Nici după două decenii şi ceva de la căderea comunismului, oraşul Bistriţa nu a reuşit să aibă un parking în zona centrală, subteran, suprateran cum o fi. Toţi edilii au pretins că rezolvă problema lipsei de parcări, dar fiecare a făcut-o în felul lui. Dacă Vasile Moldovan a umplut trotuarele de bile, Ovidiu Creţu a făcut exces de linii. Nu e stradă în oraşul acesta care să nu fie desenată în fel şi chip. Se cheamă că avem parcări pe care trebuie să le plătim cu ora. Întrebarea e în baza cărui Cod Rutier au fost trasate liniile, iar dacă şoferii opresc încălcându-l pe cel actual cine e vină, cine plăteşte amenda?
Iată ce spune articolul 142 din Codul Rutier : Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor: a) în zona de acţiune a indicatorului „Oprirea interzisă”; b) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la o distanţă mai mică de 50 m înainte şi după acestea; c) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte; d) în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m; e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea; etc.
Priviţi cu atenţie fotografiile pe care le-am făcut marţi dimineaţa în zona Liviu Rebreanu, la capătul pietonalului. Vă rugăm să estimaţi din priviri distanţa între trecerea de pietoni marcată şi locul de parcare desenat cu vopsea albă. Credeţi că sunt 25 de metri? Nici măcar 25 de centimetri!
Apoi vă rugăm să priviţi fotografiile 3 şi 4 de jos ca să aflaţi care e ultima modă în materie de marcaje: pe o bandă de circulaţie. Nu-i aşa că arată halucinant?
Ca să aflăm ce stă la baza acestor decizii care, recunoaştem că ne-au lăsat fără cuvinte, l-am contactat pe Ioan Creţiu, şeful Direcţiei de Servicii Publice, cea care răspunde de administarea străzilor din oraş.
Ioan Creţiu ne-a spus că s-au trasat linii pentru demarcarea unor locuri de parcare în faţa fostului magazin Domus fiindcă acolo „obişnuiau unii să parcheze”. Mai precis, Primăria Bistriţa face reguli după cum obişnuiesc unii să le încalce. Frumos! În ce priveşte locurile de parcare de la 25 de centimetri cel mult de trecerile de pietoni, Ioan Creţiu ne-a spus că nu ştie nimic, dar se va duce să vadă. Acestea fiind spuse, ne-am liniştit.
În fond şi la urma urmei, Primăria Bistriţa e specialistă la încălcat Codul Rutier. În toate intersecţiile cu sensuri giratorii sunt cel puţin două treceri de pietoni pe care trece lumea anapoda toată ziua şi blochează intersecţiile mai rău ca semafoarele. Luaţi ca exemplu intersecţia de la Hotel „Coroana de Aur” şi îmi veţi da dreptate. Mirific de-a dreptul e când stă şi câte un poliţist în zonă, vorbeşte la telefon, în timp ce şoferii stau în sens aşteptând să se hotărască vreunul să treacă strada. Da, Bistriţa e un oraş european. Cum ar putea fi altfel?
Cristiana Sabău
O alta zona unde se putea face mai mult e strada Dornei. Daca tot am facut-o sens unic, atunci hai sa beneficiem de acest lucru si sa avem 2 benzi, fara riscul de a agata o masina parcata putin cas. E drept, e plin de lemurieni care parcheaza acolo unde nu au voie sau pur si simplu nu stiu sa alinieze masina cu niste borduri sau linii.
corect……mai e si problema amplasarii staiilor de autobuz….vezi stefan cel mare
Stiti sensul giratoriu din fata de la fosta posta veche? Ei bine, daca veniti de pe Dornei in jos si trebuie s-o iei spre independentei, veti avea neplacerea de-a sta foarte mult in intersectie, daca este trafic. Deoarece veniti de pe o strada cu sens unic nimeni nu merge in sus si nu aveti posibilitatea sa traversati intersectia o data cu acesta. Trebuie sa asteptati sa treaca toate masinile care circula din stanga si care sunt in sens si vin din fata si merg tot la stanga :)) Cand poti traversa? Cand nu este nici o masina in trafic. :)) Deci in orele de varf evitati acel sens ca sa nu aveti surprize neplacute.
Da, ai dreptate. O varianta ar fi sa mergi pe la gara sau chiar pe drumul de centura. Pe drumul de centura trebuie sa fi foarte atent sa nu vi de pe slavici daca totusi intri in era marilor clasici trebuie sa nu-l ocolesti pe eminescu. Deci intreb primaria si pe cretu intre patru ochi….pe cand strada sadoveanu si creanga in bistrita???
Bistrita este un oras prietenos cu biciclistii din cauza strazilor fara panta cu inclinatie mare. Eu folosesc bicicleta in fiecare zi si de multe ori merg mai repede decat o masina blocata intr-o intersectie. Scuze din partea soferilor sunt foarte multe si toti cei care circulati cu masina le puteti adauga la comentariul meu.Va recomand ca timp de o luna sa folositit bicicleta si sa faceti un calcul simplu. Sa va opriti doar la capitolul financiar (costul combustibilului), miscare (abonamentul la sala) iar despre capitolul voie buna depinde de voi.
Vant din spate (:
Stimata doamna Cristiana Sabau.. Nu-i tin partea lui Ovdiui Cretu, nu-mi place de el, dar asta-i alta mancare de peste..
Oprirea si stationarea sunt interzise la mai putin de 25 m de o trecere de pietoni pe strazile cu 2 sensuri de circulatie.. pentru ca masinile care vin nu vad pietonul care se angajeaza in trecerea pe zebra…. dar pe sens unic, poti stationa dupa trecere, pentru ca nu restrangi vizibilitatea nimanui..
Fotografiile 3 si 4… In fata la Domus nu este mare circulatie si sunt suficiente 2 benzi pentru fluidizarea traficului.. Asa ca o parcare este binevenita, niciodata nu sunt destule locuri de parcare..
Sensurile giratorii si trecerile de pietoni sunt prea multe si prost construite, pentru ca le trebuie si un semafor, ca in orasele mari.. Nu sa treaca cate un pieton cand ii vine lui bine, n-am nimic cu pietonii, dar daca ar trece cand se strang mai multi atunci ar fi mai bine..
De fapt nici nu avem decat un Sens giratoriu adevarat, restul sunt facaturi care mai mult incurca circulatia… POLITIA e cu noi…