Actualitate

Foraje pe Bd. Decebal pentru pasajul pietonal subteran. Strat de balast pe un tronson de drum

Lucrările în zona Pieței Decebal din Bistrița au ajuns la stadiul forajelor pentru realizarea pasajului pietonal subteran, iar pe un tronson de drum s-a turnat stratul de balast înainte de aplicarea binderului.

”Lucrările din zona Decebal avansează! Reconfigurarea axei de transport Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului a ajuns, pe segmentul oprit circulației rutiere (Zimbrului – Crinilor), la stadiul executării forajelor pentru pasajul pietonal subteran. Dinspre sectorul Apollo, pe un întreg tronson de drum, a fost turnat și stratul de balast stabilizat, premergător aplicării de binder, până în apropierea intersecției spre piață și strada Ursului”, spune primarul Ioan Turc.

Din 16 august, traficul rutier a fost închis complet pe Bd. Decebal, pe tronsonul cuprins între intersecția cu str. Zimbrului și sensul giratoriu din intersecția B-dul Decebal – str. Crinilor – str. Andrei Mureșanu – str. Ioan Slavici, în cadrul lucrărilor de reconfigurare a axei de transport. Circulația auto în zonă ar urma să fie redeschisă în 31 decembrie a.c., până atunci urmând să fie finalizate lucrările la pasaj care impun închiderea zonei pentru traficul rutier.

Lucrările în proiectul cu bani europeni ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului” (58,4 milioane lei, circa 12 milioane euro) constau în: realizarea de benzi dedicate transportului public, realizarea pistelor pentru bicicliști, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă, realizarea unui pasaj pietonal subteran pe B-dul Decebal în zona pieței, iluminat public cu sistem de telegestiune, modernizarea stațiilor de transport public existente, realizarea de sisteme de monitorizare video. Capacități: stații de transport – 10, lungime piste bicicliști – 4.596 m, lungime trotuar – 4.435 m, lungime carosabil reabilitat – 2.347 m. Constructor este M.I.S. Grup.

5 comentarii

  • va puteti muta la tara daca nu va place la municipiu.
    oricum o dati Bistrita nu arata rau, cu tot cu santiere si cand se va incheia cu siguranta turistii normali la cap vor lauda orasul nostru.
    ce stitti voi sakarilor cat a evoluat orasul din vremea copilariei mele ?
    Felicitari IOAN TURC !

    2
    28
    • Ce turiști fă ?
      Ați inebunit de tot în primăria aia a voastră? Bistrița nu arată rău e soră cu declarația halucinantă a lui Turc, precum că lucrările de pe Bvd. Republicii nu deranjează participanții la trafic….
      Băi, voi sunteți duși rău cu vaca… coloane interminabile de mașini înșirate pe toate străzile, șoferi cu nervii întinși la maxim dar voi țineți în continuare vaca de coarne că e minunat.
      Oare când va satură și se satură D-zeu de specimenele că voi ?

  • Astfel de lucrări crează disconfort iar cetătenii trebuie sa indure mult praf si zgomot, dar in plus afecteaza blocurile si constructiile din apropiere. Recent, Virgil Rus – profesor de educatie fizica si sport la extensia Bistrita a UBB si administrator/antreprenor Centru Fitness – New Art of Body Gym, a transmis Primariei Bistrita o petitie in care se spune: „La intrarea în bloc deja fisurile sunt așa de mari că se vede denivelarea. Și fisurile au urcat până la etajul 1. E imposibil ca vibrațiile astea, zeci de vibrații pe zi, să nu afecteze structura blocului. Poate că nu se întâmplă nimic acum, sau până se finalizează lucrările. Dar în doi- trei ani, dacă se dărâmă blocul, cine își asumă responsabilitatea?!? Vom cere și noi o expertiză, ca să vedem dacă a fost sau nu afectată structura de rezistență a blocului!” De altfel, este cunoscut faptul că si in cazul lucrarilor de la metroul Bucurestean din cartierul Drumul Taberei locatarii unui bloc de 10 etaje din zona Valea Ialomitei au intrat in panica dupa ce peretii au inceput sa se fisureze. Tot din cauza lucrărilor la metrou, un imobil de pe bulevardul Eroilor s-a aflat în pericol de prăbușire si a fost evacuat și debranșat de la utilități. Numai ca in cazul pasajului pietonal subteran din Bistrita prevăzut a se construi in zona de intersecţie a Bulevardului Decebal cu strada Cuza Vodă şi strada Ursului este vorba de o investitie absolut inutilă. Acest pasaj nu rezolvă fluidizarea circulatiei auto având in vedere că Bulevardul Decebal este traverasat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum sa fie desfiintate. O solutie mai ratională de fluidizare a circulatiei auto ar fi amenajarea Bulevardului Decebal si Andrei Muresanu ca stradă cu sens unic dinspre strada Gării spre strada Năsăudului, iar celălalt sens spre strada Gării să fie asigurat pe strada Colibitei si Artarilor. De aceea, cea mai ratională solutie este să se renunte la aceasta investitie costisitoare iar cu banii respectivi să inceapă proiectul de modernizare a Pietei Decebal, promis bistritenilor de primarul Cretu incă din anul 2012.

    8
    3
    • Sunt curios cati batranei cu probleme de sanatate si deplasare greoaie in drumul lor spre piata o sa urce si o sa coboare scarile pasajului, cred ca tot pe la trecerile de pietoni de la suprafata o sa traverseze, dar daca construim costa si daca costa avem parandarat.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.