Actualitate

În ce stadiu au ajuns lucrările la pasajul pietonal subteran din Decebal

Lucrările la pasajul pietonal subteran din zona Pieței Decebal, care face parte din proiectul cu bani europeni ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului” din Bistrița, continuă în interior.

Momentan se realizează finisajele în interiorul pasajului – placări pereți și tavane cu plăci HPL (high pressure laminate), montare pardoseli, placaje scări, instalații electrice interioare.

Totodată, se lucrează la montarea structurii metalice pentru lift.

Etichete

8 comentarii

  • Pasajul pietonal subteran din din bulevardul Decebal face parte din proiectul „Reconfigurarea axei de transport str. Garii – Decebal – Andrei Muresanu – Nasaudului”, aflat în faza de executie cu fonduri europene. Primarul Ioan Turc a explicat că pasajul pietonal subteran cuprins în acest proiect a dat administrației locale cele mai mari bătăi de cap, fapt pentru care ar fi dorit eliminarea lui din proiect. Numai că la data preluării mandatului său de primar proiectul avea deja semnat contractul de executie si nu se mai puteau face modificări majore: „Nu puteam să renunț la acest pasaj pentru că valoarea lui este atât de mare încât prin regulamentul de valorificare a fondurilor europene, acest lucru nu ni s-ar fi aprobat niciodată. Am avut o discuție din punct de vedere formal pentru că am vrut să văd dacă se poate renunța, dar răspunsul a fost că nu se poate renunța la pasaj”, spunea primarul Ioan Turc într-o emisiune locală. (Vezi: https://www.youtube.com/watch?v=-oQTBlsRYXo&t=3924s) Primarul a mai menționat că finalizarea lucrărilor, la pasajul subteran va avea loc undeva în luna septembrie, iar în acest sens administrația locală făcut o eșalonare a lucrărilor, respectiv o fazare a lor, în așa fel încât toate lucrările aferente axei de transport str. Garii – Decebal – Andrei Muresanu – Nasaudului, inclusiv pasajul să poată fi decontate din bani europeni.

    9
    12
    • Sa cumpere gips caton bun, daca sunt bani sa puna din ala de baie…poate se gaseste careva pe la 2 noaptea sa vada asta…. si sa nu uite amorsa sa tina mai nult vopseaua sa nu ne mareasca impozitele.
      Daca ve ti tine cont de asta iti voi multumi peste 10 ani cand ma vei vizita….ca in reclama.

      3
      4
  • La alegerile următoare o să votez primarul care promite, printre altele, că scapă orașul de ciori. Astea nu au somn și fac multă gălăgie și mizerie . Și de când sunt așa multe s-au împuținat păsările mici . Și mănâncă semințele din viitoarele spatii verzi.

    7
    2
  • La cum arata placile cu care se paveaza pardoseala, imi si imaginez cum va mirosi in acest pavaj peste cativa ani. Le vad destul de poroase, astfel incat va fi destul de greu de intretinut.

    7
    1
    • Asta am observat și eu prima oară, acele plăci se vor umple foarte repede de jeg și nu pot fi curățate. În plus se îmbibă cu orice fel de lichid, vor fi mereu pătate. Foarte proastă alegere, mai rău nici nu se putea. Cunosc un caz la o vilă la care s-a pavat parțial cu acest tip de plăci și în prima lună arătau dezastru, s-a adus firmă profesională de curățenie și nu s-a putut face nimic. Într-un final proprietarul a schimbat tot pavajul.

  • Câți metrii pătrați de spațiu verde trebuie sa fie pentru fiecare locuitor al orașului ? 27? Câți metri pătrați sunt acum? De ce pe linia Bloc Lama- Centrul Cultural Dacia nu sunt copaci pe ambele părți ale străzii ? Este o porțiune unde nu sunt pe nici o parte. Și sunt străzi în oraș unde marginea era flancată de copacii- deci umbra, oxigen,…- acum chiar daca s-au amenajat străzile, tot nu s-au replantat…Centrul Vechi, Grigore Balan, Năsăudului, Republicii, Independentei ….Pădurile de pe lângă oraș s-au rărit, au dispărut… Parcuri noi nu prea au apărut. Intre blocuri au dispărut spatiile verzi în favoarea parcărilor. Parcări etajate încă nu sunt după 35 de ani de „democrație” . Automobilele s-au înmulțit în acești ani de 100 de ori, cel putin, iar în multe dintre spatiile mai aerisite din oraș , (dintre blocuri,) nu au fost făcute spatii verzi sau parcări etajate ci au apărut alte blocuri. Iar noi ne fâstâcim cu un pasaj subteran…. 35 de ani!!!! Cine a condus primăria? Ce partide, ce oameni, ce gospodari? Am mari speranțe de la viitor….

    • 1. Hai sa nu exagerăm… În 1990 în județul nostru erau înmatriculate aprox 10.000 autovehicule, tocmai se trecea la 2-BN-. În acest moment avem cel mult 150.000, deci o creștere de 15 ori, nicidecum 100 sau mai mult. 2. Pădurile din jurul orașului sunt tot acolo, nu s-au rărit, nu au dispărut. Avem mai multă pădure acum decât în 1990. 3.Oamenii pe pământul lor au construit ce au vrut și pe ce au primit autorizație, nu poate primăria să impună să fac parcare sau parc pe terenul meu privat. 4.Parc nou a apărut în Pădurea Schullerwald, un succes absolut, deși la momentul amenajării lumea l-a criticat pe primar. Tentativă de extindere a parcului actual există, prin dărâmarea stadionului și unirea parcului existent cu pădurea Codrișor, dar sunt foarte vocali cei din opoziție. Alt parc în oraș nu ai unde amenaja, doar în afara lui. Pentru asta avem traseele marcate prin pădurile din jurul orașului.

      1
      2
  • Ia vedeți câte spațiu verde au blocurile private construite de anumite personaje.
    Ioc, nici un firicel de iarba, ma întreb cum se recepționează?
    Aceste blocuri nu trebuie sa aibe spatii verzi?
    Întreb mai ales pe cei din urbanism.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.