Actualitate

Hotelul Metropolis, închis din ”motive tehnice”. Datoriile imense fac incertă data redeschiderii

După 11 ani de la deschiderea fastuoasă a primului hotel de cinci stele din Bistrița, pe ușa de la intrare poate fi citit un anunț scris și corectat: ”Din motive tehnice, hotelul va fi închis până la data de 14 februarie (ziua fiind scrisă cu pixul- n.r.). Ne cerem scuze și vă mulțumim pentru înțelegere. Conducerea”.

”Motivele tehnice” sunt în fapt datoriile pe care Metropolis Grup SRL- aflată în insolvență – le are către companiile de utilități, Electrica și E.ON România care au decuplat hotelul de la electricitate și gaz, așa încât chiar dacă angajații ar mai veni la serviciu – și aceștia neplătiți – hotelul nu ar putea funcționa.

Potrivit Buletinului Procedurilor de Insolvență nr. 213/06.01.2022, Metropolis Grup are de achitat Electrica Furnizare suma de 523.233 lei, iar E.ON România suma de 577.564 lei. Compania Aquabis SA are la rândul ei de încasat 44.129 de lei, iar angajații 51.428 de lei.

La sfârșitul anului trecut, a fost vândut la licitație cu strigare un apartament cu șase camere și dependințe aflat la etajul trei al clădirii și evaluat la 430.000 de euro. Au licitat mai multe firme de construcții, iar după a 18-a strigare, a fost adjudecat cu 1.161.000 de euro de către Îndemânarea Construct YND SRL prin Alexandru Darius Simionca. Câștigătorul licitației a făcut plata în 23 decembrie 2021.

Suma obținută din vânzarea apartamentului (5,7 milioane de lei) ar urma să fie distribuită conform tabelului de mai jos:

În data de 4 ianuarie 2022, Radu Chifa, administrator special, a cerut alocarea urgentă de bani pentru buna funcționare a hotelului, respectiv 278.208 lei pentru plata salariilor către angajați, circa 300.000 de lei pentru reparații la piscină, circa 300.000 de lei pentru înlocuirea echipamentelor de la spălătorie și curățătorie care nu mai pot fi folosite fiind degradate. În ultima vreme, când funcționa, Metropolis a externalizat serviciul la prețul de 10.000 de lei lunar.

De asemenea, el a mai solicitat bani pentru înlocuirea unor echipamente din bucătărie, peste 500.000 de lei pentru reparații la hotel interioare și exterioare, circa 200.000 de lei pentru înlocuirea unor echipamente IT și peste 100.000 de lei pentru reparații la autoturisme.

Apartamentul vândut fiind ipotecat în favoarea Fiscului, a fost aprobată cererea doar în ce privește plata salariilor, repararea piscinei și aprovizionarea cu marfă a restaurantului pentru ca acesta să poată fi redeschis.

Dacă vor fi achitate și facturile la utilități este posibil ca hotelul să fie redeschis. Data scrisă cu pixul pe afiș poate fi modificată în funcție de cum evoluează lucrurile.

29 comentarii

    • Falimetul Centrui !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Datorită faptului că cretini nu au fost în stare să facă nicio simulare cu ce se va întâmpla cu zona centrală după ce vor fi făcute idioțenile lor de proiecte acum măr refer la blocarea traficului auto prin realizarea zonei pietonale unde afacerile au murit și au rămas doar crâșmele cu bețivi și fetițe. Vor urma multe ale falimente răsunătoare după construirea tâmpenilor cu Linia Verde pe Perete și îngustarea străzilor Gării-Decebal-Andrei Mureșanu-Năsăudului și pasajul Tărpiului care va falimeta afacerile de la Winmark (Măgura), Dalas și zona Autogării.
      Cineva va trebui să răspundă pentru viitoarele falimete, primarule Turc oare tu vei fi acela care vei fi luat la întrebări pentru viitoarele faliment ?
      Singura soluție pentru a mai salva ceva din zona centrală a orașul este Mutarea Autogării în Piața Centrală în jurul Primăriei asta ar mai aduce oameni în zona centrală eventual și turiști.
      Dar eu spun lucrurile acestea degeaba fiindcă cei din primăriei nu aud și nu văd ce se întâmplă în oraș. Eu mi-am mutat deja afacerea din centru orașului așa că nu voi fi afectat de aceste tâmpeni . Era o reclamă la cosmetice : Dacă sunteți proști atunci MERITAȚI ce o să vi se întâmple.

    • Citybreak,
      Sunt foarte mulți turiști în Bistrița :o) fără un Aeroport și o Autostradă nu vine nimeni la Bistrița vezi celebrele falimente a hotelurilor Coroana Aur și Tihuța.
      Mai sunt alți ” prostovani ” care vor să mute și autogara departe peste linie să alunge și puțini turiști care mai par în Bistrița.

    • Quiojete, Poți tu să ai managerul de la Hilton că tot degeaba dacă clienții nu au cum să ajungă la tine fără Aeroport, fără Autostradă fără nimic.

  • De câți oameni și-au bătut joc, neplata castigurilor încă de la Bingo , neplata salariilor către angajați de la acea vreme, neplata angajaților de la hotel, a furnizorilor, nerespectarea contractelor de evenimente acum.
    Despre asta vorbim… Oamenii ăștia, și-au bătut joc din toate pozițiile de cine au avut ocazia.
    Acum își merită soarta.
    Pe lângă datoriile specificate mai au 1.5 mil € către taxe și impozite,impozit clădiri, mașini, etc.
    Din păcate orice s-ar întâmpla hotelul e in moarte clinica de câțiva ani buni, singura șansă ar fi sa fie preluat ce cineva serios, care să își respecte in primul rand angajații, iar ulterior lucrurile vor merge de la sine.

  • Ce vine ușor, pleacă la fel de ușor, în schimb ce clădești cu trudă, prețuiești și păstrezi. Aici a spus Bingo și s-a făcut, acum au spus alții Bingo și s-a pierdut. Sigur, pt noi bistrițenii, faptul că cele mai renumite locații din turism, gen Coroana de Aur, Dracula, Metropolis, Han ș.a.m.d., se închid, falimentează, nu-i semn bun. O comunitate se dezvoltă prin consum și bunăstare, nu prin izolare și dezbinare.
    PĂREREA MEA !

    • Orasul asta se va transforma în maxim 10-15 ani într-unul de pensionari obositi si resemnati.
      Cine e destul de tânar va fugi cât vede cu ochii acolo unde viata lui si confortul nu depind de niste imbecili aflati în pozitii de conducere si care prin deciziile cretine pe care le iau distrug orasul.
      Cine e nebun sa traiasca aici pe salariul aproape minim pe economie stiind ca stranepotii sai o sa plateasca niste imbecilitati inutile, gen linii verzi, centre intermodale, pasaje spre neant, troleibuze din anii ’70 si alte bazaconii?

  • Oare asta i motivul pentru care vrea sa l transforme in bloc?
    Nu tot ei au proces că mai vreau un bloc in parc?
    Pai daca nu au bani cine este in spatele lor?
    Cu siguranță cineva cu bani.🤮🤮🤮🤮

  • O sa îl cumpere primaria.Ar intra in categoria ,,salvam prietenii” ,cu stadionul ,baza Mecanica.Ar putea sa isi faca sediu acolo.Conditii optime ,camere ,paturi pentru amantlîcuri si odihna,buda la fiecare camera care se pot face smart .Nu mai trebuie sa se plimbe toata ziua angajatii prin oras ,,in pauza de masa” ca le poate gati primaria la locatie,spa ,masaj parcare ,cocktailuri ,plimbari in parc,vara siesta pe banci,pe leagane. Pentru serviciul urbanism se recomanda ultimul etaj ,cel cu penthausurile ca astia s mai domnosi si merita pt ca au fost persecutati.Asa poate rasplati comunitatea efortul functionarilor din primarie care au in vedere ,permanent,binele cetatenilor.

    • Da pentru aia cu fonduri europene de la primarie ce etaj recomandati?
      Tot alea de acolo se ocupau sa aduca la festivsluri si zilele Bistritei, straini de dincolo, pe cheltuiala fraierilor platitori de taxe grele. O mare parte dintre cei care venesu cu delegatii, acolo erau cazati, cel putin pe vremea lui Cretu- se si explica de ce…
      Poate Turc nu i va sustine, sau poate chiar va desfiinta serviciul ala cu relatii internationale…. In-afara ca se plimba toata ziua in delegatii ce alceva mai produc? Nimic!
      Asa ca primare, fa ceva si pe acolo, ca pe dincolo, pe toate le-ai facut…

  • Să nu dramatizam, copiii patronilor sunt bine mersi pe Instagram, in poze opulente. Iar angajații își numără ultimii bani din șomaj tehnic daca îl vor lua.
    Să privim partea cea bună.

  • Intre succes si esec e doar o insiruire de decizii…. Pacat pentru locatie si pacat pentru angajati.
    Pe cativa i-am cunoscut si le pastrez admiratia .Poate Nea Ion are dreptate asa au venit banii asa s-au dus ….Intrebarea ramane -ce invatam din succesul si cāderea Metropolisului?

    • Intelegem asa: Au demolat Codrisorul degeaba…. Candva un simbol al fostului oras minunat Bistrita!
      Si uite asa, cate or msi demola si strica prin oras, prin proiectele europene, care doar sttica si indatoreaza orasul.

  • Pentru a pune în valoare parte istorică a orașului respectiv Zidul Cetății trebuie interzis accesul autovehiculelor și permis doar pietonilor și bicicliștilor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălnicianu ( porțiunea din spatele Casei de Cultură ) și Ecaterina Teodoroiu ( între Casa de Cultură și Sala Polivalentă ), de aici realizarea unei piste pe strada Barbu Lăutaru ( pe lângă sala polivalentă ) care să facă legătura cu pista de pe strada Roman Vivu care se continuă pe pista de pe Bistriciorei și pe lângă prefectură până la pista de pe Crinilor, mai de parte pe pistele de pe Slavici și Subcetate. De pe Subcetate trebuie să se realizeze o potecă un pic mai mare decât o cărare unde să încapă concomitent numai un biciclist și un pieton , potecă care să ducă până pe Dealul Cetății la situl arheologic Ruinele Cetății Bistrița. Până la Cetatea de pe deal trebuie făcută doar o potecă și nu stradă sau parcare etc… care să distrugă area de la Cetate.

  • Atata timp cat pleaca tinerii pentru joburi mult mai bine platite, politicienii nu dau doi bani sa aduca o autostrada si investitori in Bistrita, tot asa o sa mearga treaba.
    Felicitari Radu Moldovan, felicitari Cretu, felicitari Turc.
    Trei muschetari care baga orasul in faliment.

    • În capitalism, economie de piață, acesta-i jocul, unii se ridică iar alții cad. Concurența e la ea acasă. Nu toți sunt abili în management. Să fim serioși, politicienii fac și ei ce pot, sunt vremelnici și nu „moașe comunale”. Poate la alegerile din 2024 o să avem alte oferte și alte gândiri. Până atunci să urmărim filmul de comedie american (2014) „Urma scapă turma”! …

  • @Gavrila, da asa e in economie, dar aici vorbim de administratii.
    Generalizarile nu aduc un plus de valoare nicicand, la fel si atitudinea pasiva.
    Sunt administratii care stimuleaza venirea investitorilor, se creaza un efect de bulgare si traiul cetatenilor din jur se imbogateste. Pe de cealalta parte,
    sunt administratii care fac partii unde nu e zapada si pasaj subteran pe str. Ion Slavici.
    In loc sa fie orientate pentru nevoile cetatenilor, incearca sa dea 2-3 tunuri si sa lase locul urmatorilor
    Nu vad oportuna atitudinea pasiva pana in 2024 fiindca pana atunci se pot schimba lucruri.
    Presiunea sociala trebuie sa fie prezenta in continuu cel putin pentru a opri derapajele care se incearca, si mai mult pentru a ‘motiva’ responsabilii.

    • Nu prea cred că era oportun să facă investiții prin cumpărarea de mașini electrice sau de care or fi, la casa de cultura, poliția locală, viceprimari.
      Nu cred că pasajul subteran la piata Decebal este necesar.
      La autogara poate da, trebuie făcută legătură cu Tărpiului.
      Se aruncă cu bani fara niste studii aprofundate și se merge doar pe povesti cu doamna de la fondurile europene.
      Mă întreb ce pregătirea are aceasta doamna , am auzit că la baza e profesoara venita de pe Bargau.
      Dar ceilalți 20- 30 angajați care o înconjoară?
      Contract cu o firma de consultanta specializata ar fi mult mai util.
      doamna asta îl consilia și pe Crețu și se vede cum arată orasul.
      Domnule primar cu respect va rog treziți va până nu e prea tarziu.

    • @TRZ, Pasajul subtetan Tărpiului este exact aceași tâmpenie cu Internodalul și ar fi bine pentru Bistrița să se renunțe la el cât mai repede.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS