizare, trotuarele, rigolele, şanţurile arată neplăcut. După ce începerea lucrărilor se vor convinge cu toţii, cetăţenii, cei care trec prin Feldru, că e o lucrare necesară şi de calitate care va dura, zic eu, cel puşin 40-50 de ani”, a spus primarul Grigore Ţiolan la un post tv.
Concomitent cu aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul în curs, la Feldru mai există şi o altă preocupare, legată de salubrizare.
„Nu iau eu apărarea Vitaliei, însă data de ridicare a fost respectată, respectiv ziua de miercuri, cantitatea respectată, nu văd ce nemulţumiri ar avea oamenii ca să nu plătească aceste servicii. Oricum trebuie achitate dacă nu direct către Vitalia, se va pune o taxă în cadrul taxelor locale şi probabil că se va lua şi un comision pentru prestarea serviciului de colectare a taxelor. Nu cred că sunt persoane foarte multe în Feldru care să aibă depuse în tomberonul de 120 de litri deşeuri menajere şi să nu fie ridicate de către Vitalia. Cel puţin nu am fost sesizat în acest sens. Sunt excepţiii când în acele containere se află moloz, resturi din contrucţii ceea ce nu e normal să le ia Vitalia”, a spus primarul.
Zilele acestea, patru persoane de la Vitalia vor străbate comuna pentru a încheia contracte cu cetăţenii care nu au făcut încă acest demers: „În localitatea noastră, din nefericire, procentul de încheierea contractelor cu Vitalia e destul de scăzut. Nu mă refer la persoanele ce locuiesc în zone unde maşina nu are acces şi nici la persoane plecate în străinătate cărora Vitalia nu le prestează niciun serviciu şi mi se pare corect să nu plătească taxa. Cei care nu vor încheia contracte cu Vitalia şi nu vor plăti se vor afla în situaţia de a plăti taxa la primărie şi unele comisioane de încasare. Va creşte suma care va trebui plătită, aşa încât îi sfătuiesc pe oameni să încheie aceste contracte direct cu Vitalia. Tot în înţelegere cu cei de la Vitalia – întrucât acele containere semiîngropate nu sunt folosite cum ar trebui – pentru PET-uri am mai lăsat pentru o perioadă de timp containerele din plasă de sârmă, iar Vitalia le va ridica. Acolo sunt mici probleme fiindcă nu întotdeauna când ele sunt pline, ele sunt şi ridicate”.
Adaugă comentariu