Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Bistriţa-Năsăud informează contribuabilii că 28 februarie 2017 este termenul limită pentru depunerea formularului D 205. Ultima zi a lunii februarie (28 inclusiv) este data limită până la care plătitorii de venituri cu regim de reţinere la sursă a impozitelor au obligaţia să depună declaraţia privind calcularea şi reţinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit – formularul 205 -, la organul fiscal competent, pentru veniturile obţinute în anul 2016.
Veniturile pentru care există obligaţia depunerii formularului 205 sunt cele din dividende, dobânzi, lichidarea unei persoane juridice, din premii, din jocuri de noroc cu impunere finala precum şi veniturile din alte surse aşa cum sunt menţionate la art. 114 respectiv art.117 din Codul fiscal.
Formularul 205 se depune şi de către organizatorii/plătitorii de venituri din jocuri de noroc sau intermediarii/societăţile de administrare a investiţiilor/societăţile de investiţii autoadministrată, pentru veniturile pentru care nu au obligaţia calculării, reţinerii şi virării impozitului pe venit, potrivit titlului IV din Codul fiscal, şi anume: câştiguri/pierderi din transferul titlurilor de valoare şi orice alte operaţiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate, precum şi din transferul aurului financiar, definit potrivit legii şi venituri din jocuri de noroc la distantă şi festivaluri de poker.
Nu au obligaţia depunerii declaraţiei informative – D 205, pentru veniturile declarate în formularul 112, contribuabilii care au obligaţia depunerii Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate pentru fiecare beneficiar de venit. Ca urmare, plătitorii de venituri din salarii şi asimilate salariilor, din valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală, din pensii, din arendare, precum şi persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit/venit microîntreprindere, asociate cu persoane fizice pentru care persoanele juridice au obligaţia calculării reţinerii şi plăţii impozitului datorat de persoana fizică, nu depun formularul 205.
30 mai 2017 – termen pentru depunerea situaţiilor financiare anuale aferente exerciţiului financiar 2016
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Bistriţa-Năsăud informează contribuabilii că în Monitorul Oficial nr. 86 din 1 februarie 2017 a fost publicat Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 166/25.01.2017, privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare si raportărilor contabile anuale aferente exerciţiului financiar 2016.
Potrivit actului normativ menţionat, termenele de depunere a Situaţiilor financiare şi a raportărilor contabile anuale aferente exerciţiului financiar 2016 sunt:
– pentru societăţile comerciale, societăţile/companiile naţionale, regiile autonome, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, respectiv pâna la 30 mai 2017;
– pentru celelalte persoane prevăzute la art. 1 alin.(1)-(3) din Legea nr. 82/1991, republicată, 120 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, respectiv pâna la 2 mai 2017;
– pentru subunităţile din România care aparţin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul în străinătate (cu excepţia subunităţilor deschise în România de societăţi rezidente în state aparţinând Spaţiului Economic European) 150 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, respectiv, pâna la 30 mai 2017;
– pentru persoanele juridice aflate în lichidare, o raportare anuală, în termen de 90 de zile de la încheierea fiecărui an calendaristic, respectiv pâna la 31 martie 2017;
Au obligaţia depunerii de raportări contabile anuale in termen de 150 de zile de la încheierea exerciţiului financiar şi:
– entităţile care au optat pentru un exerciţiu financiar diferit de anul calendaristic. Acestea au obligaţia de a întocmi raportări contabile anuale la 31 decembrie distinct de situaţiile financiare anuale încheiate la data aleasă pentru acestea, cu respectarea prevederilor Legii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
– subunităţile deschise în România de societăţi rezidente în state aparţinând Spaţiului Economic European
Entităţile care nu au desfăşurat activitate de la constituire până la sfârşitul exerciţiului financiar de raportare, vor depune o declaraţie pe propria răspundere a persoanei care are obligaţia gestionării entităţii, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, respectiv pâna la 1 martie 2017.
Declaraţiile de inactivitate se vor depune în format electronic. În vederea depunerii declaraţiilor de inactivitate în formă electronică, având ataşată o semnătură electronică extinsă, sau numai în format hârtie şi în format electronic, entităţile folosesc programul de asistenţă pus la dispoziţie gratuit de către Ministerul Finanţelor Publice pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Situaţiile financiare anuale se întocmesc cu ajutorul programului de asistenţă elaborat de MFP care conţine formularistica necesară şi programul de verificare cu documentaţia de utilizare aferentă. Programul de asistenţă este pus la dispoziţia entităţilor gratuit de MFP şi poate fi procurat direct de la unităţile fiscale teritoriale sau poate fi descărcat de pe portalul MFP, de la adresa www.mfinante.ro.
Situaţiile financiare anuale si documentele cerute de lege, se depun în format hârtie şi în format electronic la registratura unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice sau la oficiile poştale, prin scrisori cu valoare declarată, sau numai în formă electronică pe portalul www.e-guvernare.ro, având ataşată o semnătură electronică extinsă.
Important! Formatul electronic al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale simplificate, generat prin programele de asistenţă, constă într-un fişier de tip PDF având ataşat un fişier xml precum şi un fişier cu extensia zip. Fişierul cu extensia zip va conţine documentele cerute de lege scanate alb-negru, lizibil şi cu o rezoluţie care să permită încadrarea în limita a 10 MB a fişierului PDF la care este ataşat fişierul zip.
Programul de asistenţă pentru raportările contabile anuale la 31 decembrie este elaborat distinct de programul de asistenţă aplicabil pentru întocmirea situaţiilor financiare anuale, respectiv situaţiilor financiare anuale simplificate.
Depăşirea termenului legal de depunere a situațiilor pe 2016 poate fi sancționată, conform Legii contabilității nr. 82/1991 cu modificările şi completările ulterioare după cum urmează:
• amendă de la 300 la 1.000 de lei, pentru o întârziere între 1 și 15 zile lucrătoare(adică dacă documentele se depun între 31 mai și 22 iunie 2017);
• amendă de la 1.000 la 3.000 de lei, pentru o întârziere între 16 și 30 de zile lucrătoare (adică dacă documentele se depun între 23 iunie și 13 iulie 2017);
• amendă de la 1.500 la 4.500 de lei, pentru o întârziere de peste 30 de zile lucrătoare(adică dacă documentele de depun după data de 13 iulie 2017).
Baza legală:
– Legea contabilităţii nr.82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
– OMFP nr.166/2017, publicat in MO nr.86/01.02.2017 privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, precum şi pentru modificarea şi completarea unor reglementări contabile
– OMFP nr.1802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate, cu modificările şi completările ulterioare.
Cristian Parasca, Şef administraţie
Adaugă comentariu