Actualitate

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru varianta de ocolire a orașului Beclean. Când se semnează contractul

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ”Varianta de ocolire a oraşului Beclean”, care se realizează din fonduri europene (Programul Operațional Infrastructură Mare) şi de la bugetul Ministerului Transporturilor, prin CNAIR.

Varianta de ocolire va avea o lungime de 1,195 km. Traseul variantei este în totalitate nou, se desprinde din DN 17 D la km 4+677 spre dreapta, traversează râul Someşul Mare şi se racordează la DN 17/ E 58 la km 27+505 spre stânga. Varianta se tratează pentru două benzi de circulație, conform caracteristicilor pentru drumuri naționale europene de clasa tehnică III şi o viteză de 60-80 km/h. Pentru traversarea Someşului Mare, între km 0+333,45 – 0+917,05 se va realiza un pod pe grinzi cu 14 deschideri, în lungime de 583,60 m. La desprinderea din DN 17 D şi la racordarea variantei cu DN 17/ E 58 s-au prevăzut sensuri giratorii.

Valoarea totală a investiţiei este de 86.424.000 lei, termenul de realizare fiind de 3 ani.

Contractul de proiectare și execuție se va semna joi 14 octombrie, la Primăria Beclean.

”Varianta de ocolire a orașului Beclean are o valoare de aproximativ 18 milioane de euro și va asigura legătura dintre Drumul Trans Regio TR 45 Beclean – Salva și Drumul Expres DX 4A Dej – Beclean – Bistrița, investiții care sunt cuprinse în cadrul Master Planului de transport al României. Varianta de ocolire va deservi în întregime traficul de tranzit de camioane și parțial traficul de tranzit de automobile, urmând să fie alcătuită dintr-un pod peste râul Someș și două tronsoane de drum. Lungimea variantei de ocolire a orașului Beclean este de 1,195 km cu parte carosabilă de 7 m și platformă de 10 m. Se va realiza un pod peste râul Someșul Mare, cu o lungime de 583,6 m și două tronsoane de drum național european, cu două benzi de 3,5 m fiecare și un acostament de 1,5 m”, a precizat Primăria Beclean. 

11 comentarii

  • Bravo Beclenarilor şi Ruşine bistrițenilor.
    Aici se vede marea diferență dintre un primar care tace şi face la Beclean şi un primar gurist la Bistrița care nu că nu face ci când face face numai prosti.

  • Impotenți din primăria Bistriței nu sunt capabili să facă centura prin afara intravilanului oraşului fiindcă sunt ocupați cu disrugerea străzilor bune existente.

  • Daca Bistrita nu are o centura cu adevarat ocolitoare se datoreaza incapatanarii, fostului edil sprijinit de ascultatorii habarnisti de consilieri o masina de vot disciplinata care a stiut una si buna fara sa asculte glasul bistritenilor. Si podul Berariei este amplasat cu curu si nu duce nicaieri decat o traversare la stanga in Zavoaie facut prost si negandita o discutie cu proprietarii de terenuri care urmau sa vanda administratiei o bretea de pamant. Fostul Primar voia pe gratis sa obtina acest aspect, dar localnicii nu au acceptat sa dea pomene statului infantil bunuri personale, si bine au facut..In schimb primarul Becleanului a ales un traseu foarte bun si corect si nu s-a ocupat cu VEVERITE si custi si de aceea Becleanul este cu un pas inainte absolut la toate capitolele.

    • Bălane nu te simți un pic răspunzător ? Nu te mustră un pic conştiința că Bistrița nu are acum o centură ?
      Oricum centura Crețul-Niculae se va face datorită fentei lui Niculae care din condei ia schimbat numele şi acum se va numi ” Linia Albastră ” Şi culmea culmilor se va face chiar de către Turc amicul tău pe care lai susținut în campania electoară o nuoă țeapă care ai luato.

  • SOFERE !Nu ma simt dator sa iti raspund tie care nu ai verticalitatea si barbatia sa te semnezi asa cum ai fost botezat. Soferi sunt multi si prosti gramada si dezinformati cat incape.

    • Bălane o să trasmit prin stație mesajul tău colegilor mei şoferi. Dacă vei primi claxoane pe stradă să şti de ce le primeşte. Se pare că pe unde treci tu numai „prieteni” îți faci.

    • Ce aştepți Linia Albastră adică tot centura ha, ha Vine , vine curând o so facă chiar Turc o nouă țeapă.

  • Padurea CODRISOR a fost salvata de BISTRITA CIVICA si s-a facut si un proiect de bugetare participativa in vederea amenajarii ei. Padurea CODRISOR este in totalitate a bistritenilor si va deveni o oaza de sanatate si socializare ca o prelungire a parcului municipal.
    Administratia trecuta care dorea chelirea(distrugerea) padurii a fost infranta definitiv .
    Bucrati-va bistriteni ca in scurt timp padurea urbana va deveni o realitate mult asteptata.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.