Economie

Goana după carburant ieftin poate duce la afaceri prospere: staţie de alimentare cu GPL

În condiţiile în care preţul benzinei şi al motorinei creşte de la o zi la alta, mulţi şoferi optează pentru gazul petrolier lichefiat, aşa numitul GPL. Acesta costă jumătate cât benzina şi poate fi utilizat cu succes şi în agricultură. Cu puţin înainte să înceapă campania agricolă de primăvară, o firmă din Căianu Mic a intuit oportunitatea şi deschide o staţie GPL pentru autovehicule.

Firma Rusuc Mirmar SRL a anunţat Agenţia de Protecţie a Mediului Bistriţa-Năsăud despre intenţia sa de a deschide o staţie de alimentare cu GPL pentru autovehicule în localitatea Căianu Mic. Investiţia este oportună în condiţiile în care preţul GPL la staţiile de alimentare este fără accize şi alte taxe suplimentare la jumătatea preţului benzinei.

În fapt, se realizează o economie reală de aproximativ 40-45%. Datorită acestui fapt, spun specialiştii, amortizarea investiţiei pentru montarea instalaţiei GPL pe un autovehicul se face relativ uşor (după aproximativ 10.000-15.000 km), numai din diferenţa de cost benzină-GPL.

„Contrar a ceea ce se crede, instalaţia de alimentare cu GPL este mult mai sigură decât cea de benzină, deoarece componentele sunt supuse unor severe verificări fiind omologate internaţional. Rezervorul este realizat din material special tratat chimic pentru a evita fisurile în caz de accident, este dotat cu un grup de supape care împiedică umplerea cu mai mult de 80% din capacitate, permiţând astfel gazului o expandare în caz de temperaturi înalte sau accidente. Todată, în cazul ruperii în mod accidental a unei conducte de gaz aceasta sesizează debitul crescut de gaz şi opreşte automat alimentarea. Testele au demonstrat ca o maşină pe gaz gaz nu explodează”, scriu site-urile de specialitate.

De asemenea, pentru că foloseşte un carburant fără sulf, benzen, plumb sau alte substanţe cancerigene, GPL-ul se amestecă foarte bine cu aerul realizându-se un amestec carburant mai omogen şi o ardere îmbunătăţită fără depuneri de calamină şi hidrocarburi, noxele emise de motor cu carburator încadrandu-se în normativele EURO 2.

De altfel, scriu aceleaşi site-uri,  marile companii de autoturisme sunt direct implicate în dezvoltarea şi producerea de motoare ultra ecologice, una dintre soluţiile imediat aplicabile fiind echiparea autovehiculelor cu motoare alimentate cu GPL (Volvo, Opel, Fiat, Renault, Dacia, Daewoo,…etc. sunt echipate opţional din fabrica cu sistem AUTO GPL).

Potrivit blogului „Idei de afaceri”, pentru deschiderea unei staţii GPL e nevoie de o investiţie de circa 12.000 de euro, de un teren cu o deschidere la stradă de cel puţin 20 m, de preferinţă la ieşirea din localitate.

Skid-ul de GPL poate fi cumpărat la 5000 de euro sau poate fi primit în concesiune de la un furnizor cu care se semnează şi un contract de aprovizionare. Investiţia constă în platforma betonată, cladirea, zidul de protecţie (dacă este necesar), program de gestiune, instalaţia electrică, sistemul de supravehere, copertina, reclamă şi altele.

Sursa foto:mesagerdeconstanta.ro

16 comentarii

  • Administratia locala a Comunei Caianu-Mic sustine mediul de afaceri.Comuna Caianu-Mic se dezvolta cu ajutorul societatilor comericale care si-au manifestat interesul pentru a investi pe plan local.Mult succes in continuare si speram in mentinerea unei relatii constructive si eficiente in folosul cetatenilor

  • Din pacate informatiile privind costurile sunt total eronate.
    In realitate , costurile totale de deschidere a unei statii de acest tip pot ajunge pana la 35000 -40000 de euro
    Zidul de protectie nu numai ca nu este necesar Fiind chiar interzis conform interpretarii corecte a normativelor

    Succes investitorilor …si atentie la incarcarile de butelii de tip aragaz

    • Buna ziua. Si pe mine ma batea gandul sa deschid o astfel de statie dar m am blocat de anumite probleme. in primul rand distantele de care depinde aceasta,inalta tensiune,si multe altele.Intradevar am observat ca este vorba de sume mult mai mari.Atat cat se scrie aici reprezinta numai avizele,proiectul,autorizatia de constructie,instruirea.Daca cineva si a deschis curand as vrea sa mi spuna si mie costul final. Va multumesc!

    • Fac proiecte în acest domeniu al GPL-ului de mai bine de 8 ani de zile şi vă pot spune aşa. Costurile nu sînt nici de 10000 de euro (12000 costă skid ul dacă e cumpărat nou), dar nu ajung nici la 35 – 40000. Undeva la 25000 euro este investiţia în cazul în care dorţi să fiţi şi deţinător şi utilizator al unei astfel de staţii de livrare GPL. Bineînţeles că trebuie ţinut cont de costul terenului, dacă e închiriat sau proprietate personală, distanţa de la care se va trage alimentarea electrică la 380V, etc. Normativele de proiectare a unor astfel de staţii impun într-adevăr distanţe minime de siguranţă, dar acestea pot fi reduse cu 30% prin construcţia unor ziduri antifoc, antiexplozie. Diferenţa e că, odată pus un astfel de zid, calculat după formule conform normativului, instalaţia nu mai este skid monobloc (rezervor şi pompă de livrare pe acelaşi şasiu), ci se numeşte staţie independentă (rezervorul cu pompa de angrenare e pus pe şasiu separat, pompa de livrare la o distanţă oarecare faţă de el, în funcţie de necesităţi) şi se proiectează după alt normativ, cu alte distanţe minime. E un pic complicat privit din afară, dar se găsesc soluţii constructive în majoritatea cazurilor. Ca idee, o arie minimă pentru buna funcţionare a staţiei şi circuit fluid al autovehiculelor (cisterna trebuie să fie în incinta staţiei cît stă la alimentat, nu are voie să stea pe domeniul public) este de app. 400mp (23m x 18 m).

  • Buna seara,doamna Amelia Ghibu.Legat de ce ati mentionat dumneavoastra cu costurile proiectului si normativele de proiectare as fi intersata .Cum as putea sa iau legatura cu dumneavoastra,un nr de telefon sau o adresa de mail se poate pentru mai multe informatii?

    • Buna ziua. Vis-a-vis de aceasta afacere, ati luat atitudine anul trecut? As face si eu langa Buc sau Cl. Daca deja activati in comercializarea de gpl auto, v-as fi recunoscator daca ma ajutati cu cateva sfaturi, un mic abc despre cum ar trebui sa procedez pt a intampina cat mai putine evenimente neplacute… si alte detalii….se merita sa cumperi skid-ul sau sa mergi pe franciza.. ce gaz se cauta de clienti… cum merge in primele luni… etc. Se merita in final? Multumesc

  • Detin atestat comercializare gpl exploatez statie in franciza vreau sa achizitionez un skid la pret rezonabil si ce acte mai sint necesare in plus fata de cele pe care le detin multumesc anticipat

  • Buna ziua. Ma numesc Ion Dumitrescu din Pitesti si, ma intereseaza neaparat, care este cea mai eficienta modalitate de achizitionare a unei STATII G.P.L.(pt. incarcarea instal.auto G.P.L.)
    Achizitie in rate sau …franciza.
    Multumesc anticipat.
    Cu respect, va doresc SARBATORI FERICITE.
    Tel. 0772031501

  • prieteni. atentie mare cu aceste investitii. de ce ?? fiindca barilul de oloi este sub 60 de $ . cind va fi sub 40.va fi o problema . deja Snp-ul adica Omv-ul o resimt foarte puternic. asa ca atentie la neatentie. sa nu spuneti ca nu v-am avertizat.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.